Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

26.3.2011 8:18

Demex94 kirjoitti:jaksaako/viittiikö joku muka oikeasti lähteä tekemään 2000km reissuja mopolla ?
Itte kauin paikka missä oon mopolla käynyt niin 95km päässä ja takaisin samana päivänä vuonna 2009 kesälomalla.Enään en edes viitsi lähteä kovin kauas kun ei oo niin luotettavaa mopoa.



Kyllä olen jo kerran ollutkin :lol:

Jihad, jos sulla se 2-tahti on, niin haluan tietää mitä puolan reissun bensat tulisi maksamaan :D

26.3.2011 9:55

nooh tankillisella eli 7,5l pääsee sen 150km.Nelarilla on varmaan paljo mukaveempi ajella matkaa ja sun omas on viä pehmonen sohva missä istua :D

27.3.2011 21:01

:D juu 2 tahtisella sahallahan sinne matkustaisin. Ja on toi pökötin SF2 kummiski ihan hyvä ajaa ja ihan hyvä ajoasento. Niinno, bensaahan siinä vähän menisikin, sillä nyt kiinni 17,5 millinen arreche kaasari. Asia erikseen sitten, mitä paikalliset miliisit tykkäisivät viritetystä skootterista, mutta tuskimpa he asiaan puuttuisivat :lol: Erämiehenä varmaan jossain teltassa voisin jokusen yön yöpyä vaikkapa jossain levähdyspaikalla.

5.4.2011 21:25

Tuli tässä mieleen, että mitä reittejä pitkin mopolla pitää ajella jos lähtee Herttoniemen suunnalta Lahteen?

5.4.2011 22:21

Google Mapsista kattelet ja suunnittele reitti jolla vältät moottoritiet, sen saa tulosteltuakkin sieltä ;)

Re: Pitkät matkat mopolla

24.4.2011 23:21

Tänään kävin tämmösen lenkin; Kajaani-Kontionmäki-Paakki-Sotkamo-Kajaani, ja matkaa tuli yhteensä noin 100km. Gilera kuluttaa kaupunkiajossa vaan 4,3litraa /100km, eli tankillisella pääsee 120km hyvin vielä. :)

Re: Pitkät matkat mopolla

24.4.2011 23:47

tuli viikonloppuna tehtyy tuommonen mukava mökkireissu. 115km suuntaansa :D kyllähän siinä vähän perse pääs puutumaan mutta oli kyllä ihan mukava reissu :D !

Re: Pitkät matkat mopolla

24.4.2011 23:55

Ajeltiin tossa jokuaika sit pienellä porukalla (4 henkeä) Ylämaa-Virolahti-Virojoki-Miehikkälä-Ylämaa, matkaa tuli reilut 100km + rälläilyt siellätäällä.

Re: Pitkät matkat mopolla

25.4.2011 22:58

Löytyykö mistään ohjeita kuinka ajaa mopolla esim. tampere-helsinki jne.. Kun en tunne näitä reittejä :roll:

Re: Pitkät matkat mopolla

26.4.2011 6:22

Gepsi mukaan/kartta mukaan. Varmaan jostain eniron sivuilta kun menet reittihakuun niin pystyy tulostamaan sen sivun missä se mentävä reitti myös näkyy.

Re:

12.6.2011 13:21

AAte kirjoitti:
Rav4 kirjoitti:Menkää mopolla Viroon. Siellä ei tarvii mopoissa olla eis kilpiä nii eipähän tarvii olla virityksistään huolissaan, Ja tuleehan siinä rentouttava laivamatka väliin :lol:


Ei kilpiä? Virohan on EU-maa, joten miten se noin saa tehdä? Järkevyyttä asiassa ei myöskään ole yhtään. Vakuutukset? Poliisin jäljitystyö? Huhhuh mitä settiä. :D Perusteleppa toi väite.

tämä väite on täysin totta. itse juuri täällä olen taas sukulaisissa lomaa viettämässä enkä ole yhtään mopoa nähnyt jossa kilvet ja poliisejaki mennyt ohi. eikä oo myöskään kuristettuja vissii ku menee niin saatanan lujaa :lol: olis kamera niin ottaisin kuvan jostai pärrästä kaupan edessä.

Sit lähdin miettimään ens viikonlopulle ohjelmaa ja se sunnuntai vois olla sellanen päivä kun vois kokeilla ite matka ajoa. välillä on pysähdyksiä ja reitti on tuttu. matkaa 52km joka taittus parissa tunnissa. jos jäähyttelee ja kävis kaverilla matkalla kylässä ja samalla jäähyttelis moottorin kunnolla. flektiin pakko-ohjaus tehtävä. nopeus voisi olla n.50km/h koska mopon huiput on n.80 eli kävis aika matalaa kierrosta kutosella. pyörä siis aprilia sx ja piikki alue mun mielestä aika laaja eli pysyis siinä piikillä just kierrokset sitten.tankki tottakai täyteen laitettava. edessä olisi vielä vaihteisto öljyjen vaihto,jonka teen joka tapauksessa lauantai aamun aikana,ennen kun ajan yhtään.keliä täytyy tarkkailla,kun on viileetä luvannu vissii ja sehän kyllä passais,kun tuo suutinkin vähän liian iso kai. mutta pitää kahtoa :)

Re: Pitkät matkat mopolla

12.6.2011 19:34

Aattelin että vois nyt kesälomalla jokupäivä ajella mökille mopolla kunhan nuo saatanan vammaset kesätyöt loppuu :D Matkaahan sinne kertyy 150km, että pariinkin otteeseen kannattaa varmaan pysähtyä jäähdyttelemään mopoa ja tälleen.. :) Mites tollasta pitkää matkaa kannattais ajella? Kutosella varmaan melko alhasilla kierroksilla ja välillä ehkä enemmänkin kaasua..? :roll:

Re: Re:

12.6.2011 20:04

OT
Eikös viros oo sillei et saa virittää kunhan ei nouse 50cc isommaks tai jotai tollasta?

Re: Pitkät matkat mopolla

12.6.2011 20:09

Mä ajelen kesälomal satunnaisesti gillulla mökille, matkaa noin 50km.
Ekat 10km vaihtelevaa kaupunkiajoa, sitten loppumatka pyöratietä/maaseututietä.
Loppumatka rajoitusten mukaan, välillä kaasu pohjassa jos autoja ei näy(rajotukset 60-100km/h ja mun vauhti 60-95km/h).
Ei tuo oo vielä mittää sanonu ja tulppiakin syö tolleensa vähemmän ku kaupungissa :)

Re: Re:

12.6.2011 20:18

Juhoqqeli kirjoitti:OT
Eikös viros oo sillei et saa virittää kunhan ei nouse 50cc isommaks tai jotai tollasta?

tänää sain infoa että joo ollut että saa tehä mitä vaa kunhan on mopo ja ei vaadi rekistöröintiä eikä mitään,mutta puolen vuoden sisällä rekistöröitävä nää pärrät nyt. :lol: