Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

26.7.2009 21:43

^Respect, nyt iski itsellekin himo kokeilla tuollaista :)

26.7.2009 21:43

Oho siinähän on tullu istuttua mukavasti. Mites ton reitti meni; koko ajan samaa lenkkiä vai paikasta A paikkaan B?

26.7.2009 21:49

Vois iteki kokeilla mopolla tollasta, mut rieju kuluttaa vaan liikaa bensaa, et sais olla joka 120km-150km välein tankilla. :D

26.7.2009 22:10

Noniin lähetäänkö siitä, että kaikki tulee Ouluun ja Lauantaina 1.8.2009 klo. 6.00 lähtö torin rannasta ja ajellaan lähikunnissa yms. ja 24HMOPED päättyy Sunnuntaina 2.8.2009 klo 6.00. Tavoitteet: 500km, 800km ja 1000km. ;)

26.7.2009 22:16

Ei ihan täältä P-K seudult viiti ouluun mopolla körötellä, joka on käyttökiellos. :D

26.7.2009 22:45

Hmm. Ois ihan mielenkiintoista järkätä jonkinlainen tapahtuma mopoille. Matka olisi esim. 400km ja mukana olisi yksi huoltoauto? Jyväskylä-Oulu ois aika hyvä väli, kun menee syrjäisempiä teitä Karstulan ja Ylivieskan kautta.

27.7.2009 14:17

24 h ajoreitti oli "ympyrä": Kauniainen - Somero - Säkylä - Harjavalta - Noormarkku - Kankaanpää - Kauhajoki - Seinäjoki - Lapua - Alavus - Virrat - Orivesi - Pälkäne - Hämeenlinna - Klaukkala - Kauniainen. Lähtö oli torstaina 5:01 ja paluu perjantaina 4:57. Pälkäneellä odottelin tunnin aamun sarastusta mutta kun ei sitä kuulunut, lähdin pimeyteen, ettei olis tullut kiire.

27.7.2009 17:19

Eilen ajoin 110km ihan vahingosa tosin... tein n.50km lenkin, kunnes huomasin että kilpi tipahtanu :seko: . Ei auttanu ko lähtä kiertään toiseen suuntaan ja välisä aina tein pätkän taas takasi ja katoin paremmin tienlaidat... Lopulta kilpi löyty kauimmaisesta nurkasta misä kävin.. Ei sitä kortilla ajeta, sitähän mulla ei oo

29.7.2009 0:37

Mitenkä muualla Euroopassa suhtaudutaan virittämiseen? Esim. jos lähden kiertämään eurooppaa manalla joka kulkee 60km/h tai enemmän niin voidaanko vaikka saksassa antaa sakkoja virittämisestä? vai pitääkö kulkea jokaisen maan standardien mukaan?
Viimeksi muokannut nässe päivämäärä 29.7.2009 0:59, muokattu yhteensä 1 kerran

29.7.2009 0:53

beeef kirjoitti:Mitenkä muualla Euroopassa suhtaudutaan virittämiseen? Esim. jos lähden kiertämään eurooppaa manalla joka kulkee 60km/h tai enemmän niin voidaanko vaikka saksassa tulla sakkoja virittämisestä? vai pitääkö kulkea jokaisen maan standardien mukaan?

Etelässä on ilmeisesti suht väljää tuo valvonta, mutta esmes Saksassa ollaan kai aika tiukkoja.

29.7.2009 1:02

Tepitin kirjoitti:
beeef kirjoitti:Mitenkä muualla Euroopassa suhtaudutaan virittämiseen? Esim. jos lähden kiertämään eurooppaa manalla joka kulkee 60km/h tai enemmän niin voidaanko vaikka saksassa tulla sakkoja virittämisestä? vai pitääkö kulkea jokaisen maan standardien mukaan?

Etelässä on ilmeisesti suht väljää tuo valvonta, mutta esmes Saksassa ollaan kai aika tiukkoja.


Hyvä tietää, kuulinkin jotain että Berliiniin ei edes saisi mennä ilman jotain lappua joka ilmoittaa mopon/auton ilman saastuttamis numerot tai jotain?? Tosiaan ei mitään hajua miten se pitäis kirjottaa :D

29.7.2009 1:48

beeef kirjoitti:Mitenkä muualla Euroopassa suhtaudutaan virittämiseen? Esim. jos lähden kiertämään eurooppaa manalla joka kulkee 60km/h tai enemmän niin voidaanko vaikka saksassa antaa sakkoja virittämisestä? vai pitääkö kulkea jokaisen maan standardien mukaan?


Joko on melkonen läppä tai sit jätkä on sekasi päästään :D siis mopolla eurrooppaa kiertään ja mopo mene viel 60km/h :roll: joopa joo.

29.7.2009 1:52

beeef kirjoitti:vai pitääkö kulkea jokaisen maan standardien mukaan?


Jokaisessa EU-maassa on sama 45km/h rajoitus. ;)

29.7.2009 2:25

Ei se näin kyllä ole, vaan jokaisessa EU-maissa on maksimi säätöinä tuo 45km/h. Eli rajoitus voi olla vaikka 30km/h.

29.7.2009 2:27

Ranpo kirjoitti:Ei se näin kyllä ole, vaan jokaisessa EU-maissa on maksimi säätöinä tuo 45km/h. Eli rajoitus voi olla vaikka 30km/h.


Näinhä se oliki, hyvä kun korjasit :P