Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

23.4.2010 18:31

Virheilmoitus kirjoitti:Ajatteleppa sitten ne vähänkin isommat virit derbiin, niin pitkät matkat mahtaa olla aika helvettiä. :)

Bullshit. Silloin kun minä olin nuori, niin derbissä oli 74cc ja hilppeet, mutta 220km päiväreissu ei tuntunut missään kakspäällä. ;)

25.4.2010 21:44

Noniin. Tänään tuli käytyä tuommonen 220 km lenkki kaverin kanssa. Kaveri lähti Riejullansa ja minä CPIllä. Aluks meinas vähän jännittää että kestääkö syyläri kun se on vähän tässä viime aikoina vuotanu. Noh laitoin paikkausnestettä viime viikolla mutta eihän siitä 100% takuuta ollut että se pitää.

Matkaan lähdin kotoani klo 7:15 ja kaveri tuli sitten vastaan kotoonsa päin, määränpää oli siis Ylivieska ja kaveri asui sivukylällä ja lähti vastaan siis minua. Noh, eka pysähys oli 50 km kohalla, eli Haapajärvellä. Siinä juotiin kahvit ja lähdettiin jatkamaan matkaa. Vauhtina yritettiin pitää 50 km/h, juurikin sen takia ettei oo hirmunen ylinopeus jos poliisit sattuu näkemään, ja ettei koneet rasitu liikaa. Juuri kun lähettiin Haapajärveltä, niin siellä oli poliisit puhalluttamassa. Nooh, siinä sitten puhallettiin pilliin ja kaveri rupes jo kaivamaan ajokorttia ja rekisteriotetta esiin mutta poliisi vaan sano että voitte mennä. Ihmeteltiin siinä, mutta lähdettiin vaan menemään. :P

Kello oli jotain 10:20 kun pääsimme Nivalan varalaskeutumispaikalle. Pysähyttiin siinä vähäks aikaa ja ajettiin vielä Nivalan Nesteelle, koska ei meillä mitään kiirettä ollu. Jatkettiin sitten matkaa taas ja n. 11:00 oltiin Ylivieskassa perillä. Käytiin ajamassa lenkki keskustassa ja tultiin Kärkkäisen vieressä olevalle ABC:lle. Kaveri tankkas siinä ja käytiin juomassa kahvit ja sen jälkeen lähettiin Kärkkäiselle.

Kärkkäiseltä tarttu mukaan vahaa, vahaliinoja ja rasvanpoistoainetta. Sitten kierreltiin siellä ja käytiin syömässä ja lähettiin kotiin. Pysähyttiin samoissa paikoissa missä tullessaki. Noin klo 13:05 aikaan lähettiin sieltä Kärkkäiseltä ja noin klo 16:00 olin kotona.

Täytyy sanoo että kyllä oli harvinaisen mukava reissu. Aluks vähän mietin että miten ihmeessä kestän tuon matkan, se on niin pitkä, mutta kun oli uusia maisemia niin ei tullu semmosta fiilistä että "ei vitsi mää oon vasta tässä menossa". Pitääki rueta suunnittelemaan uutta reissua johonki muualle. :)

27.4.2010 15:20

Tässä kaverien kanssa suunniteltiin sellasta, että joku kaunis kesänen viikko lähdettäis ajamaan Ahvenanmaalle. Ensin ajetaan satamaan ja sieltä lautoilla itse saareen. Siellä sitte kierrettäis koko saari ympäri ja yövyttäis jossain mökissä tai teltoissa :D Taitaa kyllä kaatua siihen, kun osalla ois sillon jo kevarit ni ne tuskin pahemmin haluaa mopojen tahtia ajella :C
Toiseksi oon itekki koko kesän töissä, eikä tollasee reissuun ihan taida viikonloppu riittää : D

4.5.2010 22:00

itelläni oli pisin ajomatka kesällä 160km 3-3½ tuntii. matkalla tankkasin mopon yhen kerran ja pari kertaa pysähyin muuten vaa pitää taukoo ettei perse oo hellänä siinä sitten kerkesi juoda kahvin ja polttaa savukkeen.

19.5.2010 0:09

Tuli tossa tehtyä tollanen 120km matka espoosta karkkilaan, kaveri ajo Peugeot sf2'sella josta prikka pois(kyyditsi kaveria) ja ite ajoin peugeot XPS endurolla joka oli sisäänajossa :D. Oltiin sitte yks yö siälä ja palattiin seuraavana päivänä ja sama matka takas. puutuhan siinä perse mutta hauskaa puuhaahan se oli :seko:

8.6.2010 21:51

mites tota onks jollain kokemusta esim kurittomalla mopolla jossa on n.100 kokoinen suutin, pitkän matkan ajosta pienellä kaasulla ettei kone huuda kuolemaa, tai kuristetulla mopolla jossa vakiosuutin n.85 ajosta kaasu pohjassa, et kumpi siin niinku kuluttaa enemmän ja kumpi on ystävällisempi koneelle? mä ainaki päättelisin et vakiolla kaasu pohjas ajaminen on parempi koneelle, koska sillon ei kierroksii oo kauheesti mut kone saa kuitenkin voitelua kunnolla. mut mites sitten se kulutus? kertokaa kokemuksia? :nörtti:

8.6.2010 22:20

wwilper kirjoitti:mites tota onks jollain kokemusta esim kurittomalla mopolla jossa on n.100 kokoinen suutin, pitkän matkan ajosta pienellä kaasulla ettei kone huuda kuolemaa, tai kuristetulla mopolla jossa vakiosuutin n.85 ajosta kaasu pohjassa, et kumpi siin niinku kuluttaa enemmän ja kumpi on ystävällisempi koneelle? mä ainaki päättelisin et vakiolla kaasu pohjas ajaminen on parempi koneelle, koska sillon ei kierroksii oo kauheesti mut kone saa kuitenkin voitelua kunnolla. mut mites sitten se kulutus? kertokaa kokemuksia? :nörtti:


Jos huudatat konetta vakiomopolla, niin bensaa pitäs mennä enemmän kun jos ajaisit pintakaasulla kurittomalla samaa nopeutta.


-

Ite oon miettiny että jos sais tarpeeks kavereita mukaan, niin vois lähteä Norjaan (Osloon) mopoilla. Elikkä mopoilla Espoosta Turkuun, sieltä lautalla Tukholmaan ja siitä sitte ajelua Osloon asti (ja takasin). Tietty laittaisin mopon kulkemaan n. 60kmh.

8.6.2010 23:10

Morjensta!

Mitenkäs ootte noita kuulokkeita sovitellu korviin niin että ne pysyykin kun vetää potan päähän? Ois pirun mukavaa ajella mielimusiikit soimassa ainaskin jos vertaa pelkkään 2-tahdin huutoon pidemmän päälle? Teippiäkö pala kuulokkeen/korvan päälle ja kypärä päähän vai kuinka? Vai onko teillä jotka nyt ootte noita nappiksia ajaes pitäny, niin isokokonen kypärä että onnistuu huitasta vaikka turbaani alle? Itellä on tommonen sopivasti istuva potta mutta ei oo kyllä helppoa asentaa noita kuulokkeita alle..! Kertokaas vinkkejä niin tulis tosta pidemmästä matka-ajosta mukavempaa !

8.6.2010 23:40

CH€€$€ kirjoitti:Morjensta!

Mitenkäs ootte noita kuulokkeita sovitellu korviin niin että ne pysyykin kun vetää potan päähän? Ois pirun mukavaa ajella mielimusiikit soimassa ainaskin jos vertaa pelkkään 2-tahdin huutoon pidemmän päälle? Teippiäkö pala kuulokkeen/korvan päälle ja kypärä päähän vai kuinka? Vai onko teillä jotka nyt ootte noita nappiksia ajaes pitäny, niin isokokonen kypärä että onnistuu huitasta vaikka turbaani alle? Itellä on tommonen sopivasti istuva potta mutta ei oo kyllä helppoa asentaa noita kuulokkeita alle..! Kertokaas vinkkejä niin tulis tosta pidemmästä matka-ajosta mukavempaa !

Millaset kuulokkeet sul on? Luulis joidenki nappikuulokkeiden ainaki menevän minkä vaan alle ihan noin vaa 8o

8.6.2010 23:50

Kuulokkeet on ihan normi nappikset mutta kypärän suuaukko on vaan niin tiukka ( ja kypärä muutenkin on suhteellisen hyvin istuvaa mallia) että kuulokkeet ei yks.kert. pysy korvissa vaan putoo pois :D Ehkä sit oon joku norsunkorva mutta tommonen onkelma vaan on :D

8.6.2010 23:56

CH€€$€ kirjoitti:Ehkä sit oon joku norsunkorva mutta tommonen onkelma vaan on :D

No kai toi riippuu vähä kuulokkeistaki, itellä kännykän mukana tulleet ei pysyny yhtää pääs mut jotku toiset taas täydellisesti.. :P

9.6.2010 0:06

Noh - itelläki noi kuulokkeet on puhelimen vakiomallit ja ei poka pysy :D Pysymispatentteja ??

9.6.2010 0:07

CH€€$€ kirjoitti:Noh - itelläki noi kuulokkeet on puhelimen vakiomallit ja ei poka pysy :D Pysymispatentteja ??

Sinitarraa korviin ja sit ne länttäät siihe :lol:

9.6.2010 1:37

epoksilla pyssyy paremmin :lol:

9.6.2010 15:49

Eikun lasikuidulla kuiduttaa korviin kii :D