Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 13:50

Se olis ollu ihan sama millaset valot mulla olis ollu, kun se hyppäs vasta metriä ennen seiltä ojasta mun eteen. :nörtti:

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 15:35

Sami L kirjoitti:Tämän takia on keksitty kunnolliset ajovalot, esim. xenon tai 100w H4.

Jo autoisskin nuo 100W halogenit ovat laittomat... Ja yleensä vielä hyvästä syystä. Mopon muoviumpiot sen 55W halogenit kestää, mutta satawattiset, heh..

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 17:10

Eikä se pelkkä teho aina paranna asiaa. Jos laitat vaikka tuohon Husqvarnan maskiin xenonit niin valokuvio on menee ihan törkeän huonoksi. Omassa pyörässä on juurikin tuo 55W, mutta kunnollinen umpio, eikä mikään muovipalanen. Umpio merkitsee siis paljon.

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 17:41

Itel kunno umpio ja 100w h4, ette usko jos sanon mite paljo tehoa ja hyvä kuvio ;)

Skootterilla oli noita läheltä piti- tilanteita, erityisesti hiekkatiellä, koska paskat valot ja sit tuleeki kirraava mutka ja pitäs pystyä jarruttamaa.

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 18:17

-Masse- kirjoitti:Se olis ollu ihan sama millaset valot mulla olis ollu, kun se hyppäs vasta metriä ennen seiltä ojasta mun eteen. :nörtti:

Mulla on 55W xenon aidossa xenon lisävalo umpiossa, ja se itseasiassa "avartaa" maailmaa. Monesti näkee miten joku eläin esim. jänis tms. on ojassa. Normi valoilla niitä ei ois huomannu mitenkään.

Re: Läheltä piti -tilanteet

3.10.2011 17:33

jos nyt vaikka meette jonnekki valo topic:kiin jatkamaan ettei modet hermostu ku menee ohi aiheesta

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.10.2011 16:13

Taas tälläinen :/ http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011101 ... me_oneline

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.10.2011 19:34

Ajoin äsken pyörätietä pitkin jotain 50-60 niin tuli kerrostalon pihasta ählämi kilvettömällä toyota corollalla eteen(kolmio)... Ei kattonut yhtään kumpaankaan suuntaan ja sitten kun viimein huomasin niin id*ootti vielä löi jarrut lukkoon ja pysähtyi suoraan eteen.. Siitä paniikkijarrutus ja kumi kului taas vaihteeksi :roll:

Tuijotti hetken ja lähti tielle, ilman kilpiä. Tuskin korttiakaan.

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.10.2011 19:46

suosittelen kaikkii varoo pizzakuskei, ne ei osaa liikennesääntöi ku meinaa aina tulla kylkeen.

ja oma läheltä piti tilanne oli ku ajoin kävelytiellä alikulusta semmosee pieneen risteyksee, ja siinä joku jätkä anto mulle tietä ja katto sinne minusta vasemmalle, aattelin et mitä jätkä kattelee, sit oon siin risteyksen keskel ni joku teinilissu kurvaa skootterillaan ohilöin just ehkä puol metrii ennen jarrut lukkoo ja vältyin hikiseen kolarilta, se muija ei edes huomannu mua.
et kannattaa hidastaa ku muija tulee vasemmalta, vaik sä saisit mennä, ni ei ne päästä.

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.10.2011 19:52

^ hienoo yleistystä hermanni :roll:

// Anteeks oli nyt vähän nollapostaus mutta en voinut olla huomauttamatta..

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.10.2011 3:29

Ajoin erään ison kaupan parkkipaikka alueen läpi kaks kaistasta tietä nii eiköhä joku muija aja autolla suoraan mun etee ja nilkka hipas auton puskuria mut mopoon ei tullu mitn... akka ehti just tehä paniikki jarrutuksen.. VAROKAA NAISIA LIIKENTEESSÄ!

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.10.2011 5:59

justdoit kirjoitti:Ajoin äsken pyörätietä pitkin jotain 50-60 niin tuli kerrostalon pihasta ählämi kilvettömällä toyota corollalla eteen(kolmio)... Ei kattonut yhtään kumpaankaan suuntaan ja sitten kun viimein huomasin niin id*ootti vielä löi jarrut lukkoon ja pysähtyi suoraan eteen.. Siitä paniikkijarrutus ja kumi kului taas vaihteeksi :roll:

Tuijotti hetken ja lähti tielle, ilman kilpiä. Tuskin korttiakaan.


Koko tilanne oli syytäsi ja se johtui ylinopeudestasi. Käytä aivojasi.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.10.2011 9:54

justdoit kirjoitti:Ajoin äsken pyörätietä pitkin jotain 50-60


Juurikin tästä syystä pitäisi kieltää täysin tuo pyöräteillä ajaminen.

...id*ootti vielä löi jarrut lukkoon...


Sinä se idiootti taisit tuossa tilanteessa pääosin olla.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.10.2011 12:12

Jos mopo kulkee ainakin 60, vois siinä tielläkin ajaa.. :roll:

Aamulehdestä bongasin tämmösen, fiksua. http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c= ... KALWrapper

Re: Läheltä piti -tilanteet

18.10.2011 14:43

Kukakohan täällä se idiootti oli.. Kolmion takaa suoraan eteen, eipä ollut minun syy.

Vaikka oli ehkä 10km ylinopeutta niin ei sillä ole mitään asiaa sen kanssa että ählämi ajaa kolmion takaa SUORAAN eteen, eikä katsonut edes oikealle... Niin että turpakiinni. :nörtti:
Viimeksi muokannut sahpe päivämäärä 18.10.2011 18:25, muokattu yhteensä 2 kertaa