Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.8.2011 10:29

Shape kirjoitti:Tilannenopeus. Itse aina päästin kaasun, kun näin pieniä lapsia pyörällä, kävelle, yksin tai vanhempien kanssa. Usein jarrulla vauhti pois sinne 20-30 ja tien toisen reunaan. Palkkioksi saa yleensä vanhempien hymyn.

Itsekin hidastan vauhtia paljon, jos tiellä on esim. pieniä lapsia, koiria pidemmässä narussa (yli 2m hihnat sais kyllä oikeesti kieltää, ei oo kiva ku koira on toisella puolella tietä ja omistaja toisella), hevosia tms. Ihan kohteliasta, jos ei ole pyörätietä/jalkakäytävää.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.9.2011 19:39

Jaahas, onko Motottilainen Tämä heppu? Kiinnostais tietää, että ketä tuossa oikeen syytetään, kun uutisesta ei kovin selvää kuvaa saanut..

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.9.2011 20:17

varmaan mopoilijaa :D

jos liikenteessä kaatuu/kolaroi saa syytteen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.9.2011 20:58

Tuos tänä aamuna oli lasissa sen 60 km/h niin kolmion takaa tulee 80v pappa autolla suoraan tielle, katse mittareissa tms -.- Huomasi minut vasta kun olin 2 metrin päässä (kerkesin jarruttaa hätäsesti, kaatuminen ei kaukana ollu), repeemään meni vielä... :|

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.9.2011 21:28

HeGee toki tilannekohtaista mut käytännössä noin.

Villi veikkaus et kun uutisessa ei ole " kolmion takaa " ni siitä voi päätellä aika hyvin. Ja " vasemmanpuoleista " eli 2-kaistainen tie.

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 11:54

Anonyme kirjoitti:Jaahas, onko Motottilainen Tämä heppu? Kiinnostais tietää, että ketä tuossa oikeen syytetään, kun uutisesta ei kovin selvää kuvaa saanut..


Itsellä kävi täysin samanlainen kolari tuossa 19.6. Ajoin kans kaks kaistasta tietä oikealla kaistalla, ja vastaan tullut mummo kääntyi siis vasemmalle minun eteen, ja nilkka paskaksi..

Eli se on tuossakin tilanteessa sama syytös autoilijalle, kuin mitä minuun törmänneellekin, eli "Kohtaavan liikenteen väistämättä jättäminen vasemmalle käännyttäessä." Saa jonku 90-100€ sakkoja ja vakuutuspisteet lähtee pois, eli aika helpolla selviää... Vrt. mitä itekkin oon tässä 4 kuukautta jo kärsiny tuon nilkan kansa :| Mutta toivotaan tuollekin pikaista paranemista, kun uutisotsikon mukaan loukkaantui vakavasti :s

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 13:53

Jaksaa nää vanhukset, ajoin 1-suuntaista niin joku mummo ajaa vastaan siinä (vieläpä semmonen hieno mutka niin en nähny heti koko autoo...) :eek:

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 18:14

Noh vanhuksista puheenollen.. Oli yksi eläkeläinen tulla minunkin kylkeen kolmion takaa.. Kävin jututtamassa sitten myöhemmin, niin tuli oikeen kättelemään, että 'Anteeksi anteeksi, en huomannut.' :D Mikäs siinä, molemmille jäi hyvä mieli.

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 20:49

Pakko sanoo et on mopoilijat kyl aika tarkkanäköisiä kun äkkinäisissä ja yllättävissä läheltäpititilanteissa keretään viel kattoo et minkä näköne kuski autossa :nörtti:

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 21:43

No ei siinä kauaa kestä että naaman sieltä autosta näkee jos näkee. Eikö kevarilla muka oo aivan sama juttu? :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 22:23

Tosiaan 11 aikoihin lähin kaverilta joka asuu sillee että joutuu ajeleen 100m kävelytietä. No lähin sieltä sitte ja ootin että oikeelta tuleva menee ohi ja sitten bussi pysähtyi vasemmalle bussipysäkille, joka on aivan vieressä mistä lähdetään oikeelle tielle eli näkyvyys oli huono vasemmalle. No lähin siitä sitte painaa eniten täyzii, kun en ollu varovainen ja kun olin päässy kaistalleni juuri ja juuri pamautti joku hirveän lujaa vastakkaisella kaistalla. Varmaan sen takia, kun huomasi bussin vilkuttavan ettei tarvis hidastella.

Tässä vielä selventävä tai vähemmän selventävä kuva :D http://img841.imageshack.us/img841/4766 ... ration.png

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 23:03

[quote="Läbä"]Tosiaan 11 aikoihin lähin kaverilta joka asuu sillee että joutuu ajeleen 100m kävelytietä. No lähin sieltä sitte ja ootin että oikeelta tuleva menee ohi ja sitten bussi pysähtyi vasemmalle bussipysäkille, joka on aivan vieressä mistä lähdetään oikeelle tielle eli näkyvyys oli huono vasemmalle. No lähin siitä sitte painaa eniten täyzii, kun en ollu varovainen ja kun olin päässy kaistalleni juuri ja juuri pamautti joku hirveän lujaa vastakkaisella kaistalla. Varmaan sen takia, kun huomasi bussin vilkuttavan ettei tarvis hidastella.

Tässä vielä selventävä tai vähemmän selventävä kuva :D http://img841.imageshack.us/img841/4766 ... ration.png

hahah:D toi piirrustus on helvetin hyvä :D:D

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.10.2011 23:22

Ite lähin eilen kaverin kanssa kauppaan joskus varttia vaille ykstoista illal, kun tajuttiin et kauppa on yhteentoista auki. Käytiin kaupassa ja päätettiin ajella vielä vähän aikaa. Kaveri siis mua melkeen päivälleen vuoden verran nuorempi ja saa kortin vasta marraskuussa, niin oli sitten mun kyydissä. Oltiin sitte jo kotiin päin menossa ja ajettiin semmosta hiekkatietä mikä ylittää pellon yhdessä kohtaa ja siinä pellon kohdalla ei oo katuvaloja ollenkaan. Ehtisin vaan nähdä kun joku suhteellisen iso mäyrä hyppäs ojasta ja vilahti valokeilassa ja sitte pomppaskin etupyörä niin perhanasti ilmaan. No ei sentään levitty sitten, mutta ei siellä pimeessä pystyny menemään kattomaan mihin osuttiin. Aamulla kävin kattomassa siellä mut ei näkyny mitään.

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 11:13

-Masse- kirjoitti:Ite lähin eilen kaverin kanssa kauppaan joskus varttia vaille ykstoista illal, kun tajuttiin et kauppa on yhteentoista auki. Käytiin kaupassa ja päätettiin ajella vielä vähän aikaa. Kaveri siis mua melkeen päivälleen vuoden verran nuorempi ja saa kortin vasta marraskuussa, niin oli sitten mun kyydissä. Oltiin sitte jo kotiin päin menossa ja ajettiin semmosta hiekkatietä mikä ylittää pellon yhdessä kohtaa ja siinä pellon kohdalla ei oo katuvaloja ollenkaan. Ehtisin vaan nähdä kun joku suhteellisen iso mäyrä hyppäs ojasta ja vilahti valokeilassa ja sitte pomppaskin etupyörä niin perhanasti ilmaan. No ei sentään levitty sitten, mutta ei siellä pimeessä pystyny menemään kattomaan mihin osuttiin. Aamulla kävin kattomassa siellä mut ei näkyny mitään.


Tämän takia on keksitty kunnolliset ajovalot, esim. xenon tai 100w H4.

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.10.2011 11:18

Harvemmin magneetto antaa enemmän kun 85W virtaa kaikille sähkölaitteille ja xenonit on usein laittomat.