Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

29.6.2011 21:24

Pellon / ojan yli kulkeva polku jotai ei kyllä tieltä huomannut.

Re: Läheltä piti -tilanteet

8.7.2011 16:25

Ajelin tossa viikko sitten kaverin kanssa ja aurinko paisto illalla oikeen mukavasti, kaverin skootteri menee 53 ja meikän rx 59, rupesin siinä ohittaa kaveria tiellä ja aurinko paisto silmiin niin saatanasti, seuraavaks hokasin että edessä on musta '' perheauto '' kääntymässä , pistin jarrut pohjaan takarengas meni lukkoon mopo rupes liukumaan pikkase sivuttain, auto vaa läheni kokoaja, sitkun olin metrin tai kahen päässä ni vapautin jarrun, ni mopo jotenki oikeni siitä ja onnistuin väistää viimme hetkellä sen auton, katoin sitä autoa olan yli ni siellä oli isällä keskarit pystyssä :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

8.7.2011 20:29

Mitä helvetin järkeä on lähteä ohittamaan toista, jos nopeusero on n. 5 km/h? Edes 15-20 km/h vauhtierossa ei silti kannata lähteä ohittamaan.. :roll:

Re: Läheltä piti -tilanteet

8.7.2011 22:24

tänää tulin derbillä pihaan ja sitte naapurin autotallin takaa tuli mersu ja mulla semmone 50 vauhtia ja lähellähän se oli ettei kylkeen tullu ajettua, vielä kun oli irtosoraa ni ei se mopo nii nopiaa pysähy :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

8.7.2011 23:05

Anonyme kirjoitti:Mitä helvetin järkeä on lähteä ohittamaan toista, jos nopeusero on n. 5 km/h? Edes 15-20 km/h vauhtierossa ei silti kannata lähteä ohittamaan.. :roll:


No jos mopo kulkee vaikkapa 70-100km/h, autoilija ajaa 50@70 niin kyllä minä lähtisin ohittamaan.

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 0:28

Anonyme kirjoitti:Mitä helvetin järkeä on lähteä ohittamaan toista, jos nopeusero on n. 5 km/h? Edes 15-20 km/h vauhtierossa ei silti kannata lähteä ohittamaan.. :roll:


kato pääsee ohi? :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 7:01

Eikse oo iha must et jos mopo kulkee edes 1km/h kovempaa ku edellä ajava ni sit mennää ohi?

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 8:09

Fägg kirjoitti:
Anonyme kirjoitti:Mitä helvetin järkeä on lähteä ohittamaan toista, jos nopeusero on n. 5 km/h? Edes 15-20 km/h vauhtierossa ei silti kannata lähteä ohittamaan.. :roll:


No jos mopo kulkee vaikkapa 70-100km/h, autoilija ajaa 50@70 niin kyllä minä lähtisin ohittamaan.


Ja sitten auto paahtaa kohta ohi, mikä meni väärin?

Mutta pointti oli tuossa, kun toinen sano, että kaverilla kulki 53 km/h ja toisella 59 km/h ja tää sälli lähtee ohittamaan tollasella nopeuserolla? Lähetkö Fägg itse ohittamaan n. 5 km/h nopeuserolla?

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 10:22

joskus kesäkuun alussa kaverin kanssa ajettiin Somerolla pääkadulla ja kattelin siinä osuuspankin lämpömittaria ja sit kattosin eteen niin pakettiauto oli pysähtyny joutus kauheen äkkijarrutuksen tekemään. Vähäsen siin säikähdin et ei jumalauta kohta kymcoki on paskana ja mitäköhän porukat tykkää. :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 11:30

Noh tossa pari päivää sitte ku ajelin 60 tiellä mittarii joku reilut 65 & mun edes ajeli lava-auto. Sitte mun piti kääntyy oikeelle seuraavasta risteyksestä ja sillä lava-autolla ei ollu vilkkuu pääl ni ajattelin et se menee suoraa... sitte ihan siinä risteykses ku olin just kääntymäs ni se lava-auto driftaa mun etee ja mä pistän hädissää jarrut pohjaa ja meni keula ihan pari senttii siit lava-auton perä kulmast... (^_^)

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 11:58

Anonyme kirjoitti:
Fägg kirjoitti:
Anonyme kirjoitti:Mitä helvetin järkeä on lähteä ohittamaan toista, jos nopeusero on n. 5 km/h? Edes 15-20 km/h vauhtierossa ei silti kannata lähteä ohittamaan.. :roll:


No jos mopo kulkee vaikkapa 70-100km/h, autoilija ajaa 50@70 niin kyllä minä lähtisin ohittamaan.


Ja sitten auto paahtaa kohta ohi, mikä meni väärin?

Mutta pointti oli tuossa, kun toinen sano, että kaverilla kulki 53 km/h ja toisella 59 km/h ja tää sälli lähtee ohittamaan tollasella nopeuserolla? Lähetkö Fägg itse ohittamaan n. 5 km/h nopeuserolla?


No totta helvetissä mitä järkeä on madella kaverin perässä ku voi mennä ohi?

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 12:59

No ainakin meilläpäin kun ajetaan porukassa, niin kaikki ajaa samaa nopeutta, ja tuolla n. 6km/h vauhtierolla ohittamisessa kestää jonkin aikaa :nörtti:

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 15:19

Ardeelius kirjoitti:
No totta helvetissä mitä järkeä on madella kaverin perässä ku voi mennä ohi?


No jos tuolla taktiikalla oot mopokortin saanu, niin toivon sydämeni pohjassa, että autokorttia et tule saamaan.

Mutta tämä OT loppuu osaltani tähän. Jatkot vaikka YV:llä, jos niikseen menee.

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 16:10

Anonyme kirjoitti:
Fägg kirjoitti:
Anonyme kirjoitti:Mitä helvetin järkeä on lähteä ohittamaan toista, jos nopeusero on n. 5 km/h? Edes 15-20 km/h vauhtierossa ei silti kannata lähteä ohittamaan.. :roll:


No jos mopo kulkee vaikkapa 70-100km/h, autoilija ajaa 50@70 niin kyllä minä lähtisin ohittamaan.


Ja sitten auto paahtaa kohta ohi, mikä meni väärin?

Mutta pointti oli tuossa, kun toinen sano, että kaverilla kulki 53 km/h ja toisella 59 km/h ja tää sälli lähtee ohittamaan tollasella nopeuserolla? Lähetkö Fägg itse ohittamaan n. 5 km/h nopeuserolla?


Yleensä kaikissa kaveriporukoissa ohitellaan yms, mut itse kyllä ohittelen ihan samalla kaistalla.

Re: Läheltä piti -tilanteet

9.7.2011 21:42

Sanon vaan, että jos mä ajan porukassa, ni yleensä pysyn hitaampien takana, koska ei oo peilejä ni sitte huomaa josain että oho, missäs ne muut olikaan.