Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 8:06

Meinasin törmätä tossa 10 min sitten auton perään ku ajoin tos normaalisti sen takana ja se päätti pysähtyä sitten keskelle alamäkeä jonkun helvetin pyöräilijän takia, mun takana ei mm. ajanut ketään ja pyöräilijä oli jo pysähtynyt nii ihan hyvin siitä ois voinu ajaa mutta ku ei vittu pitää oottaa kaiken maailman maanmatoset sieltä suojatien yli ja ajaa vasta sitten. Jarrut pohjaan takarengas lukkiutu vissii vähäse mut ei kunnolla onneks, mun vikahan se tietty oli mutta jotain rajaa tohonkin hommaan :roll:. En kyl jääny kauas auton perästä :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 9:10

Joku tyyppi pysähty mun edessä ilman mitään vilkutusta. Päätän sit mennä vasemmalta ohi.. No sitte se rupee siinä kääntymään vasemmalle taaskaan ilman mitään vilkkua. Ajoin melkeen kylkeen ku vauhtia sellaset 50, mutta se tajus just lopettaa kääntymisen ku menin siit ohi. :)

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 12:42

Ei ole tapahtunut mutta veikkaan että tulee käymään ainakin jollekki tutulleni...

Eli kun menen täältä lähimpään rantaan, niin siinä sellasen hiekkatien/hiekka"parkkis" mikä menee sinne rantaan jossa laituri/hiekkaranta, niin halki menee pyörä- ja kävelytie. Ei siinä mitään, mutta kun pyöräilijät tulee aivan vitun kovaa sieltä eikä pysähdy siihen katsomaan että tuleeko autoja. Onko nää pyöräilijät oikeasti niin tyhmiä, että vaikka se törmäys olisi auton vika, niin pyöräilijä siinä silti aina häviää. Painaa sieltä 15kg hiilikuitu pyöräl 45-50km/h mäestä ja törmää.

Pitää kyl tarkistaa, että onko siinä jotain liikennemerkkejä.

PS. Alkaa muutenki joskus vituttaan pyöräilijät, kun ne on aina sillä asenteella liikenteessä "mun oikeus mennä nyt!". Vitun saatana perkele.

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 12:54

Eikai pyörä nyt 15kg paina :eek: mut eikös pyöräilijällä oo tossa etuajo-oikeus nii kai ne saa siitä polkee kenestäkää välittämättä :o

// ai hups sanoitko tuol mut siis vaikka pyöräilijä häviää jos autoon törmää ni jospa ne luottaa ettei sieltä tuu ketään?

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 15:21

Ei kyllä ainakaan hiilikuitupyörä paina 15kg :) Sellanen perus pyörä on siinä apaut 12-15kg tietysti riippuu vähän koosta.. Joku hiilikuitupyörä nyt painaa varmaan jotai pikkasen alle 10 tietysti pyörästä riippuen.. :roll:
Fägg kirjoitti:
MiniMies kirjoitti:Puhuva lehmä 3 koiran kanssa :eek: :lol: Hah kannattais senki ottaa selvää saako siinä ajaa enneku tollee huutelee :D


Kannattaisi mummonkin miettiä, haluuko vaarantaa oman henkensä tuossa... kun joku vitun narkkari painaa ilman kypärää jollain mopolla niin ei pahemmin välitä siitä mummosta ja painaa suoraa päälle.
Pystyn kuvittelee, mua ainaki vituttais niin vitusti tuossa tilanteessa.


Ja mitenkä tuo nyt tohon mun tekstiin liitty?

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 15:51

No jotain paskaa heitin... mutta jos sellanen helvetin 5-10kg paska tulee 1000kg autoa päin niin taitaa pyörä sekä pyöräilijä olla soikkelissa. :roll:

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 15:54

:D paitsi että mäkin törmäsin pyörällä autoon eikä käynyt mitään muuta kun jäätävä mustelma jalkaan itelle :lol: autoon saatto tulla lommo en jääny kattomaan näytin keskaria suoristin etupyörän ja tangon samaan suuntaa ja jatkoin matkaa xD kuski meni kattomaa mitä autolle kävi ja teki *soosoo* sormella vaikka se oli sen vika XD

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 16:07

Haha :lol: Muhunkin joskus vuonna nakki törmäsi talvella auto kun olin ajamas suojatiellä.. Ois saattanu käyä pahemminkin jos oisin ollut metrin taaempana.. Kun auto tuli päin niin osu vaan pyörän takaosaan ni vähä vaa spinnasin siinä ja kaaduin :lol: Ei tainnut kun joku kipeä kohta tulla.. No pyörän vanne kyllä vähän väänty :seko: Kuski vaan jatko matkaansa sen jälkeen kun osu.. :roll:

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 19:59

Teidän pitää taluttaa ne polkupyörät/mopot jos suojatietä aiotte ylittää. Muuten auto voi vapaasti vetästä päin ja joudutte vielä maksamaan lommot omasta pussista :) . Suojatiellä vain jalankulkijoita väistetään, muuten mennään ajoneuvojen väistämissääntöjen mukaan (eli autoilija väistää kaikkia jos sillä on kolmio tai stop-merkki)

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 20:28

Hepex kirjoitti:Tai tällaisia... surullista kyllä, molemmat vielä samana päivänä. Tytön tapauksessa kohtalokkaaksi koitunut arviointivirhe ja pojan tapauksessa toisen osapuolen virhe.

Muistakaa olla varovaisia siellä liikenteessä.

Tunsin ton pojan :(

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 20:45

Lexi kirjoitti:Teidän pitää taluttaa ne polkupyörät/mopot jos suojatietä aiotte ylittää. Muuten auto voi vapaasti vetästä päin ja joudutte vielä maksamaan lommot omasta pussista :) . Suojatiellä vain jalankulkijoita väistetään, muuten mennään ajoneuvojen väistämissääntöjen mukaan (eli autoilija väistää kaikkia jos sillä on kolmio tai stop-merkki)

No ei kukaan jaksa suojatien yli alkaa taluttamaan :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 20:50

ei niin mutta turha se on ylimenijän sit valittaa mitää jos alle jää :D :D en itekkää taluta,mutta en kyllä pyörällä ajakkaa paljoa yhtää. sillon vaa ku ei oo mopoo ja sillonki harvoin :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 22:25

Pyörää ei tarvitse taluttaa suojatien yli jos suojatie toimii pyörätien jatkeena. Käytännössä näin on jos ainakin suojatien toisella puolella on pyörätie tai yhdistetty kevyen liikenteen väylä. Pyöräilijöillä on etuajo-oikeus jos tiellä on ennen suojatietä kärkikolmio tai stop-merkki autoille. Samaten jos auto kääntyy risteävän tien yli, on sen väistettävä polkupyöräilijää(lähde:Polkypyörä-wiki.). Mikäli pyörätiellä/kevyen liikenteen väylällä saa ajaa mopolla, uskoisin siihen sovellettavan samoja sääntöjä.

Mutta, kuten todettua, varovaisuus on silti paikallaan ja on kuitenkin parempi antaa tietä kun kolaroida.

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 23:05

Päästelin tossa kuudenkympin alueella sitä kuuttakymppiä, ja tulin taajamaan, joten samantein laskin nopeuden viiteenkymppiin kunnon kansalaisena. No eiköhän sieltä P*****le sentään täydy jonkun +80 papan ruveta kiiallansa pukkaamaan ohitse, ja koitin sitte että kuinka papalla kestää kantti. Lähin kiihdyttelee siinä samalla ku se EPÄTOIVOSESTI yritti päästä ohi, ja tässä vaiheessa se ei ees varmaan tajunnu enää että minä olen siinä vieressä noin puolen metrin päässä. Sitte tää kääntyy vasemmalle, ja ekaa kertaa painoin torvea liikenteessä siitä syystä mihin se on tarkoitettu. Oli oikeesti aika lähellä ettei se kiilannu mua sinne ojaan, koska epäilen ainakin että se ei ymmärtäny että olen siinä. Toki ehkä itsekin olisin voinut vain ajaa sitä viittäkymppiä ja päästää ohitse, mutta kun en perkele sentään ymmärrä sitä että jos millä tahansa mopolla ajat suurinta sallittua nopeutta/vähän yli, sieltä on aina pakko tulla autojen ohi. Anteeksi avautuminen. :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

10.6.2011 23:12

Hmonkey kirjoitti:Päästelin tossa kuudenkympin alueella sitä kuuttakymppiä, ja tulin taajamaan, joten samantein laskin nopeuden viiteenkymppiin kunnon kansalaisena. No eiköhän sieltä P*****le sentään täydy jonkun +80 papan ruveta kiiallansa pukkaamaan ohitse, ja koitin sitte että kuinka papalla kestää kantti. Lähin kiihdyttelee siinä samalla ku se EPÄTOIVOSESTI yritti päästä ohi, ja tässä vaiheessa se ei ees varmaan tajunnu enää että minä olen siinä vieressä noin puolen metrin päässä. Sitte tää kääntyy vasemmalle, ja ekaa kertaa painoin torvea liikenteessä siitä syystä mihin se on tarkoitettu. Oli oikeesti aika lähellä ettei se kiilannu mua sinne ojaan, koska epäilen ainakin että se ei ymmärtäny että olen siinä. Toki ehkä itsekin olisin voinut vain ajaa sitä viittäkymppiä ja päästää ohitse, mutta kun en perkele sentään ymmärrä sitä että jos millä tahansa mopolla ajat suurinta sallittua nopeutta/vähän yli, sieltä on aina pakko tulla autojen ohi. Anteeksi avautuminen. :D

Itekkin ihmettelen näitä papparaisia liikenteessä :P aina kun ajaa suurinta sallittua nopeutta joku täys seniili pappa tulee väkisin ohi :lol: