Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

19.11.2010 1:55

Tänään (Joo, kellon mukaan eilen) tulin peilijäässä olevalla tiellä niin paljon kuin limitistä lähtee eli 67@GPS ja n, 500m päässä olevassa risteyksessä oli tällainen hieman uudempaa mallia oleva Ford Focus. Auto oli pysähdyksissä ja muualta ei autoja tullut joten olisi hyvin voinut lähteä risteyksestä, MUTTA EI!

Kun olin n, 20m päässä risteyksestä niin tämä päättää lähteä siitä ja mun eteen. Mä tuun jarrut lukos luistaen takapuskuriin, takapuskuri meni palasiksi, ite kaaduin ja tiedätte kyllä että tuollaisista nopeuksista ei kauhean mukavaa ole lentää peilijäässä olevalle asvaltille. Noh, voorti kuski päätti lyödä lämän tiskiin ja häipyä paikalta kun huomas mun makaavan mopon kans maassa, takapuskurin palasia mopon päällä.

Viitsinyt tuosta nyt kumminkaan poliisille ilmoittaa koska mopokaan ei ihan laillinen ole ja mopoon ei ainakaan silminhavaittavasti mitään vikaa tullut, ehkä katteisiin muutama naarmu mutta eipä ne mitään haittaa kun tarkoitus maalailla ne kumminkin uudestaan.

19.11.2010 8:56

RaiZalaineN kirjoitti:Tänään on kyllä ollut noita läheltä piti tilanteita ollut vähän turhankin paljon kun vähän väliä on menty joko kylki tai perä edellä. (vahva epäilys syyllisestä tähän :D ) Myös aina kun vaihtaa kaistaa/uraa on mennä nurin kun etu tai taka rengas ei pääse ylös urasta ja muutaman sekunin päästä huomaa katsovansa takana tulevaa autoa kohti :eek: ja liukuu edelleen siinä samassa urassa mutta perä meno suuntaan. (jalat maassa toki)


On muute jännä tunne ku huomaat, että mopo ei nousekkaan urasta enää. :D

19.11.2010 12:30

Kaatumisia eioo sattunu vielä skootterilla millä nyt 2pv ajellu mutta kun täällä päin tämä liikennekulttuuri ihan omiaan niin ei helvetti kun luistelen siinä autotiellä miten sattuu kesärenkaat alla ja risteyksen puolessa välissä melkein niin eikös sieltä joku molopää koita välistä ehtiä ohi vielä :) Älys eukko sentään polkee sitä jarrua kaasun sijasta kun ite nyt oikeen mtn voinu siinä tilanteessa enää tehdä =D

20.11.2010 4:47

laazeri kirjoitti: ei helvetti kun luistelen siinä autotiellä miten sattuu kesärenkaat alla =D


Kukakohan sen ensimmäisen virheen tässäkin tilanteessa on tehnyt...

20.11.2010 9:34

Tarkotti varmaa, että vaikka kuinka hyvin koittaa ajaa, niin niiden kesärenkaiden pito ei ole mitkään parhaimmat mahdolliset. Ainakin näin itse tulkitsin.. :roll:

20.11.2010 13:08

Varmaan aate ymmärsit vaan väärin. En siis risteykseen ollut tulossa perä luisussa tai muutakaan vaan ihan normaalisti olin aika hitaasti ajamassa ja autoilijalla oli väistämisvelvollisuus mutta joka tapauksessa ajatteli koittaa mahtua vielä siitä välistä.

20.11.2010 14:51

Eilen kävi hieman lähellä, etten ottanut auton kanssa yhteen. Lumista mäkeä ylöspäin viittäkymppiä, yhtäkkiä oikealta puiden takaa tulee auto. Äkkiä vaan kaks pykälää pienempi vaihde silmään ja kytkin pois, jalat maahan ja käännös sinne tielle mistä se auto tuli. Mullahan se väistämisvelvollisuus oli, mutta autokin jarrutti, varmaan säikähti jonkun verran, nuori likka vielä ratissa.

Kesällähän tässä ei olis ollu mitään ongelmaa, mutta talvella kun en jarruja juuri käytä (ah, nelarin moottorijarru) niin vähän paskempi ruveta hidastamaan.

23.11.2010 22:32

Olin tänään kotilolla liikkeellä ja olin ryhmittynyt valoihin oikeanpuoleiselle vasemmalle kääntyvistä kaistoista. Vasemmalla puolella oli joku skootteristi. Vihreän nuolen jälkeen lähdettiin liikkelle, niin skootteri meinas puskea suoraan auton etukulmaan/kuskin oveen. Vähän meinas säikyttää tuollanen tapaus..

23.11.2010 23:13

Tossa pari kuukautta sitte meinasin pyörälijämiehen päälle ajaa.
Eli ajettii kaverin kaa kävelytiellä laillisesti mopoilla, jossa tuli pyöräilijä etee. Kaveri tööttäs et hei väistäppä vähä ja sit se väisti, mut ei tietenkää kattonu taakse et tuleeko muita. Samantie valtas koko tien ja aika äkäsee sain jarruttaa. Siinä sitte käsimerkillä ohi ja matka jatku. :D
Sitte toine: kilometrin päässä pyöräilijästä lastaan työntävä nainen puhu puhelimessa ja meni keskellä tietä. Huomatessaan mut väisti sitte vielä väärälle puolelle ja lähellä oli ettei nainen ja vauva saanu kyytiä. Valoja päälle kansalaiset! :x

24.11.2010 0:03

Niin tai sitten itse voi hidastaa ja käyttää sitä tööttiä mikäli sellainen löytyy..

24.11.2010 0:58

No olen itekki meinannu pimeällä ajaa kahden ihmisen päältä, ei mitään heijastimia ja tummat vaatteet, en nähnyt kuin joskus 10m päässä, vauhtia sen 45, nopea väistöliike vaan.

24.11.2010 18:20

laazeri kirjoitti:Niin tai sitten itse voi hidastaa ja käyttää sitä tööttiä mikäli sellainen löytyy..

Luulis miehen ymmärtävän katsoa taakse ettei muita mopoilijoita tule.

24.11.2010 19:56

AAte kirjoitti:
laazeri kirjoitti: ei helvetti kun luistelen siinä autotiellä miten sattuu kesärenkaat alla =D


Kukakohan sen ensimmäisen virheen tässäkin tilanteessa on tehnyt...


Niinpä, mitäs lähdet luistelemaan kesärenkaat alla, oot siinä vaaraksi muille sekä itelles.

24.11.2010 20:51

Lukea voi aikasemmatkin kommentit tietysti.. En sanonu että mitään vaaratilannetta tapahtu suoralla tienpätkällä vaan risteyksessä johonka olin ihan normaalisti tulossa sopivan hitaasti yms vilkkua käyttäen ja joku eukko sieltä yritti ängätä välistä ohi.

26.11.2010 13:20

laazeri kirjoitti: johonka olin ihan normaalisti tulossa sopivan hitaasti yms vilkkua käyttäen


Ihan sama miten se tilanny ny on menny, mutte mää en vaa ymmärrä, että miks nyt jälkikäteen kerrot, että ajoit normaalisti, hitaasti ja rauhallisesti, kun aiempi kirjoitus kertoo toista. :) :roll:

laazeri kirjoitti:niin ei helvetti kun luistelen siinä autotiellä miten sattuu kesärenkaat alla =D


Ei muuta jatkettavaa, jollain tavalla vain häiritsi. Tietty autoilija teki väärin tullessaan eteen, mutta hän on saattanut ajatelle kerkeävänsä, kun mopopoika tekee piruetteja keskellä risteystä mopollansa.

laazeri kirjoitti: =D