Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

22.8.2013 9:37

Paikkakunnalla mukava nelitasoristeys, jonka kulmiin on kaupunki kaikessa viisaudessaan päättänyt pistää valtavat puskat jotta ei varmasti näe sivuille ennenkuin on jo risteyksessä joten ei ole edes aavistusta siitä olisiko sieltä mahdollisesti joku tulossa, koska itsehän en luota yleisesti ottaen pätkääkään autoilijoiden liikennesääntötietouteen tai niistä välittämiseen.
Valitettavasti samassa risteyksessä suurin osa kuskeista on päättänyt jättää kolmion huomioimatta ja harva se päivä turahtaa paniikkipapanat satulanlämmikkeeksi kun nämä sankarit nuolee säärikarvoja läheltä piti-kylkikontakteissa.

Re: Läheltä piti -tilanteet

22.8.2013 15:10

Yllättävän kauan sitä taas saikin ajella ilman näitä suorittajia tuolla liikenteen seassa. Tänään nimittäin kun ajelin koulusta himaan, niin joku päätti väkisin tunkea ohi liikenteenjakajan ja meikäläisen välistä. Kun huomasin että tän auton keula oli parin sentin päässä mun jalasta, niin vetäisin reaktionomaisesti Tunan tien pientareelle eli siis hiekalle. Onneks kerkesin tehä noin, meinaan stongan kohdalla olis kolissut.

No eihän tää sitten loppujenlopuksi ajanut paljoa yhtään kovempaa kun minä ja liikennevaloissa oltiin sitten peräkkäin. Vielä sit seuraavassa risteyksessä (Liikennevaloton) tää sankari ryhmittyi kääntyvien kaistalle ja kun kaista loppui ja olis pitänyt kääntyä, niin kyseinen Bemarimies jatkaa suoraan. :roll: :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

23.8.2013 19:57

Ajelin kotiin päin niin liikennevaloissa autolla vilkku oikealle joten, lähen ohittamaan vasemmalta. Just ku pääsin ohi ni kuuluuki kunnon tööttäykset ja se päättiki ajaa suoraa. Lähellä oli ettei päälle tullu :x

Re: Läheltä piti -tilanteet

31.8.2013 23:33

Tänään kävi muutamakin; Ensin vastaantuleva auto kiilaa eteen ja kääntyy kulkusuunnassaan vasemmalle, mun eteen :x Tälle iskin tööttiä. Sitten oikealta harjun päältä tulevalla jalkakäytävällä tulee kaksi mopoa, onneksi huomasin ajoissa, koska toinen niistä kaahasi vaan eteen suojatielle, kyseisellä jakakäytävällä ei saa ajaa mopolla. Tämän kaverin kanssa en tyytynyt pelkkään tööttiin vaan keskisormikin nousi :)

Re: Läheltä piti -tilanteet

13.9.2013 8:48

Olen alkanut ymmärtämään autoilijoita kun siirryin nelariin, että miksi pitää lähteä ohittamaan mopoja. Sitä kakstahdin hajua ei jaksa kukaan haistella, niin kuin ei moottoripyöräilijätkään. En kuitenkaan puolustele autoilijoita, jotka ohittelevat omaa kaistaa käyttäen ja myös mopokilpi voi toimia houkuttimena lähteä ohittamaan.

Re: Läheltä piti -tilanteet

13.9.2013 11:41

No mitä nyt 7000km Detsillä päästelly enkä muista että koskaan olis auto menny ohi muuten kuin nelikaistaisella.. Onhan se haju aika hirvee kun kahden hussen peräs oon kylää kierrelly useaan kertaan ja molemmilla kavereilla oikein kunnon sisäänajoseokset :) En sitte tiedä miten nuo öljyt hajultaan eroaa, kuulemma mun ja kaverin Detsit haisee pahalle ja käytetään molemmat 2T bikeä :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

15.9.2013 22:27



Muistakaa se turvaväli! Ite onneks ajoin tossa toisella kaistalla :lol: Onneks selvittii vähillä henkilövahingoilla, yks ranne tais murtua ku juttelin yhen kolaroijan kans mutta en kuullu kenellekkää käyvän mitää pahempaa.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.12.2013 16:28

Tänään Bussikuski kurvasi aika röyhkeästi eteen. Ajelin 50 alueella aika tarkkaan 50km/h (Perhana kun toi ei mee kovempaa ;) ) ja yhtäkkiä bussi tunkeaa rinnalle. Ei siinä mitään, tämä kaveri osasi kyllä ohittaa pidempää kuin siitä sentin päästä, mutta sitten tulikin kiire kaartaa edessä olevalle pysäkille. Oli muuten aika lähellä ettei tullut päälle.
Lukkojarrutuksesta toivuttua pysähtyneen bussin ohi ja keskaria peliin.

Ja ei ollut eka kerta, kun bussikuski suorittaa, on pari kertaa mennyt bussi ohi aivan millin päästä. Samoin pari kertaa Taksikuski on tehnyt samaa. Mikä on, ettei ammattiautoilijat osaa ajaa kunnolla. :eek:

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.12.2013 17:59

Mulla kanssa kokemusta noista bussikuskeista. Viime kesänä lähin ohittamaan pysäkille pysähtynytä bussia, jossa ei tainnu olla edes valot päällä. Olin suunnilleen puolessavälissä menossa ohi kun tämä bussi lähtee siihen mun eteen ilman vilkkua, eihän siinä mitään jarruja sai tosin polkea ihan huolella.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.1.2014 4:22

Itte tulin risteykseen noin 40kmh ja pitkään ennen risteystä katoin että ei tule ketään vasemmalta, sitten mukavasti kuudenkympin alueella tulee mummo pökötillä vasemmalta noin 90kmh, kun tuli siihen olin jo lähtenyt ajamaan risteyksen yli ja eipä siinä voinut muuta tehdä kuin luntta pohjaan ja toivoa parasta, jäi noin 2cm siitä ettei osunu takapyörään. takalippa raapas pökötin sivupeiliä.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.1.2014 22:55

Smotot+hiekotushiekkamössö = 0/5
Ajan lievää ylämäkeä ja tie kääntyy vasemmalle loivasti. Huomaan että suoraan edessäni on keskellä tietä hiekotushiekkamutamössöä. :eek: Se mössö tulee siihen samasta syystä kun urat talvella. En ehdi kun päästää kaasun ja suoristaa mopoa hieman niin eturengas lähtee luistamaan oikealle. Laitoin jo vasemman jalan ottamaan vastaan ja ajattelin että kaadun, mutta jostain se eturengas nappasi pitoja kuin ihmeenkaupalla. 8o Onneksi selvisin vain säikähdyksellä.

Re: Läheltä piti -tilanteet

29.6.2014 22:56

Juuh, tosiaan eilen oli kaatuminen niin lähellä ettei vielä liikenteen seassa oo koskaan ollu noin hilkulla.

Olin ajellu kaverille päin viitisentoista km suoraa tietä ja olin melkeen perillä. Ensin kattelin kun oikeelta tuli joku auto epätavallisen kovaa kolmion takaa. Yllätysyllätys kyseessä oli musta bemari. Noh, bimmeri sai vauhtinsa himmattua risteykseen ja käänty meikäläisen perään. Ajelin parisataa metriä ja vilkasin peiliin niin mikäs sen mukavempi näky kuin bemmi metrin-parin päässä takarenkaasta. Vilkuttelin pari kertaa jarruvaloa bimmerikuskille ja siirryin keskelle kaistaa kun risteysalue läheni. Vilkku päälle, pari kertaa vielä vilkautin jarruvaloa ja käännyin vasemmalle vähän rauhallisemmin kun yleensä. Keskellä risteystä päättää eturengas lähteä alta ?!? En kerinny sen kummempia miettimään kun tajusin että nyt mennään ja sattuu. Sitten löysin itteni ajamassa risteyksen jälkeen ja ihmettelin että miten hemmetissä pysyin pystyssä. Olin ottanu jalalla vastaan ja se maa oli jo harvinaisen lähellä sillon, eli kallistuskulmaa oli tullu luiston myötä reippaasti.

Eturengas siis löysi jostain ihmeestä pitoja ja selvisin takasin pystyyn. Tienpinta oli kuiva ja kun huomio oli bemmikuskin ansiosta vähän muualla, en kerinnyt näkemään, että oliko risteysalueella esim. öljyä niinku epäilen. Rengas lähti "smoothisti" alta, ei mitään äkkinäistä pidon menetystä ja samallailla tuli pidot takasinkin.

Toisaalta jos bemarikuskia ei olis ollu, olisin ajanu risteykseen huomattavasti kovempaa. Yleensä tulee kanttailtua kuivalla kelillä oikeen huolella ja en yleensä jarruta viidestäkybästä ollenkaan jos pääsen ajamaan risteykseen vapaasti. Nyt olin himmannu varmaan 3-4 kymppiin vauhdin kun pelotti ettei bemari lähe vetämään ohi kesken risteyksen.

Pistää vaan v*tuttamaan noi persiissä roikkujat kun huomio menee niihin samantien. Kyllä siinä varmaan jotain öljyä oli koska kuten sanoin ni yleensä melkeen jalkatapit raapii maata kun kanttailen sopivissa paikoissa missä ei muuta liikennettä ja pito riittää oikeen hyvin.

Linttaa on kyllä joskus tullu märällä ja jäisellä tahattomasti vedeltyä mutta nyt vasta tajusin että jos takarenkaan pidonmenetyksestä tulee housuun lusikallinen, eturenkaalla puhutaan jo koko kulhollisesta :lol: