Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

1.5.2013 17:06

Tänään sit meinasin ajaa auton kylkeen. Eli kun olin ajelemassa 2 päällä kaverin kanssa. Niin aijoin kääntyä vasemmalle laiton vilkun normaalisti. Mutta sitten juuri kun olin kääntymässä vasemmalla niin eikös se autolija sitten tule vasemmalta ohi. Siinä sitten väistöliike oikeelle. Ja tööttiä sekä keskisormea. Tosin toi tööttiki oli vähä hakusessa ku ei jostain syystä halunu heti toimia. Kun piti rämpytää että toimi.

Re: Läheltä piti -tilanteet

2.5.2013 9:32

Itelläki T-muotosessa mutkassa kävi niin että aloin kääntymään vasemmalle ja sitten autoilija bemmikuski :s tuli vasemmalta mutkassa ohi :lol: keskari oli pystyssä mutta bemmikuskilla oli niin kiire ettei varmaan kerennyt taakse kahtoo 8o

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.5.2013 17:51

Itellä täysin sama eli olin kääntymässä vasemmalle (Ei vilkut toiminu) ja tuli siitä rinnakaiselta vasemmalta kaistalta ohi paku. Ajoin kaks päällä niin kyllä kuumotti. Olis varmaa henki lähteny ku se paku ajo keskustassa varmaa lähemmäs 70km/h. Tästä opin iha virheestäni, että suuntamerkit, peiliin katsominen ja kuolleen kulman tarkastaminen on oikeasti todella tärkeä asia. Oppinu tsekkaaman tarkasti taaksensa ku pari kertaa on ollu ihan liian lähellä. Ottakaa tää sitte opiks teki ^^

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.5.2013 21:42

Mie oon alusta asti aina päätä kääntäny ja kahtonu taakse, kun kääntyy vasemmalle. Välillä jopa kohdissa, joissa ohittaminen ei ees olis mahollista (liikenteen jakaja). :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.5.2013 23:33

Itse kanssa käännän päätä, ja ryhmityn jo hyvissä ajoin keskiviivan tuntumaan :)

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.5.2013 23:37

Jotenki tuntuu et mä tapan itteni vielä sen kerran ku meen kaupunkii ajaa. Nimim. viis risteystä koko kyläs.

Re: Läheltä piti -tilanteet

16.6.2013 23:44

Tänään hurautin bilteman pihaan,eessä joku amisthööninkiauto,en muista merkkiä,mutta kuitenkin,ajelin siinä perässä,ja tämä auto yhtäkkiä varoittamatta alkaa kääntyä parkkiruutuun. Ei vilkkua,ei mitään,äkkikäännös vaan vasempaan. Eikai siinä ku ite vaan äkkikäännöksellä auton vasemmalta ohi ja parin auton välistä pujotellen...toki tuli itellä se virhe että turvaväli saatto olla hieman liian lyhyt,muttei kyllä ollut autoilijaltakaan mitään esimerkillistä käytöstä :paha: sekavaa tekstiä vaan kai tosta jotaki selkoa saa :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2013 9:34

Auto tekee äkkikäännöksen vasemmalle ja menit vasemmalta ohi?

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2013 15:12

Hyvin harva autoilija vilkuttaa parkkipaikoilla. En ole ainakaan itse koskaan siihn voinut parkkipaikoilla luottaa, että auto vilkuttaisi kun kääntyy.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2013 19:56

No sepä se.. Täällä ei ainakaan Bilteman pihassa voi oikein ajaa lujempaa kuin kävelyvauhtia. Tietenkin sitä ollaan auton perseessä kiinni vedetty taas niin, että tulee yllätyksenä jos se auto pysähtyy tai kääntyy? Autoilijaa siitä on turha syyttää, sun vika se olis ollu jos perään olisit ajanu.

Re: Läheltä piti -tilanteet

18.6.2013 1:07

Tilannetta on erittäin vaikea kuvailla sanoin,pitäis olla video tilanteesta että selkoa sais :lol: joo,liian likelllähän taisin ite olla perässä,mutta kuitenkin. oishan voinu varottaa kääntymisestä edes niinkuin muutkin että hiljennetään vauhtia ennen ruutuun kääntymistä,eikä vain yhtäkkiä käännetä autoa ruutuun. Tässä taisi molemmilla olla vauhtiakin hieman...no hieman :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

18.6.2013 19:35

Kannattaa vaan varoa, auto voittaa aina mopon. Mitä se vähä mitä olen (isommissa) kaupungeissa liikkunut, on välillä aika aggressiivista ajoa parkkipaikoilla, varsinkin jos on vähän ruutuja ja muutama auto kaartelemassa parkkipaikalla ja hakemassa ruutua. Tuntuu että kun ruutu vapautuu, kaikki lyö lämän tiskiin ja koittaa kumit vinkuen päästä ruutuun. Sellastakin olen todistanut kun joku kesä BMW ja joku siipijenkki veti kilpaa rinnakkain parkkipaikalla kun toisella puolella ruutu vapautui :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

26.6.2013 0:16

Tulipa tässä illalla tehtyä pieni hyppy....
Abc:n kohal on semmonen mukava ojan kautta menevä offi reitti, ajanu siitä usein jotain 40kmh vauhtii ja vähän hypänny. No, tänään kokeilin miten hyppää 60kmh vauheist. Mainiosti toi nousi 70cm ilmaan ja kuski viel 40cm mopon satulasta mitattuna. Alas tultiin vauhil ja tanko kiinnikeistä taittu alaspäin. onneks oli ronski kaveri vieres ja nauraen se sai taitto sen takas normi asentoon. Uus ennätys abc:n korkeushypyssä ja omien ja kaverien hypyissä kans. Siis mopo ennätys.

Re: Läheltä piti -tilanteet

19.7.2013 8:34

Eilen töistä tulessa 60 alueella risteys, josta auto tulossa tiellä kolmion takaa. No ajelin sitä 60, auto luuli todennäköisesti että ajan 45 ja luuli kerkeevän mua ennen mutta huomasikin ettei kerkeä kun päälle meinasi tulla. Onneksi olen aina varuillaan jos auto tulossa tielle että osaa väistää jos tulee tilanne.

Ei onneksi kovin lähellä ollut, mutta pistää säikähtämään silti.

Re: Läheltä piti -tilanteet

14.8.2013 18:09

Tänään ku ajelin kotiin niin auto päätti kiilata viereiseltä kaistalta siihen eteen.. Huomasin onneksi ajoissa ja kerkesin jarruttaa, muuten ei ois oikeen mahtunu vaan oisin kaatunu siihen ja mahdollisesti joutunu takana olevan auton yliajamaksi.