Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 16:23

Kylä tunassa ihan tehokkaat jarrut o. Ei ne painakkaa paskaakaa ni kyl se perä nousee.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 16:29

Heh kyllä mun Breikkiki endoo jos tarpeeks etujarrua painaa :D Mutta itellä oli seuraavanlainen tilanne: Ajoin päätietä edellä ajava toyota käänty oikealle ja oikealta kolmion takaa oli tulossa mersu. No eikö tää mersu lähe tulemaan (mulla matkaa risteykseen n.30 metriä) tiekin oli ihan peiljäässä että jarrulla vaan pahentanu tilannetta. Kävi siinä jo mielessä ajanko tohon matalaan keulaan vai väistänkö. No päätin sitte väistää mutta vastaantulevankaistalle asti väistää ennenkun tää mersua ajava papparainen huomas ja paino jarrua. Onneks ei käyny kuinkaan kun ketään ei tullu vastaan ja oon tolla tunalla ajanu nii paljon että tietää mitenkä se käyttäytyy.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 16:40

No omaa pappaa ei kyllä mitenkään saa endoomaan, niin paskat jarrut siinä on :lol: No eipä tunan jarruista sen enempää.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 18:52

ja varsinkin, mitkä renkaat jos talvella endoa saat :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 22:31

Tossa syksyllä oli semmone tilanne, että mopoauto ajo siinä edessä ja yhtäkkiä se lyö jarrut lukkoon ja pysähtyy siihen keskelle tietä. Just ja just sain mopon pysähtyyn etten törmänny ja sitte sen mopoauton peileistä näki että sie se vaan naureskelee.

No sitte vähän ajan päästä tuun taas sen takana ja ajattelin lähtee ohitte niin tämä vetää siihen vastaantulevien kaistalle etten pääse ohitte ja siinäki jos en olis tosissaan jarruttanu niin olisin ajanu kylkee. Ja paikallisen huoltoaseman pihalla se avaa ikkunan ja huutaa mulle että " opettele ajamaan! " keskisormi pystyssä.
Ja kuulemma kaverilleki se oli tehny samaa, että kun on menossa ohitte niin kiilaa eteen ja tekee niitä äkkijarrutuksia.

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 22:52

Rikosnimikkeellä törkeä liikenne turvallisuuden vaarantaminen ja omankäden oikeudella kermaperseen tupperware lootaan muutama ryppy ;) Vähän vastaavaa nähty täälläkin päin, mutta itse olisin kyllä viimeistään huoltoaseman kohdalla käynyt ystävällisen keskustelun ajotaidoistaan ylpeän herrasmiehen kanssa.

Joskus rupesi pari pelleä ihan oikean auton kanssa jarruttelemaan ja kiemurtelemaan kadulla. Painelin jalkakäytävältä ohi ja jätin asian sikseen.

Siis iha oikeasti, vituttaa niin saatanasti tommoset :x
anteeksi avautuminen

E: piti korjata rikosnimike kohilleen :D
Viimeksi muokannut nevssons päivämäärä 4.2.2013 23:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.2.2013 23:12

Retroilija kirjoitti:Kylä tunassa ihan tehokkaat jarrut o. Ei ne painakkaa paskaakaa ni kyl se perä nousee.
Ei ainakaan yhdessäkään mulla olleessa tunassa, vaikka kaikki navan sisältä olis uusittu. :roll: Paitsi tietysit aquassa. Ne rummut on jotain niin jäätävää shittiä :paha: Tai sitten mulla on ABSit..

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sulla alkuperäset kengät vai tarvikkeet jos ne jarrut niin tehot on??

Joku oli joskus ajatellut alkaa virittämään noita jarruja tehommaksi ja kuulemma kääntänyt näistä rummut jotenkin väärin päin, jollon ne palat kiilaa itteään sinne väliin ja lukittaa rummun välittömästi. Oli lentänyt sarvien yli heti ekassa jarrutuksessa :lol:

Tossa syksyllä oli semmone tilanne, että mopoauto ajo siinä edessä ja yhtäkkiä se lyö jarrut lukkoon ja pysähtyy siihen keskelle tietä. Just ja just sain mopon pysähtyyn etten törmänny ja sitte sen mopoauton peileistä näki että sie se vaan naureskelee.
No, joskus jos jostain saat traktorin käyttöön, trukkipiikit pystyssä ajamaan niitten perään kiinni sillä jos pysähdyt, lävistyt meiningillä.

No joo, ei ehkä järkevää mutta kunhan sanoin..Eräs täälläpäin noihin mulkkuihin suivaantui ja meni noitten perään ajelemaan ja vähän tökkimään..

Re: Läheltä piti -tilanteet

5.2.2013 0:08

Siirrytäänpäs sitten takaisin otsikon mukaiseen aiheeseen.

Re: Läheltä piti -tilanteet

5.2.2013 14:46

Vastataan nyt sitten noista jarruista vielä se, että tiehän oli kyllästetty rekka-autollisella suolaa, joten pitoa oli ja ihan orggisjarrut tossa on, mutta etenkin toi etujarru on yllättävän tehokas. Kyllä sillä pysähtyy jos (Kun) takajarrulla ei ole vaikutusta. :D

....Mut ei tästä sen enempää, takas aiheeseen.

Re: Läheltä piti -tilanteet

5.2.2013 18:49

Ajelin syksyllä kouluun ja joku vetää kolmion takaa civicillä eteen ja molemmilla jarrut lukkoon. Mulla jalkatappi hipas etupuskuriin eli aika lähellä oli. :)

Ja toisen kerran kaverin kanssa menossa k-kauppaan Es ostoksille :Dniin kaveri kurvaa minun eteen suoraan parkkiruutuun ja minä ihan hädässä vedän etujarrun pohjaan ja endoon viereen.

Re: Läheltä piti -tilanteet

6.2.2013 9:50

itelläki kesällä kolahti jalkatappi auton puskuriin ku meinas tulla eteen, itellä joku 60kmh vauhtia, kyllä kuumotti :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

6.2.2013 10:15

Oli mullakin reilu 50 :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

6.2.2013 12:02

kyllä noissa vauheissa voi käyvä pahemminki :/ aika päräyttävä kokemus :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

6.2.2013 13:20

jep...ja kun ottaa huomioon että jos mulla ois ollu vähän vähemmän vauhtia niin kylkeenhän sitä ois menty ;)