Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

31.7.2012 1:09

Ihan näin yleisesti ottaen on äärimmäisen tyhmää ajaa tahallaan moottoripyörällä kolari, puhumattakaan toisten kehoittamisesta sen kokeilemiseen. Ei myöskään liity millään tavalla läheltä piti-tilanteisiin, tämän topikin ideana on tuoda esiin erilaisia liikenteen vaarapaikkoja ja parhaassa tapauksessa auttaa toisia välttämään niitä.

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 11:40

Tulipas pieni läheltä piti tilanne koettua tuolla Jogilla. Eli ajoin pyörätiellä ja siinä tuli monta loivaa mutkaa peräkkäin. Minusta katsottuna tien vasemmassa reunassa kävelee kaksi tyyppiä vierekkäin, joten väistän tietysti oikeaan laitaan. Juuri kun olen ohittanut heidät, niin huomaan, että kahden metrin päässä tiessä on pieni vajoama, eli ensin pieni alamäki, jossa tie laskee n. 10-15cm puolen metrin matkalla, mutta sitten toisella puolella se nouseekin takaisin ehkä 10cm matkalla. Joudun tietysti ajamaan tuohon kun en kerkeä tehdä mitään, kun vauhtia oli kumminkin sen 30-40. Kuuluu vain kova pamahdus kun keula pohjaa ja keula pomppaa samalla varmaan puolen metrin korkeuteen ja jalat irtoaa paikoiltaan ja lennän melkein kyydistä. Olisin varmaan "keulinut" ympäri ellei takarengas olisi kolahtanut samaan kohtaan ja tiputtanut keulaa alas. Eipä siinä (onneksi) pahemmin käynyt, ainoastaan Jogin keula ilmeisesti hieman kärsi kun tuntuu löysemmältä nyt...

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 12:01

Ilmeisesti kohtasit hieman ennen entistä Ylikiimingintietä tuon? Se on melko paha paikka, toinen on heti sen jälkeen se mutka oikealle, jossa on hieman epätasaisuutta lisää. Eräs neiti sattui vetämään vauhdilla siinä kohden mutkan suoraksi ja ajoin mettähallituksen puolelle. Onneksi naarmuja ja järkytystä pahempia vahinkoja ei tullut tytölle, sillä onnen kaupalla tipahti lähes tulkoon heti kyydistä, eikä mennyt mopon mukana puihin. Mopo tosin kärsi melko pahasti..

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 12:32

Juu juuri siinä. Seuraava mutka on myös mukava (kuten jo mainitsit), kun ajoin siitä ensimmäistä kertaa niin minä menin aivan tien reunaan (mutta en sentään mennyt ojaan), mutta perässä tullut kaveri kävikin ojan puolella :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 17:26

Onko tuo paikka jäälistä välikylään vai kiiminkiin päin :D kuulostaa jotenkin niin tutulta.

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 18:28

Entisen kalakaverin kohdalla välikylä-hönttämäki välillä?

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 21:39

^^- Juu siinähän se. Alkaa menemään offiksi, joten eiköhän lopeteta se tähän ;)

Re: Läheltä piti -tilanteet

7.8.2012 23:47

Tosiaan, onko tuo k1 katsastusta aikasemmin ? ko ainakin itekki ajelin sitä pyörätietä pitkin eikä tullu huomatuksi :s tosiaanki , nykyää ajelen vaa sitä kuusamontietä pitkin rajotusten mukkaa, ku kulukee rajotusten mukasesti ( 60 & 80 kmh )

# http://goo.gl/maps/Hm8Vt -Shape

E: eli joo, nyt ku tarkemmi muistelee itekki törräytin tuohon :D onneks ei käyny mittää.

Re: Läheltä piti -tilanteet

8.8.2012 9:03

Itellä ois juhannus iltana voinu käydä pahemminkin kun olin täällä pohjosessa ilta/yö ajelulla. Yheksän aikaan oli joku corollamies saanu kuningas idean lähteä (todennäkösesti ympäri päissään) ajamaan. Siinä sitten juuri olin saanut mökkitieltä vauhdin kiihdytettyä 50-60 kun jyrkässä mutkassa tämä sankari tulee oikeaa kaistaa vastaan ja kauheaa vauhtia. Eipä siinä kauheasti kerennyt jarruttelemaan, ojaan vain, onneksi ei ollut sillä kohdalla tienliittymää kun detsin kans kuitenki varmaa toistakymmentä metriä ojassa mentiin. DT tosiaan liukui kyljellään ja ite pyörin perässä, onneksi ei kummallekkaan tullut kuin naarmuja (mopossa ne tosiaan oli hiukan pahemmat)

Näin jälkeenpäin harmittaa kun ei huomannut rekkaria katsoa, vaikka siitä tuskin olis apua kun lähimmälle poliisilaitokselle noin 70-80 kilsaa :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

8.8.2012 12:40

Tänä kesänä kun olin ilta ajelulla. Olin menossa liikenneympyrään, ajoin hitaasti ja kun olin juuri tullut liikenneympyrään niin auto lähti viereisestä liittymästä kiihdyttämään suoraan minua päin (en tiedä oliko alkoholilla tekemistä asiassa) ja jarrutin takajarrun lukkoon ja pyörä lähti sopivasti sivuluisuun koska muuten olisin törmännyt autoon. Pysyin pystyssä ja pysähdyin ja auto vaan jatkoi matkaansa :s

Re: Läheltä piti -tilanteet

16.8.2012 0:54

Ei mikään onnettomuus lähellä tapahtuma, mutta kuitenkin. Ajeltii keskustaan päin kaverin kaa, nii teboilin pihasta kääntyy poliisin paku taakse valoihin, itellä oli vakio (mutta tuuning) derbi, ja kaverilla tyhjä vakioputki, eikä mikkään valot palanu. No me lähetää sillai suht löysästi korkeintaa sitä neljääkymppiä. no h siinä katon peilistä nii pitkiä räpsytellää. Ajoin tien reunaa varmuuden vuoks mut eihä ne pysäyttäny ku ei punasta valoo tullu. Sit poliisit kääntyy risteyksestä muualle ja tajuan et vilkku oli kokoajan päällä xD aika nolon kuulosta mutta kyllä kuumotti :D ku se on aina jos ne testaa.. Mutta sen jälkee alettii ruuvailee arrowia kaverin mopoo kuitenkin :)

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.8.2012 15:18

Joskus risteyksessä odotin että auto menee ohi ja sitten ajatuksissani väänsin kaasua ja päästin irti kytkinkahvasta niin meinasin keulia sen auton kylkeen. Tänään lähdin parkkipaikalta mopolla kiihdyttään niin en huomannut kun joku tulee autolla kovaa oikealta niin äkkiä etujarru pohjaan ja väistin vasemmalle. Kaikkihan tietää miten tehokas etujarru papassa on...

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.8.2012 15:54

Kui paljo solet jätkä sitä papiskaa viritelly? :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.8.2012 22:53

hui suatana. Tulin tossa night ridelta mutkaan ja kappas vaan oli irtohiekkaa. Onneks oli vaan vähä ni sai heti pidon takas, mut sydän kyllä hyppäs kurkkuun ku oli niiin pimeätä