Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

20.7.2012 17:25

Tänää yks pakittaa autolla pihan eestä tiellä eikä yhtää kattonu tuleeks sielt ketää ja onneks mul oli nii vähä vauhtia et sain jarrutettuu ;) Piti painaa tööttii mutten viittiny :seko:

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2012 23:50

tteä suoraansanottuna vituttaa liikenteessä hermannit jotka ajaa 40 alueella 30 ja sitten kun lähtee ihan rauhassa ohittamaan nii painetaanki kaasua.. Ei niinku voi yhtään lapsellisempaa touhua olla.
Herää kysymys, mihin sulla ylipäätään on niin kiire, että pitää lähteä MOPOLLA ohittamaan, eikä voi vaan rauhassa ajaa sitä 30km/h??

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2012 23:56

Niinpä, eihän se nyt tietenkään ole kovin mukavaa ajaa hiljaa jos enemmänki pääsis. Mutta ite ainaki jos tapaan jonku joka ajaa edessä vähä hiljempaa mitä ite ajaisin niin tyydyn ajaa perässä, aivan turha yrittää/mennä ohi. Hyöty on mitätön ja vaaraa aiheutuu turhaan.

Re: Läheltä piti -tilanteet

25.7.2012 21:08

Olin sateella ajelemas, käännyin vasemmalle kaivonkannen yli ja takarengas meni alta. Sain jalkatapin avulla pistettyy suoraks. Ois saanu olla joku näkemäs ku pappatunturilla smotosladia :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

26.7.2012 14:12

Joku sankari kiskaisi autollaan risteyksestä stoppimerkin takaa suoraan eteen. Ei edes pysähtynyt merkin taakse katsomaan, vaikka stop-merkki oli täysin selvästi näkyvillä. Itse sain osakseni päänpyörittelyä ja tööttäyksiä. :x

Muutaman kerran myös autoilija vetänyt kolmion takaa aika törkeästi eteen, onneksi on tullut aina ehdittyä väistämään. :|

Onneksi ei ole koskaan kolahtanut.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 17:09

Tänään kävi melkein läheltä piti tilanne.

Olin kääntymässä vasemmalle kärkikolmion takaa ja näen seuraavan oikealta tulevan (moottoripyörä) oikeanpuoleisen vilkun päällä. Käännyin vasemmalle ja kun olin jo kääntynyt, näin sen moottoripyörän takanani peilistäni ja sillä oli vieläkin se oikeanpuoleinen vilkku päällä, vaikka risteys meni jo. Jos se moottoripyörä olisi ollut lähempänä, kun käännyin, niin olisi varmaan tullut kolari.

Muistakaa laittaa vilkku pois päältä!

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 18:59

Pikkunen ajatuskatko vaan ja se vilkku jää päälle, ei se paljoa tarvia. Selkä ytimestä se tulee "refleksinä", mutta ei se sitä meinaa etteikö sitä voisi päälle unohtaa..

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 19:05

Vajaa 14tkm kakspyöräisellä oon päästelly ja silti se vilkku jää aina välillä :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 19:36

En tiedä miks, mutta itellä se ei sitte vaa ikinä jää päälle. Osassa mopoista ei kyllä ole edes vilkkuja tai ne ei toimi, mutta toimivissa en ikinä onnistu jättää päälle.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 20:21

Joo tuttu tunne toi vilkun päälle jääminen. Kun sain kortin, niin ~viikko meni ennenkuin opin muistamaan pistämään vilkun päälle ja sitten käännöksen jälkeen pois. Nykyään se menee itestään päälle/pois.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 20:35

Yleensä se sillon unohtuu itellä jos kaverin kanssa juttelee siinä liikennevaloissa, tai sitten huomio kiinnittyy johonkin (esim. sinivalkonen paku samaan aikaan valoissa).

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 21:09

Itellä jäi aina päälle, jonka jälkeen päätin viittoa kädellä. Paljon parempi kun se, että vilkutan koko ajan vasemmalle, ja näytän kädellä oikealle..

No, onnkesi ei ole paljoa vilkullisilla mopoilla tullut ajeltua.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 22:37

Muistakaas sitten arvon mopoilijat, että lain mukaan vilkku ei velvoita kääntymään. Jos vaikka olette sivutieltä liittymässä päätielle kolmion takaa ja vasemmalta tulee motoristi vilkuttaen oikealle muttei käänny ja ajat suoraan sen eteen, niin laki sanoo sinun olevan syyllinen.

Karu fakta, mutta asia on näin, joten ei kannata luottaa siihen vilkkuun 100%.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 22:47

Sais tulla siihen jotain muutosta,toi vilkkuharhautus sais olla mun mielestä kyllä sen vilkun käyttäjän vastuulla.Toki 2pyöräsellä sitä kannattaa välttää,jos risteyksessä oleva autoilija olettaa sun kääntyvän--->jatkatki suoraan ja se kääntyy etee--->pam.

Re: Läheltä piti -tilanteet

30.7.2012 23:29

Ellei sitten oo sopivat ajokamat päällä, ja tarvi vaihtaa rikkinäisiä osia uuten.. ja eihän sen oo pakko ees kolahtaa, riittää kun se sun kaatumises on toisen osapuolen vika. kokeilkaa ihmeessä.. :roll: