Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Läheltä piti -tilanteet

17.6.2012 2:12

Eikös se nykyään ole silleen, että jos toisella on vilkku päällä ja aikeissa vaihtaa kaistaa, niin tilaa pitää antaa? Muutenkaan, ei välttämättä ole fiksuinta ajaa auton kuolleessa kulmassa ja olla hiljentämättä/tööttäämättä, vaikka auto tulee koko ajan päälle. Tämän nyt ymmärrän, sinulla oli tilanne hallussa, mutta toisinkin olisi voinut käydä.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2012 2:26

Fiksumpi autoilija olisi varmasti peilistä huomannut että on kääntymässä törkeästi eteeni. Äänimerkillä ilmoitin vain, että peltien koliseminen ei ollut kaukana ja viestitin kuljettajalle olinpaikkani. Hän kun täysin sokeana tuolla näytti liikkuvan. +60 vuotiaiden töppäykset ymmärrän täysin, ei siinä iässä näkö, kuulo tai havainnointi ole enään niin hyvä. Tämän naishenkilönkään pieni virhe ei minua olisi häirinnyt, jos asian olisi asiallisesti ilman huutamista ja keskisormea hoitanut. Virheitä sattuu kaikille mutta tuollainen käytös viittaa vaaralliseen välinpitämättömyyteen ja sain vaikutuksen, että hän teki kaistanvaihdon tahallaan eteeni. Asioita kun ei voida hoitaa niinkuin esimerkiksi saksan liikenteessä joissa ihmiset myöntävät virheensä ja antavat anteeksi toisillensa. Toyotakuski olisi voinut viestittää käyttäytymisellään olevansa pahoillaan virheestä, tai olla välittämättä koko asiasta kuten moni muu. Mielestäni en tehnyt mitään sen arvoista, että ansaitsen haistattelua tai muuta tälläistä lapsellista toimintaa.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2012 3:03

Paha sanoa tässä tilanteessa kumpi oli väärässä. Uploadaa se video juutuupiin niin katsellaan.

Mutta näin siis yhtään autoilijan tekoa puolustelematta pakko sanoa, että luetun perusteella taisi hän olla "enemmän oikeassa". Olit kuitenkin käytännössä hänen takanaan ja hän vaihtoi kaistaa sinun eteesi? eikä siis olisi leikannut ajolinjaasi ellet olisi ajanut katoavaan ikkunaan.

Mutta uppaa se video ja katsellaan sitten.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2012 11:34

Näkyykö sillä videolla sen toyotan rekisterinumero? Nimittäin jos ne keskaria näytti niin siitä saa nykyään sakot :D poliisille vaan ilmotusta.

Re: Läheltä piti -tilanteet

17.6.2012 15:06

Mutta siis jos haluaa kaistaa vaihtaa niin ainahan se kaistaa vaihtava joutuu väistämään, eikä se joka kaistalla jo on. Tosin kovin ystävällistä olisi antaa tietä kaistaa vaihtavalle jos on kovin paha paikka, taikka ainakin siinä vaiheessa jos kaistan vaihtaja ei jostain syystä huomaa sinua, ihan vain kolareita välttääkseen on hyvä antaa tietä.

Re: Läheltä piti -tilanteet

20.6.2012 21:14

Olin ajelemas kylällä ku muutama kaveri tuli vierelle ja pyysi tulee koululle. Käännyin niiden perässä soratielle ja katos perkele, semmone 10cm syvä kuoppa mutkassa. Takarengas meni alta ja jalat irtos tapeilta. Melkei kaaduin ojaa mut sain pidettyy mopon pystys.

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.6.2012 20:01

Olin tossa aiemmin päivällä ajamassa piuhaa ja ajoin liikenneympyrässä auto edellä, kattosin et kääntyy bussipysäkille oikeelle, noh kiihdytin ja sit se päättääki kääntyy eteen vasemmalle, kauhee jarrutus ja sain pysäytettyy sillee et oli alle 1m pääst eturengas autosta... Auto kääntys semmosesta kohdasta mistä ei sais kääntyy ja monet sanonu nyt et ois ollu autoilijan vika jos olis pamahtanu. Joten sen puoleen olis voinu rauhassa ajaapäin. Tunne ku huomasin et kohta kolahtaa oli semmonen et: Ei kai vittu taas. Nyt ei saa osuu et pakko pysäyttää tää paska :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

28.6.2012 20:26

Oli kyllä aika lähellä etten ajanut naapurin mukulan päälle äske,onneks etujarru pelasti :roll:

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.7.2012 20:00

No kolmetoista, jokos on video tuubissa? :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.7.2012 20:49

Käy kahtoos?
Turuz kirjoitti:Oli kyllä aika lähellä etten ajanut naapurin mukulan päälle äske,onneks etujarru pelasti :roll:

Nää on kyllä aika perseestä, itelläki käyny pari kertaa samalla tavalla ja just saanu väistettyä jonnekki ojan puolelle.. Ja sitte sieltä tulee se vihainen isi huutamaan että pitäis ajella nätimmin jne vaikka nopeusrajotuksia noudatan _varsinkin asuinalueilla_...

Re: Läheltä piti -tilanteet

4.7.2012 23:58

Ei oo eikä tuu. Mun mopojutut taitaa loppua tähän A1 kortin saamiseen. Pari muuta videota kyllä oon tubeen lisänny.

Re: Läheltä piti -tilanteet

6.7.2012 20:15

Meiän koulun opo meinas ajaa päälle stop-merkin takaa tänää >:C

Re: Läheltä piti -tilanteet

6.7.2012 21:11

Mun entinen luokanvalvoja ajo mun eteen kaupan pihasta keväällä :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

19.7.2012 23:53

Tänään joskus puol kolmen ja puol viiden olin kääntymässä Nakkilan pyörän ja mopon pihasta oikeelle, en sitten huomannut vasemmalta tulevaa uusenska-mopoilijaa (en muista oliko edessä puska, paistoko aurinko sopivasti vai olinko vaan sokea) ja kiilasin Käkkylällä eteen.

Pahottelen törttöilyäni.

Re: Läheltä piti -tilanteet

20.7.2012 5:55

Itteä suoraansanottuna vituttaa liikenteessä hermannit jotka ajaa 40 alueella 30 ja sitten kun lähtee ihan rauhassa ohittamaan nii painetaanki kaasua.. Ei niinku voi yhtään lapsellisempaa touhua olla.

Ja tästä on jo aikaa mutta kerran oli läheltäpititilanne kun ajoin 50 alueella ihan rajotuksen mukaan ja vastaan tulee 5 auton letka, no niistä yks auto päättää sitten kääntyä mun kaistan yli asuinkadulle, ilman vilkkua eikä edes kattonu että tuleeko vastaan ketää. Ei ollu ku kymmenen sentin päässä että ois kolahtanu. En halua yleistää mutta ratissa oli nainen :lol: