Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.7.2011 17:40

Ka$a kirjoitti:Älkää näyttäkö ihmeessä mtn keskaria niille autoilijoille! Mopoilijoilla on muutenkin huono maine niin turha sitä pahentaa vielä.

Tuota minäkin sanoin juuri jossain topicissa,mutta tuntui vaan tulevan paskaa niskaan..

Mutta joo,tänään oli Läheltä piti-tilanne kun ajelin kotiin päin hieman väsyneenä työpäivän jälkeen(12h),niin minusta katsottuna oikealta tuli traktori kolmion takaa.Ensimmäiseksi se siis pysähtyi siihen ja itse väänsin kaasua lisää,mutta sitten kun olin n.40m päässä niin traktori kurvaakin eteeni.Olisi siinä voinut toiselle kaistalle väistää(siis minun),mutta vastaan tuli juuri yhdistelmä-ajoneuvo :roll:
Lopuksi painoin sitten jarrua aika reippaasti ja sain juuri ennen traktoria pysäytettyä moponi :eek:

Kyllä oli taas lähellä,ja tuossa olisi voinut käydä huonosti jos olisin väistänytkin :roll:

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.7.2011 18:10

Te vain luulette että ne autot tahallaan meinaavat ajaa päälle. Sitten kun aikanaan olette auton, tai raskaamman kaluston kuskeina huomaatte kyllä kun meinaatte itsekin kiilata kolmion takaa eteen.

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.7.2011 19:05

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Te vain luulette että ne autot tahallaan meinaavat ajaa päälle. Sitten kun aikanaan olette auton, tai raskaamman kaluston kuskeina huomaatte kyllä kun meinaatte itsekin kiilata kolmion takaa eteen.

Aikas totta varmaankin. Joskus ei meinaa toista mopoilijaa huomata jos risteys on ahdas ja vauhtia toisella paljon.

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.7.2011 22:23

Vauhtiviivatarra: Jos minua tarkoitit niin kyllä se näki minut.Tieosuudella ei ollut muita ajoneuvoja kuin minä mopollani ja toisella kaistalla se yhdistelmä-ajoneuvo.Ja vielä tarkentaakseni niin traktori oli jo tulossa sieltä tielle,mutta huomasi minun tulevan ja pysähtyi.Mutta hetken päästä ajoi eteen.En tiedä mikä juttu siinä sitten piili..

Re: Läheltä piti -tilanteet

12.7.2011 23:38

En tarkoittanut ketään erityisesti, tuo oli vain yleinen kommentti niille joiden viesti tähän topikkiin alkaa sanoilla tänään meinasi puusilmä/nainen/pappa/lada-merkkisen auton kuski/you name it ajaa päälle!

Re: Läheltä piti -tilanteet

13.7.2011 20:42

Kyllä itellä teki mieli huutaa ja kesoa näyttää kun katsomatta / ilman vilkkua tuossa kuukausi sitten täräytti n. 55v vanha PUUSILMÄ MUMMO tosiaankin kun ei vilkaissutkaan suuntaan mistä tulin -.- Läheltä piti että kävelläänkö enää koskaan :|

Re: Läheltä piti -tilanteet

14.7.2011 1:46

Sami L kirjoitti:Kyllä itellä teki mieli huutaa ja kesoa näyttää kun katsomatta / ilman vilkkua tuossa kuukausi sitten täräytti n. 55v vanha PUUSILMÄ MUMMO tosiaankin kun ei vilkaissutkaan suuntaan mistä tulin -.- Läheltä piti että kävelläänkö enää koskaan :|


Siis risteyksestäkö tuli vai miten? :D btw mistä lähtien 55v on ollut mummo? :roll:

Re: Läheltä piti -tilanteet

14.7.2011 9:00

Täysin ot: Siitä lähtien, kun hänen lapsensa on saanut lapsen? :roll:

Ja lopetan, ennenkuin aloitankaan.

Re: Läheltä piti -tilanteet

14.7.2011 9:29

RRial kirjoitti:
Sami L kirjoitti:Kyllä itellä teki mieli huutaa ja kesoa näyttää kun katsomatta / ilman vilkkua tuossa kuukausi sitten täräytti n. 55v vanha PUUSILMÄ MUMMO tosiaankin kun ei vilkaissutkaan suuntaan mistä tulin -.- Läheltä piti että kävelläänkö enää koskaan :|


Siis risteyksestäkö tuli vai miten? :D btw mistä lähtien 55v on ollut mummo? :roll:


Niin tai kun kaupungin läpi menee neljä kaistaa joista kaksi aina yksisuuntaisia ja välissä liikennejakaja, ajoin siis tätä tietä suoraan, vastakkaisella kaistalla tulee just se mummeli rauhallista vauhtia, aloin sitten katsomaan, että kääntyykö tuo vai ei, ei ollut vilkkua päällä, ja 2m päässä sitä risteysaluetta auto käänty eteen ja tottakai just kerkesin sen auton eteen ja vasen jalka jäi auton ja mopon väliin :s

Re: Läheltä piti -tilanteet

14.7.2011 11:18

^ Itselläni kävi lähes vastaava tilanne tuossa ~kuukausi sitten. Kerkesin onneksi alta pois, mutta ei kaukaa hakenut etteikö olisi oltu kauppakassin alla. Vauhtia ei ollut paljoa mitään koska parkkipaikalla ajeltiin, mutta huhhuh.

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2011 3:20

Eiköhä äskösellä yöajelulla eka veinannu auto ajaa kolmion takkaa kylkee ja 100m etteepäi ni pari pyöräilijää tulla suojatiellä punasia päi alle... Nukkumaa saisivat varmaa jo mennä :)

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2011 3:38

Tänää ku olin menos kauppaa ni ajoin normaalisti tiellä ja siin mun oikeellapuolel ajo auto.Ajoin vasenta kaistaa sit katon ku se auto alkaa tulee samalle kaistalle ku mä ja ajoin niiku sen vieres et meinas tulla kylkee.pistin kytkimen pohjaa ja vähä huudatin ni huomas autokuskiki et oli tulos kylkee ni varo äkkiä muo ja tuli pahasti pyytelee kaupanpihas anteeks.Säikähdyksellä selvittää tästäki ja samal huomautin autokuskii et autos on peilitki.
Huomatkaa en kertonut kumpaa sukupuolta kuski oli ja autonmerkkiä en kerro sillä ymmärrän kuitenkin että oli nainen tai mies.lada tai audi ni kaikille sattuu näitä pieniä mokia.

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2011 3:42

Mulla kävi muuten tänään 100% sama tilanne kun ylemmällä, ajelin autokoulun auton takana vähän aikaa. Sitten vaihdoin kaistaa vasemmalla ja ajelin sen rinnalla, liikennevalot punaisena noin 20m päässä ja aloin jo hiljentää niihin niin se auto vaan rupee kiilaa mun päälle vaikka olisi nähnyt jos yhtään ois katsonut. Olin siis kokonaan auton rinnalla enkä takakulmassa ''kuolleessa kulmassa''. 8o

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2011 18:17

Sellasta sattuu, onneks ei mitään käyny. Hyvä vaan että tuli pyytelemään anteeksi, joskus sattuu niin (varsinkin silloin jos jotain tapahtuu) että autoilija tulee syyttämään ja huutamaan mopoilijaa, eikä tiedosta omia virheitään.

Re: Läheltä piti -tilanteet

21.7.2011 18:41

Ei ehkä pahin läheltä piti tilanne, mutta naurut sain =D Eli siis, ajoin taajaman ulkopuolella reunassa, niin perään ilmestyi ruskea volvo, jota kuljetti nainen. Vastaan tuli autoja niin se ei lähtenyt ohi, kun ei halunnut survoa siihen lähelle. Noh, hetken päästä bongasin peilistä savun pöllähdyksen, kun w124 mersu lähti siitä volvosta ja musta ohite. Mutta, se tyttö volvolla päätti survasta sen ohitukseen lähteneen mersun eteen, mua ohittamaan. Kuulin vaan renkaiden ulahduksen, kun volvo oli kiilannut mersun eteen. Sitten kuului vaan murinaa, kun mersu lähti volvosta ohi oikealta puolelta, eli mun ja volvon välistä.. Muutamasta sentistä oli kiinni osuko tanko mersun peiliin..
Noh, naurut kuitenkin sain kun mersu ajo volvosta ohi, ja volvo tuli siihen mun eteen. Bongasin hullun kolmion volvon perästä, eli joku nuori tyttö siis vasta harjoitteli ajoa vanhenpansa kanssa. Mutta tämä mersu löi noin 150metrin päässä lukkojarrutuksen ja auton poikittain keskelle tietä, niin että vastaan tulijatkin joutui pysähtymään. Ennenkuin kerkesin enempää asiaa ihmettelemään niin näin keskisormen tulevan mersun ikkunasta pihalle, ja mersun lähtevän paikalta. Eniten huvitti, kun sitten kylälle päästyäni samainen volvo ja mersu oli vierekkäisissä parkeissa kaupan pihassa =D