Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 13:09

Hah mullakin tuli joskus semmonen pikkulintu olkapäähän :lol: Pikkasenhan se kirpas mutta ei nyt pahasti.. Ei tainnut nokka eeltä kuitenkaan osua :P Luulis että sillon ainakin tulisi vähän pahempaa jälkeä.. Mikäköhän niitä tossa olkapäässä kiehtoo? :D

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 13:19

Joo ei tullu nokka eellä onneks :D ehkä olkapää on kivan näkönen törmäysalusta...

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 13:53

Nooh onnihan se on että oli vain pikku lintu ajatelkaa joku variksen kokoinen lintu kun se osuu voi jo sattua. Kun linnuista niin kuulemma jollai jysähtäny mp:n kassa jostain n.100 km/h vauhdista lintu suoraan kypärään (umpikypärä).

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 14:07

Joo se varmaan tuntuu kyl :D Ei mulla ollu kuitenkaa vauhtia sentää sitä 100km/h vaa ehkä 65 ja oli semmonen ehkä nyrkin kokonen pikkulintu. Sitä wtf hetkeä ootellessa ku törmää varikseen tai joutseneen :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 14:26

Kerran motarilla jysähti varis jotain motoristia kypärään. Höyhenet vaan pölähti ja jätkän ilme oli kyllä näkemisen arvonen :lol:

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 15:54

Kaveri jolla on husse oli ajellu sellasta 80 km/h vauhtia ja tirppa sormille :s

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 20:48

RRial kirjoitti:Joo se varmaan tuntuu kyl :D Ei mulla ollu kuitenkaa vauhtia sentää sitä 100km/h vaa ehkä 65 ja oli semmonen ehkä nyrkin kokonen pikkulintu. Sitä wtf hetkeä ootellessa ku törmää varikseen tai joutseneen :lol:

Ahhaha joutsenee :lol: Itellä tais olla vauhtii n.75 ku tuli olkapäähän..

Re: Läheltä piti -tilanteet

27.6.2011 21:14

Oottakaapa sitä hetkeä kun osuu tai edes meinaa osua hirveen.. :D Ajelin yks päivä n. 85kmh hiekkatiellä ja sit ojasta hyppäs hirvi jäi seisomaa tielle, niin tiukka jarrutus kun olla ja voi, hirvi hyppäs just eestä, helvetin hyvä et hyppäs, muuten ois nappassu kiinni.

Re: Läheltä piti -tilanteet

28.6.2011 1:49

Hirveen :D se tunne kun ajat mopolla ja tielle hyppää hirvi...

Re: Läheltä piti -tilanteet

28.6.2011 14:25

Mummoilta kortit pois etten sanoisi, mur.
Tuossa ajelin parkkipaikalla mopolla suoraan, kun vastaan tuli kauppakassi. Tämä sitten päätti kääntyä vasemmalle. Ilman vilkkua, lähes suoraan kylkeen. Sain nopeasti painettua sen verran kaasua että kerkesi alta pois. Mutta ei varmasti kovin suurta rakoa jäänyt.

Tämän henkilön ilmeestä päätellen ei edes huomannut minua, vaikka siinä 5 metrin päässä ajoin. Jos ei tuossa 20km/h vaudeissa huomaa minua, niin voi kuvitella miten reagoi siellä motarilla josta oli tulossa.

Re: Läheltä piti -tilanteet

28.6.2011 14:45

Oli viime perjantaina aikas lähellä etten menny sykösen kanssa pöpelikköön. :lol:

Elikkä meijän pihatieltä alkaa loivan mutkan jälkeen sellanen jyrkemmänpuoleinen alamäki. Tulin mutkaan jotain 30-40 vauhteja ja rupesin polkemaan takajarrua mutta polin ei liikkunu mihinkään kun jarrutanko otti johonkin pulttiin kiinni.

No eihän siinä auttanu kun äkkiä laittaa moottorijarrua kehiin (ja pytty vielä sisäänajossa.. :s) ja lyödä jalat maahan kun etujarrussakaan ei ollu vaijeria. Jotenkin onnistuin sykerön pysäyttämään just ennen mehän reunaa..

Re: Läheltä piti -tilanteet

28.6.2011 16:51

Mulla kopsahti tossa pari viikkoa sitten ampianrn tohon kypärän ja lasien väliin ja siitä tippui sitten haaroiihin ja pisti pariin otteeseen reiteen. Onneksi oli bussipysäkki siinä ihan vieressä missä vähän hengähtää.

Re: Läheltä piti -tilanteet

28.6.2011 17:36

Minun tietääkseni ampiaisella/mehiläisellä on vain yksi piikki.. Ettei ollut sitten kimalainen?

Re: Läheltä piti -tilanteet

29.6.2011 0:49

Yks päivä ajelin kylällä, eessä ajeli vanhalla Valmetilla joku aikuinen mieshenkilö, olin just lähössä ohittamaan kun se ajeli n. 25 @ 50, niin oli kyllä helvetin lähellä kenties kuolema, vähän hidastin siinä perässä että sais kunnon ohitusvauhdit, lähin kiihyttämään ja tää käänty sit tien yli vasemmalle johonkin helvetin pikkutielle ilman vilkkua, ei jarruvaloja eikä itseasiassa edes takavaloja, kuski ei kattonut ollenkaan taakse tai näyttäny käellä mitään suuntamerkkiä. Jarrut lukkoon ja jäin n. 5m päähän traktorista. Saatana että osas pelästyttää.

Re: Läheltä piti -tilanteet

29.6.2011 21:24

Ei piä tehä laittomuuksia tollai. Riippuen et mikä on "pikkutie".