Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 13:30

Nose voi olla. Ite asun vaan niin pienellä paikkakunnalla että ikinä tullut tollasta vastaan. Mutta taitoo jo mennä offtopicin puolelle...

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 14:57

Polttoaineen kuskauskin on kaiketikkin yksi laillinen tapa ajaa löpöllä, joten ei tarvita mitään perälevyjä edes perässä. Tietääkseni poliisi ei sitä löpöä testaile, vaan enemmänkin tullin miehet. En silti ole kuullut että kenenkään traktoria olisi testattu ainakaan täälläpäin, tai ylipäätään missään. Enemmänkin taitaa mustalaisten autoja ratsailla jos niitäkään.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 15:10

Sori ot, mutta miksi ei traktorilla saisi ajaa tieliikenteessä löpöllä?

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 15:26

Samasta syystä kun ei autollakaan. Valtiolta jää verot saamatta. Autoissa ei ole poikkeuksia, mutta traktoreissa on muutama poikkeus, koska saa ajaa "verovapaasti" (kyseenalainen ilmaus, onhan siinä vielä miljoona eri veroa). Kyläajelu ei taida tähän verovapaan ajon piiriin kuulua, kun taas siirtymämatkat ja polttoaineen kuljetus traktorin tankissa kuuluvat tietääkseni.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 13:01

http://www.trafi.fi/polttoainevero/maa- ... suvapaus_2

OT:n loppu!

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 13:45

Kumma kyllä ettei täällä oo vielä puututtu tuohon öiseen rälläilyyn. Kesä viikonloppuna kun tuonne keskustan ringille menee niin ei meinaa sekaan mahtua kun siellä kiertää toinen toisiaan äänekkäämmät menopelit. Rinkiä ympäröi liikekiinteistöt joiden yläkerras asuu ihmisiä

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 17:31

Sielä asuu normaaleja ihmisiä, eikä yliherkkiä vanhuksia jotka kuulolaitteen kera kuuntelee millon mökä on liian suuri

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 21:33

Slerpa_ kirjoitti:Samasta syystä kun ei autollakaan. Valtiolta jää verot saamatta. Autoissa ei ole poikkeuksia, mutta traktoreissa on muutama poikkeus, koska saa ajaa "verovapaasti" (kyseenalainen ilmaus, onhan siinä vielä miljoona eri veroa). Kyläajelu ei taida tähän verovapaan ajon piiriin kuulua, kun taas siirtymämatkat ja polttoaineen kuljetus traktorin tankissa kuuluvat tietääkseni.


Ainahan voi sanoa että on hakemassa moottoriöljyä vaikkapa fordsoniin :)
Muuten, älkää missään nimessä laittako sitä punaista autoon, ei edes peltoautossa saa käyttää sitä.
Onkohan joku selvittänyt mimmoiset sakot tulisi? Siis jos dieselautolla ajaa löpöllä.
Kuulemma on helvetimoiset sakot, tai ainakin mua on peloteltu näin.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 21:39

Ai ei saa laittaa ees peltoautoon 8o . Tuskin ne polliisit tulee pellolle kahtelemaan, että onko sielä tankissa verollista vai verotonta :) . Tosin jos joku ilmiantas :s ...

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 21:43

Isän tutun pelto-Hiacesta on kyllä katottu kun poliisit sattuivat ajamaan ohi.

E: Masinistien foorumilta poimittua: Lakitekstin mukaan (8§-10§) vanha traktori (ollut Suomessa kauan käytössä)= korkeintaan 20 päivää maksua 100-200 euroa/päivä = 2000-4000 euroa mätkyjä, jos tulkitsin oikein.

Siinä tapauksessa polttakaa peltoauto mielummin :)

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 22:18

No ei todellakaan sais laittaa peltoautoon, jos vittumainen naapuri sattuu olemaan ja tajuaa asian, niin kyllä varmana ilmiantaa. Mutta nyt lopetetaan tää OT !

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

25.2.2012 22:32

Pakko vielä tarrata, että päiväsakon määrähän on riippuvainen tuloista. Mutta jos töissä on niin kalliiksihan se tulee.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

26.2.2012 1:13

Ei niitä peltoautoja kukaan ratsaamaan tule, yleisesti ottaen noi järjettömän suuret maksut toimii jo sellaisenaan sen verta suurena pelotteena, ettei kukaan tankkaa mihinkään liikenteessä olevaan autoon löpöä, vaan kaikki laittaa sitä dieseliä, vaikka käytännössä löpöllä ajosta kiinnijääminen on todella epätodennäköistä.

Tosin, eihän siitä löpöllä ajosta nykyään edes saa mitään kunnon hyötyjäkään, kun dieselin ja löpön hinnat ovat sen verta lähellä toisiaan.

Traktorillakin voi olla aina kuskaamassa polttoainetta, hakemassa osia, menossa auraamaan, tai vastaavaa. Jos järkevästi käyttäytyy, tuskin tulee mitään sanomista ja maksuja.

Siis jos dieselautolla ajaa löpöllä.
Kuulemma on helvetimoiset sakot, tai ainakin mua on peloteltu näin.
tietääkseni siitä tulee sakkoa, ja sitten ne verot vielä päälle (jotka ei määräydy tulojen mukaan), joten halpaa ei ole.


Eli, autolla ei saa ajaa missään tapauksessa löpöllä (peltoautossa kannattaa miettiä että onko naapurissa tosiaan joku vittupää kuka ilmottelisi, tulee kalliiksi jos poliisi sattuukin paikalle), traktorilla vain erityistapauksissa. Selittämällä selviää traktorilla todennäköisesti jos poliisi tulee kyselemään, ja jos siihen traktoriin on kerran joskus tankattu löpöä, ei dieselin tankkaus tule muuttamaan yhtään mitään, koska siitä löpön lisäaineesta kaiketikkin jää joka paikkaan jälkiä. Koko PA-järjestelmä pitäisi putsata huolellisesti. Eli jos joskus on traktoriin laitettu löpöä, kannattaa siihen jatkossakin laittaa löpöä.

Mutta nyt lopetetaan tää OT !
Tämä on hauska ilmiö. Hoetaan OTn loppumista, vaikka kaikki varmaan sen tietää ettei se siihen lopu, vaikka kuinka sitä hokisi.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

26.2.2012 13:44

kyllä mää en kahta kertaa ajattelis että kummalla ajaisin jos peltoauto olis diiselikoneella.
kyllä pitää olla aivan extreme mulkku naapuri ja supertuuri jos ne tulee testaan pellolle millä aineella ajetaa :roll:

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

26.2.2012 17:30

Joo, no eiköhän sen löpökeskustelun pointti tullut nyt hyvinkin selväksi.