Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

27.12.2011 19:31

Trolliksi ei saa sanoa ilman todisteita. :)

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

27.12.2011 19:53

Täältäkin yksi ääni topikin lukottamiselle, ei tässä oo mitään järkeä. Puolet on trollausta ja loput puolet mauttomia, yksi sadasta saattaa olla hauska.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

27.12.2011 20:45

Et sinäkään paljoa auta, kun juuri täytät tätä ketjua aiheettomilla viesteillä. Jatkossa jaellaan varoituksia turhista viesteistä. Myöskään mitään "toi ei ollu yhtään hauska"-avautumisia ei täällä kaivata. Ja nyt siihen aiheeseen..

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

27.12.2011 21:08

Heh,tulipa taas kohdattua polliisit tänään.
Oltiin kaveriporukalla paikallisella Shellillä hörppimässä kahvia,kun 6 poliisia tuli viereiseen pöytään istumaan.Siinä sitten moikattiin heille ja he takaisin.Jatkettiin siinä sitten keskustelua siitä miesten ehkä yleisimmästä puheenaiheesta, kunnes yksi niistä poliiseista keskeytti meidän jutustelun ja sanoi minulle että : ''onkos se sinun kaverisi tässä porukassa kellä oli kulunut kumi ja että kehotin sen vaihtamaan? '' No sanoin, että ei ole.niinkuin ei ollutkaan.

Siihen poliisi tokaisi,että teillä taitaa kaikilla olla mopot tuolla parkkipaikalla kypärien määristä päätellen?Tuntuu olevan niin vastuuntunnottomia mopoilijoita, ettei edes kumia voida vaihtaa.tuossa linkki sivulle missä viime viestini on ja se liittyy tavallaan tähän juttuun :D viewtopic.php?f=19&t=75410&start=630 Sitten poliisi käskytti jokaisen meistä pihalle ja piti näyttää oma mopo parkkipaikalta.No näin teimme ja poliisit tutkivat joka mopon kumit läpi.
Tähän poliisi sitten sanoi, että: '' No teillä ainakin on kumit vaihdettu kovan käytön jälkeen tarpeeksi ajoissa ja hekotti siihen päälle.Myös minä rupesin nauramaan, koska minulle oltiin näin ennenkin sanottu.Kaverit vaan tuijotti ihmeellisinä ja vähän virnistivät :) Lopuksi vielä sanoi, että ''voisin melkein lyödä, että teillä on jokaisella viritetyt mopot, mutta pidän kuitenkin sitä kumiturvallisuutta tärkeämpänä ;) ''


Ohhoh,tulipa tekstiä.Toivottavasti oli teidän mielestänne kelpaava tähän topikkiin.Itse nauroin tätä jonkin verran :D

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

27.12.2011 21:23

mikä on kumiajokortti?

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

27.12.2011 21:33

No sellaisen voi suorittaa jossain Punaisen Ristin toimipaikassa tai netissä.Ensiksi on ns.mopokortti jossa kysytään kondomin käyttöön liittyvistä asioista.Sitten seuraavassa tasossa kysytään kaikista seksitaudeista, kuten HIV,AIDS jne.Jos kuitenkin googletat lisätietoa ja puhutaan tähän topikkiin liittyvästä? :lol:

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

29.12.2011 3:54

Tuossa viime kesänä tuli kakkosmopolla (täysin vakio Kinroad skootteri) oltua kaupungissa ja kaveri oli kyydissä. No ajettiin sit keskustassa yhteen alamäkeen muna-asennossa sen mitä skootteri kulki ja eikös vaan poliisit tule vastaan. :D Näin ne kyllä sen verran ajoissa että oisin kerennyt hiljentää, mutta päätin että katsotaan nyt ihan valtion tutkaan että paljon tämä kulkee. :D No poliisithan heitti äkkiä maijan ympäri kun vastaan ajettiin ja pysäyttivät siihen pääkadun varrelle ja kysyivät heti tähän tapaan: "Mitäs virityksiä oot tehnyt tähän sun mopoos?" no minä siinä sitten selitin että ihan vakiohan tää on ja kysyin että paljonka tutka näytti kun vastaan ajettiin. Kertoivat että 57km/h ja vähensivät sen 3km/h tutkavirheen varalta ja sanoivat että lähetäänpäs testaamaan tää sinun moposi.

Ne mietti siinä pitkään että missähän olis semmonen rauhallinen alue missä ois vähintään 70km/h nopeusrajoitus, käskivät sitten ajaa kaupungin toiselle puolelle missä alkaa valtatie jossa on tuo 70km/h rajoitus. Ottivat vielä mopokortin pantiksi että varmasti tulen paikalle kun niiden piti kypärä kuulemma asemalta vielä hakea. :D No ajettiin sit kaverin kanssa sinne suoralle ja naurettiin mahat kippurassa siinä ja mietittiin että paljonkohan poliisi saa tän suoralla tiellä kulkemaan.

No päästiin sinne suoralle ja poliisithan tuli melko heti perästä siihen. Toinen poliisi hyppäs kypärän kanssa autosta ulos ja kävi istumaan skootterini päälle. No tämä poliisi sitten alkoi kysellä siinä että mitenkäs tälläistä ajetaan.. Näytin sille että mikä on etujarru ja mikä taka ja että missä on kaasu. No sitten se vielä täräytti että mitenkäs tässä menee vaihde päälle ja että missä on kytkin.. :D Meinasin jo revetä nauruun, mutta ihme kyllä sain pidätettyä. No poliisi lähti vaivalloisesti ajamaan suoran päähän ja autossa istunut laittoi tutkan päälle. Skootterilla ajava poliisi lähti tulemaan meitä kohti ja hiljensi jo suoran puolivälissä vauhtia ja kun se tuli meidän luo niin sanoi vaan että ei saanut mittariin edes 50km/h niin turha edes ottaa tutkalukemia (tässä vaiheessa muuten ilmeisesti 750cc Gixeri lähti kiihdyttämään sieltä suoran päästä mistä poliisi oli skootterillani lähtenyt ajamaan, autossa istunut poliisi näytti sille pysähtymis merkkiä ja sehän pysähtyi. Poliisi vaan kysyi että paljonko ajoit niin jätkä vaan vastas että 70 näytti mittari vaikka varmasti oli 100km/h ainakin vauhtia :D). Vähän se poliisi oli kyllä nolostuneen näköinen kun olin aikaisemmin sille sanonut että ihan vakio tää on ja sitä rataa.

No sakon poliisit kumminkin kirjoitti ylinopeudesta ja toivottivat hyvää illanjatkoa. :D

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

29.12.2011 4:08

Aika jännä, ei kyllä heti tulisi mieleen että vakiomopollakin voi jotenkin saada ylinopeudesta sakot :D

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

29.12.2011 4:40

Vai että tämmöstä savonlinnassa :D..

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

29.12.2011 15:42

No kyllä tuo Kinroadi ihan pirtee on vakioks, menee tasasella yks päällä sen 55 ja alamäkeen yli 60 muna-asennossa, kiihtyy sit ku etana. :D Ja 40km/h rajotus oli nii oha siinä se 14km/h ylinopeutta. :D

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

22.2.2012 18:24

En tiiä onko hauska mutta kun poliisi pysäytti ja tottakai sitä sitte joutu istuun skodan takapenkille. Poliisi vaan tuumas että: Tulin tossa teidän peräs niin hyvin näytti kulkevan mutta en ny lähe testaaman ku toinen partio on yhen raktorin peräs. Noh 20€ sakkoo puutuvasta rekisteri kilvestä ja epäkunnossa olevasta takalampusta.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

23.2.2012 21:42

pbt kirjoitti: ku toinen partio on yhen raktorin peräs. .


Mit vit ? Joku lähteny raktorilla karkuun, vai täh ? :D

Traktorilla kun tulee itsekkin ajeltua talvella niin muutaman kerran puhallutuksissa tullut sepitettyä mitä kummallisempia selityksiä
Poliisi puhallutti, pyyti kortin ja kyseli kenen raktori.
M:' Isän konehan tää on '
P: ' mihis matka '
M: ' no tuoho kaverin luokse yöks, ja aamulla pitää lähtee hakee peräkärryy '
P: ' no hyvää matkaa sitten, ja ajele rauhallisesti tähän aikaan illasta.'
Mitään hauskuuttahan tässä ei ollut, mutta kun puolentunnin päästä ajoin saman partion ratsiaan uudestaan. Ne perkeleen ovelat oli vaihtanu paikkaa :D Tällä kertaa oli kaveri kyydissä.

P:' iltaa, puhallus tohon ja kortti kiitos' ja sit siihe jatko heti ' eikös me sut äsken pysäytetty '
M: ' joo pysäytitte, mut ku tarttee kaupasta käydä ruokaa, ja en millään jaksais kävellä '
Poliisi anto kortin takasi ja laitto oven kiinni.

Poliisi oli loppujen lopuks suht rento, jokuhan tuosta olisi voinut antaa sen sakon 'rälläyksestä' tms. Mutta asiallisella käytökselläkin oli kai osansa, ja kun oikeesti ajoin rauhallisesti. Mut paluu matka kaupalta piti ajaa vähä lenkkiä, en ottanu riskii että pääsen viellä samaan ratsiaan :D
Nyt, kyllä oppinu säästämään sen 5€, ja maksamaan sen päiväveron. Eipähän tarvii olla pelko perseessä.

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 10:44

Ite kanssa säästäny sen 5e, laitan aina maansiirtoterän perään ja kun pysäyttää niin "auraamaan menossa" :lol:

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 13:09

Miks ne poliisit antais sakon jostain rälläyksestä vaikka 2krt ratsiaan ajoitkin? Ja jos ei edes kysellyt että milläs tavaralla sitä ajetaan.

Itekki oon aina säästäny sen 5e nimittäin jättänyt maksamatta ja ajellut sillä mielin ettei täälä ruveta kyselemää että minkä väristä on tankis

Re: Onko poliiisi sanonut sulle jtn hauskaa tai itse poliisi

24.2.2012 13:24

jonitzi kirjoitti:Miks ne poliisit antais sakon jostain rälläyksestä vaikka 2krt ratsiaan ajoitkin? Ja jos ei edes kysellyt että milläs tavaralla sitä ajetaan.

Itekki oon aina säästäny sen 5e nimittäin jättänyt maksamatta ja ajellut sillä mielin ettei täälä ruveta kyselemää että minkä väristä on tankis

Turha ajo on kiellettyä. Varsinkin yöaikaan. Täälläpäin kesällä tulee poliisit melkein joka ilta sanomaan kymmenen aikaan porukalle että 11 jälkeen tulee sakkoa jos ei lopu se turha ajaminen.