Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

1.8.2010 15:31

Scaleo1 kirjoitti:
mirozio kirjoitti:et säkäään varmaan jäis siihen tienposkeen ihan suosiolla poliisien napattavaks ;)

No kyllä mut on 5 kertaa tien päällä pysäytetty viri mopolla ja aina olen ihan kiltisti pysähtynyt. Koskaan en ole kilpiä menettänyt/sakkoja saanut, kun ollut asiallinen ;)


Joo-o.. Taisin olla 12 kun tuo tapahtui niin eipä siinä ilman korttia tuu paljo mieleen että jäädäänpä tien varteen odottamaan että ne kääntyy ympäri :s

1.8.2010 21:59

Scaleo1 kirjoitti:
mirozio kirjoitti:et säkäään varmaan jäis siihen tienposkeen ihan suosiolla poliisien napattavaks ;)

No kyllä mut on 5 kertaa tien päällä pysäytetty viri mopolla ja aina olen ihan kiltisti pysähtynyt. Koskaan en ole kilpiä menettänyt/sakkoja saanut, kun ollut asiallinen ;)


Sama juttu kahessa kesässä pysäytettiin 7 kertaa, joka kerralla viritykset myönsin ja näin eteenpäin.

Saa kyllä nauraa, kun menee virimopoilijat ihan paskaks, kun näkee poliisit.

E: Ja kertaakaan ei mitään sanktioita siis.

1.8.2010 22:53

Tässä kävin yks päivä laitoksella kyselemässä että kauanko kestää ajokielto(ajoin kaverin näsärillä parkkipaikalla ilman korttia) niin siellä oli sitten joku vanhempi konstaapeli, mukava äijä. Se sitten kyseli jotain tapahtumasta ja sitten omista mopoista ja kerroin että omistan mankin ja peeveen, sitten kysy "onko molemmat vakioita" vastasin "joo" nii se "onko muka peeveekin?" Tainnu huomata seki että nuo peeveet on melkei aina viritettyjä :D Sitten ku lähin sieltä nii se sanoo "piähän nytten se peeveekin vakiona, mankia onki vähän vaikeempi virittää" ja hekotteli päälle :D

2.8.2010 10:14

ManiAccel kirjoitti:muistu mieleen tämmönen hauska juttu viime kesältä:

oltiin ajelees serkun ja serkun kaverin kanssa ku tulee mp-poliisi vierelle ja näyttää et ajakaapa sivuun. pysähdyttiin sit seuraavalle bussipysäkille sen poliisin pyörän taakse ja poliisi pyytää kaikkia puhaltaan oikeen kunnolla alkometriin.

sit se rupee katteleen mun sillosta räxää ja kysyy et paljonkos tämmösellä on kertyny huippuja, ja mä vastaan et jotain kuuskymmentähän tää menee. Kysyy sit samaa serkulta ja serkku vastaa et 58. Sitte poliisi kysyy serkun kaverilta et paljonkos tää sun pyörä sit kulkee, johon serkun kaveri vastaa et semmosen 120 suoralla. Oli poliisisedällä aika hauska ilme ennenku tajus sitte kilpee kattottuaan kevariks :D


voinu olla skouden ilme aika loistava :D

2.8.2010 13:17

Oon naureskellut semmoselle ajatukselle jo pidemmän aikaa, että joku poliisisetä tulee pysättämään hepun jota luulee mopoilijaksi, vaikka se ajaakin täysteho kotkalla....
miettikää sitä ilmettä kun poliisi lähtee testaamaan "mopoa" sillä asenteella että: "vittu tää on vaan joku paska mopo mikä kulkee korkeintaa 80" ja huomaakin että se sata onkin rikki melko nopeaa :D

2.8.2010 13:32

Sitte lähteeki kotarista kilvet koska on TT.

2.8.2010 13:36

periaatteessahan ne voi vaan käskee viemään penkitykseen koska ne ei voi mitenkään muuten virallisesti todistaa sitä yli 11kW tehoiseksi, kaverilta meinasivat viedä kilvet vakio hussesta tehojen perusteella :D

2.8.2010 13:41

periaatteessahan ne voi vaan käskee viemään penkitykseen koska ne ei voi mitenkään muuten virallisesti todistaa sitä yli 11kW tehoiseksi, kaverilta meinasivat viedä kilvet vakio hussesta tehojen perusteella
Voivat ottaa kilvet pois samalla lailla kun mopoissa epäilyksestä että on liian tehokas.

2.8.2010 15:26

jep. kaverilta lähti kilvet ku poliisi kierrätteli ja sano vaan että ei taida olla vakio. siinä oli kyllä tosin poliisin mielestä kilpi väärin kiinnitetty ja jarrukahvan nupikka poikki

3.8.2010 0:24

Kääntä kirjoitti:jep. kaverilta lähti kilvet ku poliisi kierrätteli ja sano vaan että ei taida olla vakio. siinä oli kyllä tosin poliisin mielestä kilpi väärin kiinnitetty ja jarrukahvan nupikka poikki

Ei vittu et on osannu olla mulkku poliisi :roll:

3.8.2010 0:39

kaverilta lähti kilvet ku poliisi kierrätteli ja sano vaan että ei taida olla vakio
No, oliko se vakio? Jos ei ollut, niin en näe mitään mulkkua että ottaa siitä kilven pois. Kyllähän sen siitä kuulee että onko vakio vai Täystehonen.

3.8.2010 2:17

toi kilven väärä kiinnitys iski silmään (nippusiteelläkö oli kiinni? :lol:)

3.8.2010 2:32

M-65 kirjoitti:toi kilven väärä kiinnitys iski silmään (nippusiteelläkö oli kiinni? :lol:)


Tai sitte ei ollu taka-akselin takana. Mulla oli muuten joskus jinkku mankis rekisteri kilpi "takahäkin" ja takavalon päällä rautalangalla kiinni ja takalokari poikki, takavalo ei näkyny ollenkaa kilven alta :lol:

3.8.2010 10:12

Poliisi pysäytti ja huomautti ettei takavalo toimi. Käski laittaa päälle, näyttää toimiiko vilkut ja antaa kierroksia. Sit se vaan sano ettei muka ole vakio, ett on ihan selvä tehari. Sit se meni Mp päälle ja höpis jotain siihen radion ja lykkäs kypärän päähä, "Mitä mä tolle takavalolle teen??", "Korjaa vaikka, en mä tiedä"

3.8.2010 10:42

Slerpa_ kirjoitti:
kaverilta lähti kilvet ku poliisi kierrätteli ja sano vaan että ei taida olla vakio
No, oliko se vakio? Jos ei ollut, niin en näe mitään mulkkua että ottaa siitä kilven pois. Kyllähän sen siitä kuulee että onko vakio vai Täystehonen.

ei ollu ihan vakio (putki vaihdettu), enkä valittanutkaan siitä, van kerroin että epäilyksen perusteella voi ottaa kilvet..
ja kilpi tais olla kuulemma lian monella pultilla kiinni, en tarkalleen muista miten sen meni mutta pulttien määrään ja paikkaan se liitty. tais kuitenki samoista kohdista olla kiinni ku katsasti uudestaan, oli vaan eri takalippa