Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

valoja päälle

21.7.2010 19:33

tapahtui joskus viime kesänä. minä ja mun kaks kaveri ajeltiin noin 60-70kmh kulkevilla mopoilla, mää nousin seisomaan ja heiluin siin jotain edestakasin, kaveri laitto molemmat jalat samalle puolelle mopoo ja yks meni penkin päälle polviltee.. no site joku huomaa et poliisit o takan, ne kiilaa eteen ja minä ja kaverini jäätii siihe ja yks ajo karkuu. toine konsta astuu maijasta ulos ja täräyttää nuuskan huuleen. toinen tulee kysymää että onko mopot vakioita, me vaan että joo. sit se kattoo mun mopoa ja näkee siin bomber tarran ja letkauttaa et vooooi ootteks te jotain pikku pommpeleita vai, onks vaipat jo kuivunu ? me vaa nauretaa.. sit sanoo viel et ruvetkaa sit harjottelee tommosii panoliikkeitä mopon päällä ku rupeette oikeesti saamaa sitä hyvää. sit me nauretaa taas ja poliisi sano et muuten me kirjotettais sakot mut nyt on vähän kiire ku toisel puolel kaupunkii on puukotettu jotain ja lähtiivät pillit päällä poijees...

22.7.2010 12:35

quem kirjoitti:tapahtui joskus viime kesänä. minä ja mun kaks kaveri ajeltiin noin 60-70kmh kulkevilla mopoilla, mää nousin seisomaan ja heiluin siin jotain edestakasin, kaveri laitto molemmat jalat samalle puolelle mopoo ja yks meni penkin päälle polviltee.. no site joku huomaa et poliisit o takan, ne kiilaa eteen ja minä ja kaverini jäätii siihe ja yks ajo karkuu. toine konsta astuu maijasta ulos ja täräyttää nuuskan huuleen. toinen tulee kysymää että onko mopot vakioita, me vaan että joo. sit se kattoo mun mopoa ja näkee siin bomber tarran ja letkauttaa et vooooi ootteks te jotain pikku pommpeleita vai, onks vaipat jo kuivunu ? me vaa nauretaa.. sit sanoo viel et ruvetkaa sit harjottelee tommosii panoliikkeitä mopon päällä ku rupeette oikeesti saamaa sitä hyvää. sit me nauretaa taas ja poliisi sano et muuten me kirjotettais sakot mut nyt on vähän kiire ku toisel puolel kaupunkii on puukotettu jotain ja lähtiivät pillit päällä poijees...

asiallista :lol:

22.7.2010 15:22

Ei nyt varsinaisesti sanonut, mut tossa yks päivä endosin liikennevaloihin. No, kun pysähdyin siihen sitten niin huomasin oikealla valoissa maijan :lol: Sitten kun sillä vaihtu valot niin siellähän se konstaapeli heiluttaa sormee mul :D

24.7.2010 15:29

Joskus viime kesänä oltiin MP-tallilla ja siinä ajeltiin sit tallin S1:sellä (kisanen).. No siinä tuli kaverin kanssa hyvä idea et käytiin sitte ihan yleisillä teillä ajelemassa vähäse ja ku siinä tien varrella asuu semmosia kivoja mummoja jotka oli sit soittanu poliisit siihe. Just ennenku ne kytät tuli nii kerkesin pyörän ajaa talliin ja kävellä ite pihalle. Istuttiin siinä pihalla pöydän ääressä ja toinen poliisi sit sano että tuolta mumot soitteli että täällä on kilvettömällä kevytmoottoripyörällä ajeltu, me siinä fiksuna sanottiin että näytti tuosta joku ajelevan ja siihen poliisi et kyllähän tuossa tallin pihassa on ihan kivat revittelyjälet ja siinä oli sit kaverin skopa siin vieressä nii sanottiin et ne on tuolla tehty (poliisia vähä hymyilytti ja ilme oli semmonen että tuollako:D) ja siinä välissä ku me juteltiin niitten poliisien kanssa mukavia nii yks niistä tallin porukoista puhu siinä vieressä puhelimeen ja sit ku se lopetti sen puhelun ja ne kytät rupes siltä kyselemään ne seki vaan kahto ympärilleen ja tuumas että kyllähän tuossa joku mopo ajeli:D

26.7.2010 2:35

JK93 kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti sanonut, mut tossa yks päivä endosin liikennevaloihin. No, kun pysähdyin siihen sitten niin huomasin oikealla valoissa maijan :lol: Sitten kun sillä vaihtu valot niin siellähän se konstaapeli heiluttaa sormee mul :D


etusormea vai keskisormea? :lol:

26.7.2010 13:04

Poliisi: Saisinkos nähhä jaokortit ja rekisteriotteet?
Minä ja kaveri: Juu. (Otan itse lompakosta molemmat kaveri kaivaa penkinalusta)
Kaveri: Oota, en saa penkkiä irti.
P:No on se sun mopos, ei tartte ettii.
Poliisi katsoo paperit läpi.
P: Voisite pistää mopot kulkemaan vähemmän
M: Öö, siis miksi?
P: Menitte tutkaan kuuttakymppiä
Kaveri: Ei muuten varmana menty!
P: Ai ok... (Selitteli jotain että tutkaava poliisi ei ollut saanut kunnolla nopeutta)
Poliisi alkoi katselemaan mun mopoa:
P: Tarttet uuden kytkinkahvan. Toi on menny poikki. Se voi katkaista jonku lapsen kaulan!
M: Kaulan?
P: Kaulavaltimon... Sitten sää tarttet tohon takalippaan heijastimen. Niitä saa semmosii hienoi ja kivoi. Sellasen voisit pistää tohon jos moposta hajoo moottori, ja sähköt menee, silleen että valot sammuu.
M: Ok
P: En mää nyt jaksa noita mopoja testata, kuulosti tossa tiellä niin laiskoilta.
M: Joo, kiitti
Lähetään pois. Kun olimme lähdössä paikalle tuli vielä maija ja mp-poliisi. Äkkiä vaan viereiseen kauppaan odottelemaan että häipyy... :lol:

27.7.2010 13:17

JK93 kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti sanonut, mut tossa yks päivä endosin liikennevaloihin. No, kun pysähdyin siihen sitten niin huomasin oikealla valoissa maijan :lol: Sitten kun sillä vaihtu valot niin siellähän se konstaapeli heiluttaa sormee mul :D


itel kans vähän samallaine homma. Käännyin oikeelle ja sit melkee heti perää vasemmalle aika pienelle teille, sit siihe nurkkaa jäi sellai iso roskakatos. Ajoin sit aika huolel toista kaistaa iha siit kopin vierestä ni poliisi tuli vastaa ja heilutti etusormee ja pyöritti päätä :D

30.7.2010 13:52

nikoL kirjoitti:
JK93 kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti sanonut, mut tossa yks päivä endosin liikennevaloihin. No, kun pysähdyin siihen sitten niin huomasin oikealla valoissa maijan :lol: Sitten kun sillä vaihtu valot niin siellähän se konstaapeli heiluttaa sormee mul :D


etusormea vai keskisormea? :lol:


Ihan etusormea :)

30.7.2010 15:14

Mulle näytti MP joskus nuorempana nyrkkiä, kun vähän kisattiin kevyenliikenteenväylällä kavereiden kanssa. Nykyään ei tulis edes mieleenkään tehdä tyhmyyksiä ;)

1.8.2010 3:19

Joskus vuosia sitte talvella ajoin kotia kohti viritetyllä jinkku mankilla illalla puoli kymmenen aikoohin ja poliisit tuli tietysti vastaan. Mankin etuvalo osootti niitä silmiin, takavaloa ei ollu ja joka paikka kilisi ja kolisi ku väänti kaasua. Tietysti ensimmäisenä sivutielle piiloon. Kyykin mankin kans yhen kuusen juurella tien vieres ku maija kurvas siihen viereen ja apparin penkillä istunu huuti vaan että "mitä sää siälä teet? pimiää ja kylymää ja sää vaan istut puun juurella keskellä mettää" naama punasena nousin sieltä ja lykkäsin mankin tielle ja poliisi kattelee mankia ja kysyy "jaahas.. onkos mopoa viritetty?" mumisin siinä että "onhan sitä vähä.." Pyydettiin laittamaan käyntiin, ja heti ku manki pörähti käymään niin poliisi taputti selkään ja sano jotta "mee ny kotia vaan, täälon aika kylymä" :eek:

Kyllä yks parhaimmista poliiseista, ku pääsin kotia niin vähä ihmettelin et mitä tos tapahtu :lol:

1.8.2010 3:46

-Masi kirjoitti:Joskus vuosia sitte talvella ajoin kotia kohti viritetyllä jinkku mankilla illalla puoli kymmenen aikoohin ja poliisit tuli tietysti vastaan. Mankin etuvalo osootti niitä silmiin, takavaloa ei ollu ja joka paikka kilisi ja kolisi ku väänti kaasua. Tietysti ensimmäisenä sivutielle piiloon. Kyykin mankin kans yhen kuusen juurella tien vieres ku maija kurvas siihen viereen ja apparin penkillä istunu huuti vaan että "mitä sää siälä teet? pimiää ja kylymää ja sää vaan istut puun juurella keskellä mettää" naama punasena nousin sieltä ja lykkäsin mankin tielle ja poliisi kattelee mankia ja kysyy "jaahas.. onkos mopoa viritetty?" mumisin siinä että "onhan sitä vähä.." Pyydettiin laittamaan käyntiin, ja heti ku manki pörähti käymään niin poliisi taputti selkään ja sano jotta "mee ny kotia vaan, täälon aika kylymä" :eek:

Kyllä yks parhaimmista poliiseista, ku pääsin kotia niin vähä ihmettelin et mitä tos tapahtu :lol:

Miks sä virität mopoa, jos pelkäät poliisia niin paljon, että pitää jossai kuusen juurella ihan paniikissa istua ja miettiä, että antaako ne sakon vai viekö kilven? :roll:

1.8.2010 12:27

et säkäään varmaan jäis siihen tienposkeen ihan suosiolla poliisien napattavaks ;)

1.8.2010 13:37

Suhteellisen koomista lukea näitä poliisijuttuja mopopuolelta, ei helvetti. Jättäkää ne mopot kotiin (tai ostamatta) ja kulkekaa fillarilla, jos pelko lainvalvojia kohtaan on noin suuri. :D

1.8.2010 13:46

muistu mieleen tämmönen hauska juttu viime kesältä:

oltiin ajelees serkun ja serkun kaverin kanssa ku tulee mp-poliisi vierelle ja näyttää et ajakaapa sivuun. pysähdyttiin sit seuraavalle bussipysäkille sen poliisin pyörän taakse ja poliisi pyytää kaikkia puhaltaan oikeen kunnolla alkometriin.

sit se rupee katteleen mun sillosta räxää ja kysyy et paljonkos tämmösellä on kertyny huippuja, ja mä vastaan et jotain kuuskymmentähän tää menee. Kysyy sit samaa serkulta ja serkku vastaa et 58. Sitte poliisi kysyy serkun kaverilta et paljonkos tää sun pyörä sit kulkee, johon serkun kaveri vastaa et semmosen 120 suoralla. Oli poliisisedällä aika hauska ilme ennenku tajus sitte kilpee kattottuaan kevariks :D

1.8.2010 13:53

mirozio kirjoitti:et säkäään varmaan jäis siihen tienposkeen ihan suosiolla poliisien napattavaks ;)

No kyllä mut on 5 kertaa tien päällä pysäytetty viri mopolla ja aina olen ihan kiltisti pysähtynyt. Koskaan en ole kilpiä menettänyt/sakkoja saanut, kun ollut asiallinen ;)