Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

15.6.2009 22:33

P: "ettekai oo menos tekee kaaosta kylälle?"
P: "olkaahan asiallisesti ettei kilpiä tarvii rueta irrottelemaan"
P: "onkos tää viritetty" vastaus: ei, kun on sisäänajos viel | "P: no eihän sitä sitten vielä kannatakkaan virittää"

16.6.2009 14:43

Harmikseni naapurissa asuu poliisi, ei tarvitse kun kadun yli kävellä niin saa jutella virkavallan kanssa ken tahtoo..

Sain tuossa viime viikolla oman derbini talliin ja kun olin tulossa tallista ulos, huomasin että naapurin mies kävelee kadun yli kohti meidän pihaa, jätkä oli vuorojen välissä tullut käymään kotonaan, niin pihassa seisoi maija ja virkapuku oli itellään päällä.
Kävelin sitten vastaan miettien samalla, että mistä se nyt tulee jo valittaa, vaikka mopo vielä tallissa on. ( Kylillä kun vastaan on tullut ainoastaan vittumaisia poliiseja, niin ennakkoluuloja oli, vaikka tuttu ihminen)
P: " Sinne lähti harjun rauhalliset illat..Onko tuo sinun mopos tuolla tallissa?"
M: " Jep, minun se on. Mites se harjun iltoihin liittyy?"
P: " No kun tossa teidän pihalla on ennenkin noita mopoja nähty eikä ykskään niistä oo ollu kyllä vakio, että kyllä tuo sinunkin pyöräs varmasti tulee rajotuksia kovempaa kulkemaan"
M: " O_o "
P: " Noo, kunhan ajelet nätisti niin kaikki on hyvin, toivottavasti ei tavata tien päällä, ei ois kiva kirjottaa sulle sakkoja"
M: " No jos joudut kirjottaa, niin elä anna mulle painolastiks, kiikuta se suoraan äidille kun niin lähellä asut"
p: " Nauraa ja toivottaa hyvät viikonloput ennenkun lähtee töihin.

Juu, en olisi muuten tuota viimeistä kommenttia sanonut, mutta kerta jätkä ei ollut töissä, niin samapa tuo oli hieman letkauttaa ja muutenkin hyviä tuttuja olemme.
Meillä tosiaan on ollut pyhien aikaan muutamakin mopo kyliltä pihassa, ja tottahan se on että hieman ne illat saattaa häiriintyä kun puolen yön aikaan pojat omillaan lähtevät :P

-------------------------------------------------------
Toinen juttu sattui vapun aikaan kun olimme tulossa kaupungilta ja olimme menossa kotiin. Istuin cbr kyydissä kun asuinalueen suoralla tuli auto eteen. Tajusin että kyseisen naapurin autohan se oli. Kuskikin oli huomannut sen ja kysäisi vain " Onko tuo sen kytän auto?"
Minä: " Joo, on. Mutta siinä on akka ratissa, antaa mennä vaan, ei siitä mitään tule!"
Ja niin sitä mentiin reilua 90 jossain 40 alueella..
Eihän siitä olisi muutenkaan mitään paperisotaa olisi tullut, mutta jos poliisi olisi ollut itse kuskina, niin olisihan se voinut hieman käydä huomauttamassa.
Onneksi on rento virkavallan edustaja naapurina, ainakin vielä...

16.6.2009 21:50

^Mappi^ kirjoitti:Harmikseni naapurissa asuu poliisi ...

Pidä hyvät välit siihen. ;)

29.6.2009 11:51

multa poliisi kysy vaan että "onko sulla kortti?" vastasin siihen sitte että onhan mulla. poliisi:"joo eihän sitä ilma saa ajaa, onkos tässä turbo(naurahdus)?" vastasin että ei 2tahtia vihti turbottaa :D
ja se oli paras ku se ei halunnu korttia nähdä, kysy vaan :lol:

30.6.2009 1:33

No kaveri kerran keuli paikallisen, jonku jehova jutun parkkipaikalla. Ja arvatkaapa mitä?
Ohi ajaa poliisit ja näyttää etusormea. Sitten oltiin paikallisella Siwalla niin poliisit kääntyy sinne varmaan ruoka ostoksille. Niin yks mun kaveri lähtee vaan äkkiä metsään karkuun. Poliisi sitten sanoo meille " Ei poliisia tarvi pelätä " En nyt tiiä oliko niin hauska aika surkee.

30.6.2009 2:33

Julkero kirjoitti:" Ei poliisia tarvi pelätä " En nyt tiiä oliko niin hauska aika surkee.


"Ei poliisia tarvi pelätä, tulkaa vaan sedän luokse niin setä ottaa kilvet irti." :D

30.6.2009 2:40

P: Miks ajat kaverin mopolla tolleen?
M: No siks kai kun se on kaverin.
P:Sakkohan tästä kirjotetaan.

Siinä sitten kyselee kaiken oleellisen.

P:Ei ole mitään tuloja?
M:Pyöree nolla(nauraa).
P:Onko tää susta hauskaa?
M:Ei tää kyllä kovin surullistakaan oo.

Sitten meni konstaapelilta hermot. 36e tuli maksettavaa. Toivotti sentään paremmat päivänjatkot ja vittuilin kyllä poliisille, oli varmaan just päässy tehtäviin, kun niin nuori oli ja virkaintonen.

Edit:osaankirjottaapistecom

30.6.2009 16:58

^temee^ kirjoitti:P: Miks ajat kaverin mopolla tolleen?
M: No siks kai kun se on kaverin.
P:Sakkohan tästä kirjotetaan.

Siinä sitten kyselee kaiken oleellisen.

P:Ei ole mitään tuloja?
M:Pyöree nolla(nauraa).
P:Onko tää susta hauskaa?
M:Ei tää kyllä kovin surullistakaan oo.

Sitten meni konstaapelilta hermot. 36e tuli maksettavaa. Toivotti sentään paremmat päivänjatkot ja vittuilin kyllä poliisille, oli varmaan just päässy tehtäviin, kun niin nuori oli ja virkaintonen.

Edit:osaankirjottaapistecom


Ainaki sulla on niin hauskat jutut, että ihmettelen miksei poliisi nauranut.

30.6.2009 17:05

Eihän tossa nyt kovin hauskaa ollut eilisen yön muistikuvat vähän epäselviä.

30.6.2009 19:38

Noo, en tiiä onko kovinkaan hauskaa mut kirjotanpahan silti..

lähdin kotoota ja tossa huomasin että tien päässä on jotain menossa, ratsiahan se siellä oli. Ajoin sitte hiljaksiin ku huomasin että poliiseja vähän matkan päässä ja oli hieman pimeä talvi-ilta.. Sit poliisi näyttää niitten sillä taskulampulla että pysähdy. (joku vanhempi konstaapeli) sitten sielt kiiruhti nuorempi poliisi kans paikalle ja alko kierrellä mopoa ympäri ja vanhempi poliisi totes "joo-o, tässä on kyllä niin paljon kirjotettavaa että sä hoidat tän" sit nuorempi kirjotti vaan 20e sakkoa. Vilkut puuttus, peili puuttu, kilpi kiinnitetty sisälokasuojaan, takavalo himmeä eikä näy sivulle ja sakkorengas. Asiallisena ku vaan oli ni vähin sakoin säästyttiin. =) Hauskaa oli vielä ku vanhemmat ajo samaan ratsiaan, tosin ne vaan puhallutettiin ja annettiin jatkaa matkaa, oli kiva moikkailla Mondeon takapenkiltä isille. :D

30.6.2009 20:02

`villle kirjoitti:talvistooria...


oli kiva moikkailla Mondeon takapenkiltä isille. :D

Jhuu mitäs isi tykkäs ? :D

30.6.2009 23:14

`villle kirjoitti:.....oli kiva moikkailla Mondeon takapenkiltä isille. :D

hahhah :lol: pääsispä itekin moikkailee porukoille sieltä :D

4.7.2009 22:41

Poliisi pysäytti puhalluttamaan.
Poliisi- joo-o, nollaa näyttää.
Minä- eihän sitä soosissa saa ajaakaan ;)
P- Onks teillä muute pimee sauna?
M- ?
P- No meidän saunassa on noita samanlaisia valoja,
( 50w halogen) et ootko sieltä sen ottanu?
M- *reps sieltähän se.

9.7.2009 3:13

Koitin tossa eilen kaverin gps:ään että paljon nrg ottaa tecnigassilla, nohh lähettiin kolmestaan painamaan tuota yhtä suoraa. Gps näytti 91 km/h, ja aloin jarruttelemaan ja sitten katoin taakse. No mondeohan siellä oli. Poliisin ensimmäinen kommentti oli "Paljos tää sun mopos oikee kulkee, mulla oli vauhtia 100 km/h, ja just ja just sain kiinni" En nyt tiiä onko tässä mitään hauskaa, mutta meinas pokka pettää siinä vaiheessa :P

PS. Pelkillä kilpien lähöllä selvittiin, eihän se menny kun 61 tollasen 120 kilosen poliisin alla 8)

9.7.2009 10:54

SoA kirjoitti:Koitin tossa eilen kaverin gps:ään että paljon nrg ottaa tecnigassilla, nohh lähettiin kolmestaan painamaan tuota yhtä suoraa. Gps näytti 91 km/h, ja aloin jarruttelemaan ja sitten katoin taakse. No mondeohan siellä oli. Poliisin ensimmäinen kommentti oli "Paljos tää sun mopos oikee kulkee, mulla oli vauhtia 100 km/h, ja just ja just sain kiinni" En nyt tiiä onko tässä mitään hauskaa, mutta meinas pokka pettää siinä vaiheessa :P

PS. Pelkillä kilpien lähöllä selvittiin, eihän se menny kun 61 tollasen 120 kilosen poliisin alla 8)

Jotenkin uskallan epäillä tuota todellista nopeutta.. Jos teitä oli kolme, ja oletan, että jokainen painaa vähintään 50kg, tulee tosta jo 150kg yhteensä. Ja teidän alla muka meni 91km/H ja 120kg kytän alla 61km/h... :roll: Ihan varmasti.

E: siis jos ymmärsin oikein, että ajoitte kolme päällä sillä nrg:llä?