Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

2.10.2008 18:42

Kawasaki Kx kirjoitti:Mahtaakohan mult lähtee takuu ku tarttis viedä mopo takuukorjaamoo, et korjais sähköstartin. Mul on nyt tehari kiinni, mut ajattelin pistää vakioputkn paikal mist on kurit pois. Ja sit viel et mahtaaks ne sanoo mun "tuunailuist" jotai takuuseen viittaavaa?

Ei pitäisi, siis jos et ole tehnyt mitään sähköstartin toimintaan vaikuttavaa.

2.10.2008 18:55

mulla oli 1000km huollossa tk kiinni. huoltomies sano vaa että ens kerra ku vaihat taakse ratasta ni kiristä rengas suoraan :D

2.10.2008 21:37

Lahden dalton's serviceen älkää viekö viritettyjä mopoja jois on vielä takuuta jäljellä, lähtee takuut kyllä heti. Jos vilkut ei ole oikean wattiset nii lähtee säköistäkin takuut ja takalipanvaihdosta.

2.10.2008 22:52

mult lähti takuu kun vein teharin kanssa ja takavalo + kilpi eri paikas nii takuu

5.10.2008 14:40

Puhkes takasrengas niin aattelin, että laitanpa paikallisen derbi liikkeen vaihtaan takarenkaan ja ketjut ja rattaat samantien kun niin kuluneet nii kysy vaan puhelimessa et minkälaiset välit laitetaa ja sanoin et ei muuta eroo vakioihin kun, että 13 piikkinen eteen nii sano vaan selvä.

Eipä taida täällä paljoo kiinnostaa virittäminen.

9.10.2008 18:22

No tuskin sulla kuitenkaan takuuseen menee kuluneet rattaat ja renkaat? Eihän nyt niitä kiinnosta jos sulla ei oo takuuta mopossa. Elikkä joudut maksaa ite ne osat ja työt, niin sama niille on vaikka löytys 450 ktm kone sun derbistäs.

10.10.2008 20:00

kun tuntuu olevan vähän hakusssa pari asiaa niin:

Mopon virittäminen, viritysosien myynti ja asennus ei ole laitonta tietenkään. vaan viritetyllä mopolla maantiellä ajaminen on laitonta. Eli liike tekee just niiku käsket koska niillä ei ole vastuuta siitä miten sitä mopoa käytetään.

Diifeni, sun takuu ei ole kokonaan poissa vaan ainoastaan niiltä osin mitä olet muokannut. Tehari = moottorin muokkaus. Mutta esim joku starttimoottorin, kiksin, kytkinvaijerin tms. ennenaikainen rikkoutuminen menee siltikin takuun piiriin oli mopo viritetty tai ei.

KKhaiRRy kirjoitti:takuit ei lähteny vaa jouduin maksaa huollon hinnan..


Lain mukaan sun ei olisi pitänyt maksaa takuunalaista huoltoa. Mutta jos oot rikkonu ite sen lokarin niin sen korjauksen tietenki joudut maksamaan. Määräaikaishuollothan ei ole sama kuin ilmainen huolto.

21.10.2008 21:36

Sanotaankos huollossa yleensä, että hei tää on viritetty mopo/sanooko ne vanhemmille asiasta, jotka ton lystin maksaa, eli skode on viritetty, nyt tehari tulossa ja jos huollossa sanoo, että ohhoh, että on viritetty mopo, niin oon kusessa.
Eli mitä teen, tungen 5€ korjaajan käteen ja sanon et ei hiiskaustakaan minkäänlaisista virityksistä porukoille? :lol:

21.10.2008 22:01

me ollaa autokorjaamolla mutama mopo huollettu ja ei olla sanottu mitään. Ollaa vaa tehty työt mitä käskettiin. SItten kun tilailee jotain virisylkkää jne. ja isipappa alkaa kattelee kuitteja niin siinähän se källi yleensä käy.

21.10.2008 22:19

Lazyzombie kirjoitti:Sanotaankos huollossa yleensä, että hei tää on viritetty mopo/sanooko ne vanhemmille asiasta, jotka ton lystin maksaa, eli skode on viritetty, nyt tehari tulossa ja jos huollossa sanoo, että ohhoh, että on viritetty mopo, niin oon kusessa.
Eli mitä teen, tungen 5€ korjaajan käteen ja sanon et ei hiiskaustakaan minkäänlaisista virityksistä porukoille? :lol:


Itellä ainaki sanottii, että on viritetty peli.

21.10.2008 22:28

pag kirjoitti:
Lazyzombie kirjoitti:Sanotaankos huollossa yleensä, että hei tää on viritetty mopo/sanooko ne vanhemmille asiasta, jotka ton lystin maksaa, eli skode on viritetty, nyt tehari tulossa ja jos huollossa sanoo, että ohhoh, että on viritetty mopo, niin oon kusessa.
Eli mitä teen, tungen 5€ korjaajan käteen ja sanon et ei hiiskaustakaan minkäänlaisista virityksistä porukoille? :lol:


Itellä ainaki sanottii, että on viritetty peli.


No prkl, pitäiskö sit laittaa vuotava vakioputki kii, josta 1 änkän ruuvi katkennu sisään, tulis vaan lisäkuluja vakioputken korjauksesta, dämit.

22.10.2008 15:35

Vein tuossa kurittomanan derbi huoltoo niin huoltomies ei sanonu mitenkään suoraa et meni takuut, tokaas vaan et, ei tuo ny mikään laiska aivan oo. enäähän ei oo mulla väliä kun takuut on ummessa jo :S

22.10.2008 15:39

Diifeni kirjoitti:mult lähti takuu kun vein teharin kanssa ja takavalo + kilpi eri paikas nii takuu


Ihan samanlainen huolto kuin seinäjoella eräs yksityinen huoltomies, vie takuut jos on leditakavalo tai vilkut vaihdettu.

Sitten se mukavempi huoltomies jolle ite vien tuon aina ei sellaisista välitä. Jos sille jonkun viripelin vie niin sehän aina kokeilee niitä siellä :D

Ostin derbin niin liikkees kysy et meinaanko vaihtaa tuohon heti sähköosia? Vastasin kyllä niin sano heti että älä sille yhelle mulkerolle vie vaan vie sille mukavalle huoltomiehelle :D

23.10.2008 18:43

Onko kokemuksia Taisto Hirvonen OY:sta, eli lähteekö takuut jos nakkaan kureilla vesilintua?

23.10.2008 20:36

mulla oli viritetty mopo huollos (yksityisyrittäjällä) eikä mitään tullu vaikka huomaski et oli viritetty:)... onneks on lähellä huoltomies joka ei vireistä paljoo välitä :D