Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

21.9.2008 19:59

On kyl outoo jos niille ei raha kelpaa. Mulla kun vien huoltoon nii ei niitä vois vähempää kiinnostaa onko viri vai vakio.Tai voi itseasiassa kaverille oltiin sanottu että "vittu noitten vakioiden kaa" :D

22.9.2008 20:18

Janu kirjoitti:On kyl outoo jos niille ei raha kelpaa. Mulla kun vien huoltoon nii ei niitä vois vähempää kiinnostaa onko viri vai vakio.Tai voi itseasiassa kaverille oltiin sanottu että "vittu noitten vakioiden kaa" :D

Kyllähän sielä huoltomies kattoo silmät pyöreinään ja tuulettaa takahuoneessa ku tulee pro race setillä moppe huoltoon ja odottelee vaan sitä päivää jos pääsis testailemaan. :seko:

23.9.2008 20:50

Mitenkä kun on tos jonkun ajan pääst huolto ja mul on riejus tk änkkä kiinni ja oon aatellu kuriiki viilailla ku huoltoon on semmone 700km : DD nii ei jaksa sitä ootella.
Mitähä sanoo esim änkästä :O

23.9.2008 23:02

Samec kirjoitti:Mitenkä kun on tos jonkun ajan pääst huolto ja mul on riejus tk änkkä kiinni ja oon aatellu kuriiki viilailla ku huoltoon on semmone 700km : DD nii ei jaksa sitä ootella.
Mitähä sanoo esim änkästä :O

Jos takuu jäljellä, niin se lähtee pois, jossei niin tuskimpa mitään sanovat.

25.9.2008 2:30

vantaan yammu centeriin jos vie, nii kannattaa laittaa ihan jokanen vakio palikka kiinni. multa lähti sähköjen ja moottorinosien takuu kun vein sinne. heti kun vein siihe huoltoparkkiin ja menin tiskille, nii joku huoltomies tulee siihe et " tosta sun mopostaha on putkee availtu ku hitsit katkastu, että on varmaa tyhjennetty". myönsin että on putki tyhjennetty nii toinen mies tiskin takaa "ei me voida viritetyille vehkeille antaa takuuta", siinä lähti koneen takuut . sitte ku huoltivat ni olivat viel huomanneet minivilkut, leditakavalon ja moricin reiän, ja niin lähti säköosienki takuu kävelee.

no ei siinä mitää, eipähä tartte enää turhaan määräaikais huollos käyttää ku katteissa ei ole mitään, runko virheetön, ja kaikki muut on nii helppo ja halvempi ite kunnostaa jos ees hajoo.
tulee muutenki halvemmaks itte huoltaa, ku et maksaa 70e/h + muut kustannukset.
hultomieski sano et jos olisit tonne toisee merkkihuoltoo vieny, ni sulla olis takuut vieläkin yamaha center ku tuppaa oleen maahantuoja että jos hän jäisi kiinni että ei ole ottanut takuita pois niin duunipaikka lähtis samantie ja että ei voi semmosta riskiä ottaa ku on perheellinen.
oli kuulemma samana päivänä joutnu monesta muustaki ottaa takuita pois.

no mutta ite tein pikku remppaa sitte viimeviikol, tuli pyttyyn 1mm poraus+hoonaus 33e, mäntäsarja 29e, piperi 15e, yläpään tiivistesrj. 7,50e ja merakitin 0.36mm teholäpät 33e ite ku tei ni makso vaa osien hinnan 117e, sama huollossa oli maksanu omaisuuden ku kaikki on niitä suoraa japanista tilattuja osia, ja työssä menee ainaki se 2h.

oho ku innostuin kirjottaan. :P

25.9.2008 13:59

pag kirjoitti:
Janu kirjoitti:On kyl outoo jos niille ei raha kelpaa. Mulla kun vien huoltoon nii ei niitä vois vähempää kiinnostaa onko viri vai vakio.Tai voi itseasiassa kaverille oltiin sanottu että "vittu noitten vakioiden kaa" :D

Kyllähän sielä huoltomies kattoo silmät pyöreinään ja tuulettaa takahuoneessa ku tulee pro race setillä moppe huoltoon ja odottelee vaan sitä päivää jos pääsis testailemaan. :seko:

Kaveri vei aika tappiin viritetyn derbin huoltoo koska kytkimessä oli jotain vikana..
No huoltomies meni sitte kokeilemaa ja sitten ku tuli takas ni sano että ei saatana tää kulkee ja ilme sanoinkuvaamaton :lol:

27.9.2008 21:32

ite vein -08 roksin huoltoon ja ennen huoltoa oli 70cc palikat paikallaan nii otin ennen huoltoa ne poissa ja pistin vakioks ja matkalla kun olin ajamassa sinne liikkeeseen niin lähti männäntapinsokka irti niin ei menny takkuuseen ku huomasivat että oli itse käytetty auki:D:D

1.10.2008 15:56

Ite oon nyt ihan kahen vaiheilla, että pitäisikö hitsata toi hitsimälli tohon takas kiinni... Kuria on sahattu, mutta aika siistii jälkee et ei varmaankaan heti huomais... Ja ei varmaankaan sano mitään ledilipast eikä minivilkuist? Koropalast kysyin jo niin sano huollos et ei pitäis lähtee takuu.

1.10.2008 16:39

Peugeotin maahantuojalle eli Fortecoon ei kannata viedä viritettyä mopoa eikä edes normaalista poikkeavaa.. Vie takuuhuoltoo ku kaasuvaijerissa ja kaasarissa ongelmia = syyttää irronnutta takalokaria jolloin ite pitää kustantaa.. Ja aina ku vien huoltoo tuntuu et ne testais huiput ku peilit aina laitettu niin että pitempi tyyppi näkee taakseen.. tä on nyt vaa tälläst arvuuttelua..

1.10.2008 16:53

Monissa huoltamoissahan ne pistää mopoihin isomman suuttimen että kulkee pirteemmin...
Jos siis vakio eli liian pieni suutin kii

1.10.2008 17:12

jonttut kirjoitti:Monissa huoltamoissahan ne pistää mopoihin isomman suuttimen että kulkee pirteemmin...
Jos siis vakio eli liian pieni suutin kii

Ja tällä hait mitä?

1.10.2008 17:30

KKhaiRRy kirjoitti:Peugeotin maahantuojalle eli Fortecoon ei kannata viedä viritettyä mopoa eikä edes normaalista poikkeavaa.. Vie takuuhuoltoo ku kaasuvaijerissa ja kaasarissa ongelmia = syyttää irronnutta takalokaria jolloin ite pitää kustantaa.. Ja aina ku vien huoltoo tuntuu et ne testais huiput ku peilit aina laitettu niin että pitempi tyyppi näkee taakseen.. tä on nyt vaa tälläst arvuuttelua..


siis meinaakko että jos oot ottanu vaikka pelkän taka lokarin irti ja pistäny kilven eritavalla kiinni ni lähtee takuut??

2.10.2008 13:41

Creamer kirjoitti:
jonttut kirjoitti:Monissa huoltamoissahan ne pistää mopoihin isomman suuttimen että kulkee pirteemmin...
Jos siis vakio eli liian pieni suutin kii

Ja tällä hait mitä?

Ei ne hae et se ois pirteempi vaa et toimis paremmi. :lol:

2.10.2008 17:46

metko kirjoitti:
KKhaiRRy kirjoitti:Peugeotin maahantuojalle eli Fortecoon ei kannata viedä viritettyä mopoa eikä edes normaalista poikkeavaa.. Vie takuuhuoltoo ku kaasuvaijerissa ja kaasarissa ongelmia = syyttää irronnutta takalokaria jolloin ite pitää kustantaa.. Ja aina ku vien huoltoo tuntuu et ne testais huiput ku peilit aina laitettu niin että pitempi tyyppi näkee taakseen.. tä on nyt vaa tälläst arvuuttelua..


siis meinaakko että jos oot ottanu vaikka pelkän taka lokarin irti ja pistäny kilven eritavalla kiinni ni lähtee takuut??


takuit ei lähteny vaa jouduin maksaa huollon hinnan..

2.10.2008 18:15

Mahtaakohan mult lähtee takuu ku tarttis viedä mopo takuukorjaamoo, et korjais sähköstartin. Mul on nyt tehari kiinni, mut ajattelin pistää vakioputkn paikal mist on kurit pois. Ja sit viel et mahtaaks ne sanoo mun "tuunailuist" jotai takuuseen viittaavaa?