Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

28.8.2008 21:12

Attee kirjoitti:Järvenpään Ykkös-MP:ssä eivät ainakaan korjaa jos on viritetty. Vaikka olisi takuu jo mennyt.

Korjailee ainaki ku osaa puhua. Ittellä kokemusta ku käytetty kerran pari sielä omaa derbiä.

28.8.2008 21:16

Mun Derbiä eivät suostuneet korjaamaan, otti kuulemma liikaa kierroksia. Muistasin että sanoivat jtn "Meillä on sellainen käytäntö että viritettyihin mopoihin ei kosketa, koska voi tulla jotain sanomista jälkeenpäin" ei siinä paljoa viittiny enää laittaa vastaan. Asiakkaita kai sitte riittää ku ei raha kelvannu sillon :D. Onneks nykyään onnistuu iteltä huoltaminen ni ei tarvi sählätä noitten kanssa.

28.8.2008 21:46

Eivätpähän ole veljen mopoon mitään sanoneet täällä Heinolassa, nopeus on siinä sellaiset 65. Parilla eri tyypillä ollut joskus huollettavana.

28.8.2008 22:40

pag kirjoitti:
Attee kirjoitti:Järvenpään Ykkös-MP:ssä eivät ainakaan korjaa jos on viritetty. Vaikka olisi takuu jo mennyt.

Korjailee ainaki ku osaa puhua. Ittellä kokemusta ku käytetty kerran pari sielä omaa derbiä.
Sulla vissiin on ihan tappiviri terbi?

29.8.2008 17:57

Noc kirjoitti:
pag kirjoitti:
Attee kirjoitti:Järvenpään Ykkös-MP:ssä eivät ainakaan korjaa jos on viritetty. Vaikka olisi takuu jo mennyt.

Korjailee ainaki ku osaa puhua. Ittellä kokemusta ku käytetty kerran pari sielä omaa derbiä.
Sulla vissiin on ihan tappiviri terbi?

No ei, mutta se juttu miks ne ei mielellään MITÄÄN viritettyä korjaile on se, että seuraavaks sinne keikutellaan sakkoja ja veroja ja syytetään korjaajia.

29.8.2008 21:35

pag kirjoitti:No ei, mutta se juttu miks ne ei mielellään MITÄÄN viritettyä korjaile on se, että seuraavaks sinne keikutellaan sakkoja ja veroja ja syytetään korjaajia.
No miksi helvetissä joku niille nyt sakkoja/veroja veisi? Ne sakot/verot sattuu tulemaan kuljettajalle/omistajalle, ei sille liikkeelle joka on vaihtanut esim. männän tai muuten huoltanut tai vaikka virittänytkin mopoa.

30.8.2008 13:07

Laitan sitte tähä: Jos vaihtaa eturattaan, 1-2 piikkii lisää, ja on viemässä takuuhuoltoo (Lappeenrannan Moto-Suni), lähteeköhä takuu? Miust vähä tuntuu ettei ne sen tarkemmi jaksa oikeesti niit ruveta kattoo, testaa mite kulkee ja sit jos menee jotai 55-60, ei oo paha!
Kukaa joka tietäis täst Lappeenrannan moto-sunist mitää?

30.8.2008 18:28

Voiko ne huollossa sanoa mitään kun on kuristamaton holkki, jonka itse asiassa ostin sieltä huollosta, mutta itse laitoin sen mopoon, niin meinaan että rupeeko ne siel huollossa availee variaattoria ja tarkistaa ettei ole mitään virejä vai mitä?

30.8.2008 22:19

pet_su kirjoitti:Laitan sitte tähä: Jos vaihtaa eturattaan, 1-2 piikkii lisää, ja on viemässä takuuhuoltoo (Lappeenrannan Moto-Suni), lähteeköhä takuu? Miust vähä tuntuu ettei ne sen tarkemmi jaksa oikeesti niit ruveta kattoo, testaa mite kulkee ja sit jos menee jotai 55-60, ei oo paha!
Kukaa joka tietäis täst Lappeenrannan moto-sunist mitää?

Itellä käyny mopo takuuhuollos siel ja kulkee sen 60, eivätkä ole mitään sanoneet.

31.8.2008 3:58

Mitä helvettiä se ensinnäki huoltomiehelle kuuluu jos mopo kulkee liikaa? Se saa rahaa ja kun se saa rahaa niin se tekee sovitut huollot. Jos vaihtaa perus öljyt, tulpan, putsaa ilmanputsarin, ja ehkä männän, niin mitä hiton väliä sillä on onko siinä se kilinäkitti kiinni vai ei?

Eihän se haittaa huoltoa mitenkään eikä se korjaaja viritä sitä mopoa? Eihän se koske koko tehoputkeen tai mikä prikka ikinä onkaan pois.

Eri asia tietysti jos tyrkkäät 80cc kitin käteen ja sanot että asenna toi paikoilleen, niin ehkä sillon voi lyödä jarrua tiskiin.

Itse kait oon jutellu mopo-aikoina paljonkin virityksistä tuusmotorin kanssa ja olis tehny pikkasen huollon mutta se rahapuoli oli sitten erikseen miten ne olisivat sillon laskuttaneet (kytkimen kanssa ongelmaa).

2.9.2008 9:47

Meidän iskä vei 74cc barikitin myyjän käteen ja laitetaan tämä, mutta siksikin että takuuta ei ole jäljella.

6.9.2008 17:49

Kuulin yheltä koulunavustajalta kerran, että sen veli oli vieny Gileransa huoltoon ja sen veli oli laittanu kurit kii ennenkun vei huoltoon, ja huollossa olivat kuullemma ottaneet ne kurit pois ilman mitään lupaa. :D

6.9.2008 17:52

Olen käyttänyt huollossa viritettynä, mutta eivät sanoneet mitään ja takuutakin oli vielä jäljellä.

6.9.2008 19:27

Eihän se huoltomiesten asia pitäisi olla onko mopo viritetty.
Eräässä liikkessä jossa käytän moponi huollossa ottavat kurit pois jos allekirjottaa paperin jossa sanotaan ettei huolto ole vastuussa jos viritetyllä mopolla jää kiinni poliiseille jos on ajanut yleisellä tiellä tms. ;)

6.9.2008 21:59

Jinkun vein aikoinaan huoltoon ja oli kaikkki proo virit kiinni niin otin kilven veks vähäks aikaa :D