Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

12.3.2011 13:45

egssit kirjoitti:Mites sit sisäänajon jälkeen,kannattasko kurit ottaa vai hankkia tehari.Jos kurit ottaisin nii sit vois olla aika epävarmaa noiden takuiden kanssa,mutta ei olis kyllä varaa tehariinkaa.

Detsonisahan on kurit sillä laila kauniisti että saat ne irti ja kiini alle minuutin jos tarpeeksi harjottelet. Että en minä näe syytä mikset vois ottaa kureja pois ja pistää kiini ku viet huoltoon.

6.4.2011 23:21

Itse vein tänää MH:n huoltoon oli kuri pistettu kulkee 70. Sanoivat vaan, että on viritetty ei mitään muuta O.o

7.4.2011 14:29

_aleksi_ kirjoitti:Itse vein tänää MH:n huoltoon oli kuri pistettu kulkee 70. Sanoivat vaan, että on viritetty ei mitään muuta O.o

= Menetit juuri takuun.

7.4.2011 14:59

Pistä vakioksi ja vie katsastuskonttorille (?) ja saat takuut takaisin.

7.4.2011 15:39

Missä näin muka tehdään?
Kerran viritetty vehje voi rikkoa koneen jos on ollut huonot säädöt. Ei siinä vakioksi laitto enää auta jos kerran on ollu viritetty.

7.4.2011 19:01

Näin olen käsittänyt olevan mahdollista ainakin, jos vaihtaa joitakin sähköosia pyörään, esim. vilkkuja ja kilventelinettä koskien. Ilmeisesti olen käsittänyt väärin.

My bad! :)

12.4.2011 2:59

Motoross kirjoitti:
_aleksi_ kirjoitti:Itse vein tänää MH:n huoltoon oli kuri poistettu kulkee 70. Sanoivat vaan, että on viritetty ei mitään muuta O.o

= Menetit juuri takuun.

Vaikka siellä ei sanottu takuun menettämisestä mitään?

12.4.2011 6:57

_aleksi_ kirjoitti:
Motoross kirjoitti:
_aleksi_ kirjoitti:Itse vein tänää MH:n huoltoon oli kuri poistettu kulkee 70. Sanoivat vaan, että on viritetty ei mitään muuta O.o

= Menetit juuri takuun.

Vaikka siellä ei sanottu takuun menettämisestä mitään?

ittellä ainakin merkkas huoltokirjaan et takuu rauennut ja päivämäärä siihen perään

12.4.2011 15:12

Niin en tiedä, tarkista onko merkintää. Mutta periaatteessa pyörään on tehty muutoksia (moottoria koskien) -> Takuu mennyt, ikävä fakta.

12.4.2011 16:34

Onko kellään mitään hajua Porin Top-Motorista ? Lähteekö takuut jos viritetyn mopn vie ?

13.4.2011 22:48

Ihasproblem kirjoitti:Niin en tiedä, tarkista onko merkintää. Mutta periaatteessa pyörään on tehty muutoksia (moottoria koskien) -> Takuu mennyt, ikävä fakta.

Ei ole merkintää missään on vain kirjattu kuittiin, että mopo viritetty.

14.4.2011 14:27

Jos ovat merkanneet, että mopo on viritetty sinulta on mennyt takuut. Fakta.

14.4.2011 15:24

Mielestäni se on sillee, että jos omia virityksiä tekee, ja huolto sen huomaa, niin moottorista mahdollisesti takuuaikana hajonneet osat eivät mene takuuseen. Tosin, jos huollossa on sovittu että voivat vaikkapa huollossa vaihtaa mopoon isomman suuttimen, siitä ei mene takuu.

14.4.2011 15:32

Jos siis vaihdat osia moottoriin ja vaikka koko moottori hajoaa niin sinulle ei korvata mitään moottorista, jos todetaan, että hajoaminen on seurausta sinun säädöistäsi. Siitä en tiedä, jos saat moottorin lämpöleikkaamaan suuttimenvaihdolla, niin mitä sitten tehdään.

Näin siis minusta.

14.4.2011 23:04

Ihasproblem kirjoitti:Jos ovat merkanneet, että mopo on viritetty sinulta on mennyt takuut. Fakta.

Kait se on sitten uskominen.