Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

Re: Ohittaminen

30.1.2012 12:55

Itse ohitan kevarilla jos auto esim. ajaa 90-95@100. Tiedän etten hyödy mitään siitä mutta minusta on mukava ajaa yli 110km/h. Mopolla ohitin ehkä 3 kertaa auton. En ymmärrä miksi mopolla pitäisi ohittaa yli 60 vauhdissa enää, hirveätä sahausta jos ei ole kunnolla viritetty. Ja kun minua on ohittanut auto, tankoon ei välimatkaa paljoa, niin ei se minua ole haitannut, ajaa vaan sitä samaa rataa.

Re: Ohittaminen

4.2.2012 3:51

Nykysellä pärrällä, harvemmin... Paitsi tuolla hiekkatiellä missä autot ajaa sen 30@40, ja 17vuoden elämäni aikana nähny siel kerran poliisit :D Entisellä pärrällä tuli noita autoja pätkittyä aika paljonkin (tosin tehoo oli ku pienessä kylässä) jos vaikka vauhtia oli tasan 40@40 ja oli sopiva suora edessä tai muutenvaan turvallista.

Re: Ohittaminen

4.2.2012 10:50

Itse en pahemmin ohittele, vaikka tehot siihen sais riittämään helposti. Toki silloin ohitan jos joku ajaa tajuttoman hitaata ja yleensä sitten nuitten traktoreiden ohi menen, koska nehän menee sen 40-50 hyvällä tuurilla, mutta vain silloin kun on turvallista.

Re: Ohittaminen

9.3.2012 22:32

Ohitin nyt illalla limusiinin derbiruoskallani! :3333333
kyllä siintä muna-asennossa alamäen jälkeen pääs rinnalle n.90km vauhdissa:) auto tuli vastaan, niin kiltti limukuski hidasti vauhtia juuri kun olin pääsemässä ohi taaten tällöin turvallisen ohituksen! :)

Re: Ohittaminen

9.3.2012 22:50

Onnittelut turvallisesta ja kypsästä ohituksesta!

Re: Ohittaminen

9.3.2012 23:22

Touko nappasi sanat suustani! Ja ihmetellään kun mopopoikia sorretaan..

Re: Ohittaminen

9.3.2012 23:26

Mitä muuta voit olettaa käyttäjältä, jonka tunnus on metrakitty? Aivot narikkaan ja baanalle vaan!

Re: Ohittaminen

9.3.2012 23:30

Tänään pääsi ohittamaan laillisesti maijan joka ajoi @40km/h rajoituksella 30km/h :D

Re: Ohittaminen

10.3.2012 0:04

metrakitty kirjoitti:Ohitin nyt illalla limusiinin derbiruoskallani! :3333333
kyllä siintä muna-asennossa alamäen jälkeen pääs rinnalle n.90km vauhdissa:) auto tuli vastaan, niin kiltti limukuski hidasti vauhtia juuri kun olin pääsemässä ohi taaten tällöin turvallisen ohituksen! :)
EEiiiiaaaoorrgghh!

Ylipäätään turhat ohittelut on perseestä, mutta erityisesti sinunlaiset ohittelijat on juuri kusipäisimmästä päästä. Itse kun autolla ajelen, ja jos tollanen tulee ohittamaan sellasessa paikkaa, missä autoja tulee vastaan, en itse ainakaan himmaa. Ohittaja on se joka himmaa koska on itsensä moiseen vaaratilanteeseen sysännyt, ja vielä isommalla syyllä jos se on mopoilija. Mopo jää autolle aina toiseksi, ja jos vielä se auto on vastaan tuleva, niin mopoilijasta ei ole mitään muuta jäljellä kun punanen maalipinta auton pinnalla, sekä autossa monttu nokkapellissä. Pitäisi sentään tämmönen asia tajuta, vaikka 15 vuotiasta ja kuolematonta sorttia ollaan...

Vielä vähemmän ymmärrän sitä, että kehtaa kirjoittaa vielä nettiin tästä...

Eräille ehkä se vakiomopo voisi olla kyllä paras ratkasu ihan jo oman henkensä puolesta.

Re: Ohittaminen

10.3.2012 0:15

Ramballa mahto olla mahtava tunne! Ei joka poika oo kyttää ohittanu :D Eikä ainakaan laillisesti.

Re: Ohittaminen

10.3.2012 1:52

Itse en ohittele muulloin, kun silloin, jos edellä ajava ajaa HUOMATTAVAA alinopeutta. Vaikka tehoa ja nopeutta riittäisi kovemmissakin vauhdeissa ohittamiseen, niin mitä suotta?

Re: Ohittaminen

10.3.2012 2:06

itte oon tasan kerran kehannu ajaa nelipyöräsen kulkuneuvon ohi (ei mopoauto xD) oli helvetin kiire aamulla bussiasemalle ni siinä painatin menemää jonku kuormaauton ohi mikä oli aika pieni... se oli tasan yksi kerta ku oon kehannu lähtee ohittaa... muuten kyllä ajelen perässä vaikka ne amikset koittaiski olla huvittavii ja ajaa alinopeutta mutta ku se mopo ei vaan kiihy jos ei oo jo vauhtia tarpeeksi että olis näyttävä ohitus + se amis saa välittömästi sit kiinni ku se haluu näyttää mopopojalle miten pitää ohittaa :D

Re: Ohittaminen

10.3.2012 3:38

Itse ohitan detzillä kaikki alle 65km/h ajavat nopeusrajotuksesta riippumatta, sitten kunhan 2t kemmun saa niin kaikista vaa ohi rajotuksesta riippumatta. 8)

Re: Ohittaminen

10.3.2012 5:38

:) :lol: mitähän muuta tyhmyyttä teet liikenteessä, sanoisin että se on kortti pois! Ois se kyllä huvittava näky kun mopo yrittää painaa muna asennossa ohi, en kyllä päästäis. Mun puolesta saa ajaa sitä viittäkymppiä.

Re: Ohittaminen

10.3.2012 11:21

http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/ ... 12501629/4

Kaveri vähän heitti :roll: