Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

Re: Ohittaminen

13.6.2011 17:58

HeGee` kirjoitti:olet puoli minuuttia ennen töissä jos ohittelet vrt. jos et ohittelisi. joten et vain voisi lähteä sitä puolta minuuttia aiemmin töihin?


itse oon ainakin ohittanut auton joskus hidastetöyssyissä että kerkiän kouluun jos sattuu vaikka aamulla menemään hidasteluks ennenku pääsee kouluun lähtemään, ja voin kertoa että ohittamalla auton niissä töyssyissä ja liikennevaloissa muutaman lisää säästin ainakin 10 min koska pääsin ekoilla vihreillä valoista eikä tarvinnut hidastella töyssyissä. Enkä ole mikään egoilija että oon nii COOOOOOL ku ohitan vaan ihan sen takia että kerkiän tunnille vaikkei se myöhästyminen nii hirveesti haittaa mut silti ;)

Re: Ohittaminen

13.6.2011 18:02

Kastuu ehkä enemmän mutta ei tartte niin kauan siellä kylmässä sateessa olla. :nörtti:

Re: Ohittaminen

13.6.2011 19:40

Ensinnäkin autoja tai mitä muita tahansa ohitellaan sen takia, jos on esim. kiire töihin tai sataa.
Se on hienoa, että kerkeät minuutin aikasemmin töihin kaahaamalla, ja vaarantamalla itsesi ja muut, mutta onko se sen arvosta? Minuutti sinne tai tänne. Kiire on nykyään pahin mielisairaus liikenteessä...

Mitä vaarallista on ohittaa mateleva auto, jossa se on mielestäni kyllä aika turvallista.
MKumma juttu, silti niitä kolareita tapahtuu kaksikaistaisilla teillä. Onhan ne turvallisempia mitä 1 kaistaset tiet, mutta vaarallisia silti, varsinkin mopolla. Ohitus ei ole missään tilanteessa turvallista.

Ja harvemmat ajaa täysin rajoitusten mukaan.
Kaimma kaikilla joskus joku fiba tapahtuu nopeuden kanssa, mutta yleisesti kaikki (paitsi kylän kovimmat mopopojat, ja kylän kovimmat autoilijat) pyrkivät sen rajotusten mukaisesti ajamaan...

Kyllähän se auton kyydissäkin pistää vituttamaan, kun täytyy nenä mittarilasissa kiinni katella ettei vaan mene yli sen rajoituken.
Ei pistä. Jos se harmittaa, voi olla ajamatta liikenteessä, kun ei ole siihen kykeneväinen...

Jakeleeko poliisit sakkoja jos ajat ~5-10km/h kovempaa mitä rajoitus antaa ajaa? Ei.
Mhadatko nyt ollenkaan käsittää, ettei niitä liikennesääntöjä noudateta sen vuoksi, että poliisi voi sakottaa vaan sen vuoksi, että liikenteessä olisi turvallista ajella...

Tässä taas esimerkki joidenkin mopoilijoiden asennevammaisuudesta, jota pitäisi korjata ajotaitojen parantamisen sijaan...
Niin ja riippuu kuules ihan nopeusrajoituksista tarviiko vinguttamalla mennä ohi.
Sherlok!

Puhuit kaksikaistaisista teistä, joilla yleensä nopeusrajoitus on kesällä se 80-100, ellet sitten jossain kaupungissa ohittele. lähes mikä vaan mopo tarttee vingutuksen noissa nopeuksissa, kun vakio kevaritkin pakkaa tarttemaan.

Mun mielestä tuo on egoilua, kun autoilijat tulevat tänne uhoomaan, kuinka typerää mopolla ohittaminen on ja kuinka paljon parempia autot on.
Autojen ei tarvitse kerätä huomiota egoilemalla, koska kaikki tietävät, että autot menevät paremmin, ja ovat parempia lähes kaikissa ohitustilantteissa. Mopolla autojen ohittelu pikatiellä on juuri sitä egoilua. Pitää kerätä huomiota sillä omalla mopolla, koska mopo on yleisesti ottaen se hitaampi vehje mitä auto, eikä sen auton takana voi ajaa.

Ja nämä ei tosiaankaan ole mitään egoilu viestejä vaan ketjun otsikkohan on ''ohittaminen''.
Ohittamisestahan täällä koko ajan puhutaankin. Tuohan nämä väriä tähän topicciin kun joku tulee selittämään huimia, ja älyttömiä ohitusjuttujaan, ja sitten saa niille koittaa takoa järkeä päähän. Herää todellisuuteen, lakkaa uhoamasta, ja ajele siellä liikenteessä miten on järkevintä.

Ja ei. Ei ajanut 78km/h, mutta oli vaan pakko päästä ohi, kun samallailla varmaan monia muitakin mopoilijoita vituttaa autoilijoiden käytös liikenteessä.
Se autoissa ärsyttää, kun menevät 10 sentin päästä ohi, eivätkä jätä kunnon väliä ohittamis tilanteessa. Ei siinä ohittamisessa muuten mitään ole. Miksi ihmeessä toimia samalla tavalla mitä ne autoilijat, jotka sinua vituttavat? Jos toinen on tyhmä, ei itse tarvitse olla yhtä tyhmä.

Ja väitättekö, ettette ite vaaranna henkeänne tollasen asenteen takia, että mopo ei saa olla edellä?
Väitän. Annan autojen mennä ohi, ja ajelen pientareella missä kuuluukin, enkä ohittele niitä, vaan mahdollisesti menen vielä reunempaan ja annan tilaa. Autot ei nykyään savuta, joten ei mopoilijaa häiritte se että auto ajaa edellä. Mopo savuttaa, ja se häiritsee autoilijaa.
Niinkuin sanoin auto pujotteli ~4 autoa siitä mun takaa vaihtamalla kaistaa jatkuvalla syötöllä eikä mitenkään nopeusrajoituksen mukaisesti. Miettikää vähän itekkin.
Auto olikin ääliö. Ei silti tarvitse olla yhtä ääliö mitä se auto oli.

Re: Ohittaminen

13.6.2011 19:53

Autollahan ohitetaan aina tarpeesta, mutta mopolla se on aina egoilua :roll:

Re: Ohittaminen

13.6.2011 19:56

nooo joskus tulee ohitettua vaikka kiiirekkäää ei ole mutta empä oo vielä vaaraan siitä joutunut ja 60 alueella jos auto ajaa ny ali nopeuta nii tööttiä vaa ja ohi :D

Re: Ohittaminen

13.6.2011 21:57

Kaksikaistaisilla teillä nyt ohittamista ei voi oikeen ohittamiseksi kutsua, kun se toinen on tarkoitettu niille joilla on vähän kiire ja ajaa pikkasen kovempaa mitä autot toisella kaistalla. Joillekin tämänkin ymmärtäminen tuntuu olevan liian vaikeaa. Sitä en kyllä ymmärrä mitä ''vaarallista'' on ajaa toisella kaistalle ohittaen muita autoja toiselta kaistalta..

Re: Ohittaminen

13.6.2011 23:23

Sitä en kyllä ymmärrä mitä ''vaarallista'' on ajaa toisella kaistalle ohittaen muita autoja toiselta kaistalta..
Moottoripyörälläkin ohittamista tulee kaikin keinoin välttää. Näin on sanoneet kaikki moottoripyöriä harrastelevat ketä tunnen, autokoulussa asia sanottiin, ja tuskin turhaan, ja mopolla varmasti vielä enemmän.

Mopoa(varsinkaan mustaa, jollainen sinunkin vehkeesi kaiketikkin on) ei huomaa helposti autosta, vielä kun autoilija säätelee radioita, ja operoi muita vehkeitä (mitä yleensä tehdään), on huomiokyky vielä huonompi. Auto tulee päälle, ja se on menoa sitten. Ei olisi ensimmäinen kerta. Se vaara esimerkiksi siinä ohittamisessa on.

Re: Ohittaminen

15.6.2011 16:32

Tuossa jokunen sivu laitoin että kyllä niitä autoja tulee aina välillä ohiteltua,mutta kyllä se on pirun kamalaa ku mäkin joudun ajaa valtatietä n.5km kesätöihin ja rekat ohittelee satasen vauhdeista..Ja hyvä jos päivän Ilta-sanomat mahtuu väliin! kyllä sinne toiselle kaistalle voi sen verran mennä,että molemmille on sopivasti tilaa..joku kerta vielä ajan tuossa valtatiellä ojaan kun niin läheltä ohittavat. :eek:

Re: Ohittaminen

15.6.2011 16:46

Miten tuntuu että autoilijat on vielä enemmän kyrpiintyneitä mopoihin mitä viime kesänä? :D Joka matkalla tulee jotain outoa. Tänäänki joku jollain v***n farmari sitikalla ajo ihan perseessä vaikka painelin 60 alueella 80 mittarissa menemään. Tekis mieli painaa jarrut siitä lukkoon, mutta voisi olla että se olen sitte minä joka kärsii enemmän. :roll:

Re: Ohittaminen

15.6.2011 17:07

|tepe| kirjoitti:Tekis mieli painaa jarrut siitä lukkoon, mutta voisi olla että se olen sitte minä joka kärsii enemmän. :roll:


Itel käy toi sama juttu aina mielessä et voi kun viittis laittaa ne jarrut vaan pohjaan mutta en mielelläni kuitenkaan mopolla auton alle jää että sitten ku mulla on auto ja joku tulee perseeseen ni voin kyllä kertoo että jarrutan, en nyt välttämättä täysiä mutta kuitenkin. Jos niin paljon ärsyttää että pitää takarenkaassa kiinni ajaa niin mene hyvä ihminen ohi ei se oo niin vaikeeta päästä yhestä pienestä moposta ohi mutta kun ei niin ei. Pari kertaa oon kyllä jarruttanu sillei hyyyvin kevyesti että jarruvalo vilkkuu, se auttaa usein ja jos ei oo auttanu ni oon näyttäny kädellä et taaemmas, kerran se jopa autto!!! :DD

Re: Ohittaminen

15.6.2011 19:27

Ka$a kirjoitti:Autollahan ohitetaan aina tarpeesta, mutta mopolla se on aina egoilua :roll:


Tästä asiasta sitten taas voi olla ainakin kahta mieltä. Kuvitellaan tilanne jossa ajat mopolla 60@50, ja katsoppa mitä se arvon liikenteestä kaikentietävä volvoherra tekee. Voin kertoa että eipä jää taaksesi "köröttelemään". Tarpeellista?

E: Ja itselläni ei siis ole mitään volvoja vastaan, kuhan nyt vaan esimerkkinä.

E2: Kerroin vain omanmielipiteeni asiasta, ja se siitä.
Viimeksi muokannut Hmonkey päivämäärä 15.6.2011 22:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Ohittaminen

15.6.2011 20:41

Toi viesti saattoi sisältää ripauksen sarkasmia, mutta en mee mitään kommentoimaan

Re: Ohittaminen

15.6.2011 22:00

Tuttu tunne tuo kun auto ohittaa ihan läheltä vaikka vois ohittaa kauempaa.. Joskus jos tulee paljoki autoja vastaan ja rekka takanta niin lähen menemään niin kovaa kun mopo kulkee, jäi traumat joskus kaverin skobolla ajaessa venäläinen autorekka ohitti siten että sivuvalo osu, rengas oli n.20cm päässä jaloista.

Re: Ohittaminen

16.6.2011 12:12

Paskat se lähteny ohittaa meinas vaan jyrätä sut :|

Re: Ohittaminen

16.6.2011 20:17

Tästä asiasta sitten taas voi olla ainakin kahta mieltä. Kuvitellaan tilanne jossa ajat mopolla 60@50, ja katsoppa mitä se arvon liikenteestä kaikentietävä volvoherra tekee. Voin kertoa että eipä jää taaksesi "köröttelemään". Tarpeellista?
Edelleen se mopon käry tulee auton koppiin, vaikka mitä nopeutta ajaisi...

Ja joo, voin korjata tota Kasan väitettä. Autolla 90% ohituksista tehdään tarpeesta, mopoilla 99,99% ohituksista tehdään egoilun vuoksi...