Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

Re: Ohittaminen

12.6.2011 13:34

Heeh. Ajoin yhden nöösijän takana ja siirryin kiihytyskaistalle että valoista kiihytän sen ohi ja siirryn takasin matelijoiden kaistalle. Noh eiköhän sieltä joku vitun Nissan luukuta täysillä ohi. Sitten hidasti aikalailla normaalinopeuteen ja sain sen kiinni. Sen jälkeen jokin auto oli tuon Nissanin edessä ajelemassa rajotusten mukaan ja paukutin 90 lasissa ohi siitä. Noh äijää rupes selvästi kyrpimään niin pujotteli koko letkan kaikista mahollisista väleistä, että pääs musta jälleen ohi. :D Säälittävää, kun ottaa noin kovaa omantunnon päälle jos mopopoika ajelee edessä. :roll:

Re: Ohittaminen

12.6.2011 13:58

Naurettavaa, kun täytyy mopolla ohitella autoja :roll:

Re: Ohittaminen

12.6.2011 14:20

ainakun auto tulee eteen ja on tilaa, niin lähden ohi :lol:

Re: Ohittaminen

12.6.2011 14:56

Kyllä sie opit sen vielä joskus kun loukkaannut kolarissa. Ei tulis kyllä itelle mieleenkään lähteä missään kaupungissa pujottelemaan letkassa ja ajamaan 90kmh koska se on niin "vitun cool"

Re: Ohittaminen

12.6.2011 16:15

HeGee` kirjoitti:Naurettavaa, kun täytyy mopolla ohitella autoja :roll:
Miksei niitä saisi ohitella. Vai ootko säki tollanen että kun huomaat jonkun menevän susta ohi se on tällanen ''haista vittu'' ele? Jotkut vaan ei ihan tosissaan jaksa justiinsa niitten rajotusten mukaan ajaa. Ihan sama onko se mopo vai porche. Luulis paljoa kiinnostavan onko se mopo sun eessä vai takana, jos se ei sun menoas paljoa haittaa.

Re: Ohittaminen

12.6.2011 20:28

Mielestäni tarpeeksi hyvä syy että rajotukset kieltävät sen ohittamisen (jos auto ajaa 40@40, et voi sitä ohittaa koska vauhti ei saa nousta yli rajotuksen ohitustilanteessa) ja niitä nopeusrajotuksia ei ole päästä keksitty, vaan tien mutkaisuuteen, näkyvyyteen, risteäviin teihin yms. perustuen laadittu. Mutta kuten sanottu, kyllä se hurjista hurjin mopobomberi oppii sitten kun ajaa täyzii 100@50 rekkaa päin.

Re: Ohittaminen

12.6.2011 20:46

Rajoituksia on helppo noudattaa kurittomalla derbillä :D , ei kulje mihkään niin ihan kiva ajaa. Tosin välillä nämä alinopeutta ajajat ärsyttää. Eilen teki mieli ohittaa yks kaupunkiin päin menevällä tiellä, ajoi jotain 35km/h. Epäilisin, että kuski oli humalassa niin sen takia ajoi niin varovasti.

Re: Ohittaminen

12.6.2011 22:41

Kyllä mä ainakin ohitan kun alkaa suoraan sanottuna vituttamaan kun joku tulee kolmion takaa siihen eteen körröttelemään, ni siinä vaiheessa lähen ohi kyllä ellei edestä tule autoja...

Re: Ohittaminen

12.6.2011 22:55

Ton olen huomannut viimeaikoina, että aina pitää tulla sieltä kolmion takaa eteen. Ja tuskin johtuu siitä että luulevat mopoksi, kun meikäläisen mopoa ei ihan helposti edestä mopoksi tunnistakaan. Ja ohi mennään jos vauhti on kohdallaan, mutta aika vaikea se on kiihdyttämällä lähteä ohitte..

Re: Ohittaminen

13.6.2011 1:18

Miksei niitä saisi ohitella.
Miksi niitä pitäisi ohitella?

Vai ootko säki tollanen että kun huomaat jonkun menevän susta ohi se on tällanen ''haista vittu'' ele?
Mikset itse sitten pysty auton takana ajamaan?

otkut vaan ei ihan tosissaan jaksa justiinsa niitten rajotusten mukaan ajaa.
:lol: Jos mopoilija on jo näin asennevammanen, mahtaakohan minun valitukseni mennä ihan haaskuun?

Siis ihan oikeasti. Saanko esimerkiksi tulla hajottamaan sinun moposi vaan sen vuoksi, koska "minua ei vaan kiinnosta noudattaa lakia"? Saanko tehdä mitä lystään, jollei vaan kiinnosta? Valitettavaa sinulle, mutta emme elä anarkiassa, jossa voisi olla tekemättä mitään, koska ei vaan kiinnosta...

Ihan sama onko se mopo vai porche.
Porchella pääsee turvallisesti ja helposti vinguttamatta ohi. Porschella sinulla on mahdollisuus pysyä hengissä. Porchen kanssa olet kolarissa "tasavertainen" muiden autojen kanssa.

Mopolla pitää lähes aina vinguttaa kovissa nopeuksissa, jolloin ohitus matka kasvaa paljon. Mopolla käytännössä sinulla ei ole mahdollisuutta pysyä hengissä. Mopolla et ole tasavertainen kolarissa, vaan jäät törkeästi alakynteen, ja olet aina häviävä osapuoli.

Luulis paljoa kiinnostavan onko se mopo sun eessä vai takana, jos se ei sun menoas paljoa haittaa.
Edessä mopo käryttää, ja haju on autossa inha. Itsekkään en sitä hajua autooni halua, vaikka muuten en pidä sitä mitenkään kammottavana hajuna.

Säälittävää, kun ottaa noin kovaa omantunnon päälle jos mopopoika ajelee edessä.
Säälittävää, kun sinä et näytä pystyvät niitten autojen perässä pysymään...peili on hyvä keksintö, ja sinne kannattaa välillä kattoa BTW.

Auto vie mopon aina viivoilla, joten on ihan turhaa lähteä edes liikenteessä siinä mielessä ketään ohittamaan.

Ihan vaan näin omakohtaisena neuvona, että suosittelisin ensin miettimään, mitä siellä liikenteessä(tai missään) häärää, ja sitten vielä miettimään toisen kerran, että kehtaako niitä omia älyttömiä tekosia julkasta missään netissä, ainakaan egoilu mielessä. Täällä ei saa samalla tavalla respectiä mitä kylän "kovien poikien" seurassa...

Tämän olen sanonut monelle ohittelijalle, tai kiihdyttelijälle, että ne ohittelevat, ja kaahaavat tiellä, kellä ei ole pokkaa radalle mennä kiihdyttelemään, ja olen tämän todennut täydellisesti paikkaansa pitäväksi "viisaudeksi".

Re: Ohittaminen

13.6.2011 15:45

Ensinnäkin autoja tai mitä muita tahansa ohitellaan sen takia, jos on esim. kiire töihin tai sataa. Harvemminhan mä tollasella normi tiellä lähden ohi, mutta ootko sattunut kuulemaan kaksikaistaisista teistä? Mitä vaarallista on ohittaa mateleva auto, jossa se on mielestäni kyllä aika turvallista.

Ja harvemmat ajaa täysin rajoitusten mukaan. Kyllähän se auton kyydissäkin pistää vituttamaan, kun täytyy nenä mittarilasissa kiinni katella ettei vaan mene yli sen rajoituken. Jakeleeko poliisit sakkoja jos ajat ~5-10km/h kovempaa mitä rajoitus antaa ajaa? Ei.

Niin ja riippuu kuules ihan nopeusrajoituksista tarviiko vinguttamalla mennä ohi.

Ja missä vaiheessa olen sanonut, että haastan autoja viivoille? Kaihan sen nyt pönttökin tajuaa, että mopo häviää autolle.

Ja nämä ei tosiaankaan ole mitään egoilu viestejä vaan ketjun otsikkohan on ''ohittaminen''. Eikö täällä vai saa keskustella mopolla ohittamisesta, koska se on sinun mielestäsi ''egoilua''? Kerroppa mistä sitten keskustellaan? ''Hitsi kun en uskaltanut lähteä tänään ohi vaikka kuinka hiljaa auto ajoi, koska moponi on niin luuska paska.'' ''En mäkään'' jne jne. Se on fiksua ja kiinnostavaa keskustelua se.

Mun mielestä tuo on egoilua, kun autoilijat tulevat tänne uhoomaan, kuinka typerää mopolla ohittaminen on ja kuinka paljon parempia autot on.

Re: Ohittaminen

13.6.2011 16:22

Kyllä sitä on tepellä uho päällä. Kyllä sitä sitten opit kun ne verot saat tai kaadut tuolla. Silloin varmasti itketään tuolla kylillä kuinka homoja ne poliisit on kun ottivat kiinni kun ajoit n.80km/h neljänkympin alueelle. Mitä muutakaan toi tepe on kun egoilua "Sen jälkeen jokin auto oli tuon Nissanin edessä ajelemassa rajotusten mukaan ja paukutin 90 lasissa ohi siitä" Tietenkin tän topicin nimi on ohittelu, mutta ohittaa voi ilman että tarvii lähemmäksi 100km/h nostaa nopeutta. Vai mateleeko ne autot jossain 80km/h alueella ajamalla vaikka 78km/h niin sun pitää päästä ohi? ":D Säälittävää, kun ottaa noin kovaa omantunnon päälle jos mopopoika ajelee edessä. :roll: " vaikutat kyllä itse aika samanlaiselle kaverille.

Re: Ohittaminen

13.6.2011 16:41

Samppa1993 kirjoitti:Kyllä sitä on tepellä uho päällä. Kyllä sitä sitten opit kun ne verot saat tai kaadut tuolla. Silloin varmasti itketään tuolla kylillä kuinka homoja ne poliisit on kun ottivat kiinni kun ajoit n.80km/h neljänkympin alueelle. Mitä muutakaan toi tepe on kun egoilua "Sen jälkeen jokin auto oli tuon Nissanin edessä ajelemassa rajotusten mukaan ja paukutin 90 lasissa ohi siitä" Tietenkin tän topicin nimi on ohittelu, mutta ohittaa voi ilman että tarvii lähemmäksi 100km/h nostaa nopeutta. Vai mateleeko ne autot jossain 80km/h alueella ajamalla vaikka 78km/h niin sun pitää päästä ohi? ":D Säälittävää, kun ottaa noin kovaa omantunnon päälle jos mopopoika ajelee edessä. :roll: " vaikutat kyllä itse aika samanlaiselle kaverille.
Rajoitus tiellä oli 80, että ei siinä ihan 80km/h vauhdilla ohi pääse. Ja ei. Ei ajanut 78km/h, mutta oli vaan pakko päästä ohi, kun samallailla varmaan monia muitakin mopoilijoita vituttaa autoilijoiden käytös liikenteessä. Tämä nyt on tietenkin molemmanpuoleista. :) Ja väitättekö, ettette ite vaaranna henkeänne tollasen asenteen takia, että mopo ei saa olla edellä? Niinkuin sanoin auto pujotteli ~4 autoa siitä mun takaa vaihtamalla kaistaa jatkuvalla syötöllä eikä mitenkään nopeusrajoituksen mukaisesti. Miettikää vähän itekkin.

Re: Ohittaminen

13.6.2011 17:06

Omasta mielestä keskusta ei oo oikea paikka hurjastelulle eikä ohittamisille. :roll:. Ei mua ainakaa haittaa ollenkaa ajella vaikka auton perässä vaikka 30@40 alueella..
Ja joku kerto ohittavasa heti jos joku tuikkaa kolmion takaa eteen.. voi hyvää päivää :D.

Re: Ohittaminen

13.6.2011 17:16

|tepe| kirjoitti:Ensinnäkin autoja tai mitä muita tahansa ohitellaan sen takia, jos on esim. kiire töihin tai sataa.

olet puoli minuuttia ennen töissä jos ohittelet vrt. jos et ohittelisi. joten et vain voisi lähteä sitä puolta minuuttia aiemmin töihin?

on myös tutkittu juttu, että mitä nopeammin ajat, sen enemmän kastut, joten aika huono peruste tuo sade :lol: