Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

30.10.2010 17:30

Ajaavat varmasti takarenkaassa kiinni kun painat menemään sitä 40@60 etkä älyä edes antaa tietä mennä ohi.

30.10.2010 18:18

Ve11u kirjoitti:Turhaa lesoamista mopolla autojen ohittelu, autoilijat ottaavat vielä rekisterin ylös ja sitten on mukavaa..

Nii ja mitäs sitte ? :) Onko sillä jtn todisteita esittää poliisille et näi on tapahtunu ? Veikkaan et ei vois poliiseja vähempää joku tommone kiinnostaa :lol:

30.10.2010 19:38

sepi666 kirjoitti:Ei se ohittaminen vaan puskurissa roikkuminen. Painan silloin jarrua täysii :seko:

Öö, okei...tässä nähdään miten turbokittäyzii-voittamaton teini käyttäytyy...

30.10.2010 20:24

Ohitan tarpeen tullen, joskus vakiomankillakin ohitettu auto yleisellä tiellä.

30.10.2010 20:41

sen olisin kyllä halunnut nähdä :lol:

30.10.2010 21:42

Slerpa_ kirjoitti:
sepi666 kirjoitti:Ei se ohittaminen vaan puskurissa roikkuminen. Painan silloin jarrua täysii :seko:

Öö, okei...tässä nähdään miten turbokittäyzii-voittamaton teini käyttäytyy...


Jooh, henk. kohtaisesti vielä jarruvalon vilauttamisen hyväksyn, mutta sitten ku aletaan tahallisesti kolaria tekemää nii menee jo liian pitkälle.. :s

30.10.2010 21:45

Jos sen jarruvalon vilauttamisen jälkeenkin roikkuu siinä perseessä kiinni nii heräispä kaveri todellisuuteen ainakin kun perään pamauttas. Ja kyllä joskus sillä edellä tulee sit oikeesti äkkijarrutuspaikka ja sitten se teiniderbi kolahtaa puskuriin.

Ja jos aivan perässä kiinni hinkataan niin pieni vauhdin hidastus jarrulta voi mopojonnesta näyttää "tahalliselta" kolarin yritykseltä.

30.10.2010 21:58

Jos vaikkapa 60km/h vauhdeissa Derbin takarenkaaseen auto pamauttaa, niin on se pystyssä pysyminen hieman vaikeaa varmasti. Ja jokainen varmasti tietää mitä käy mopoilijalle joka jää kaatuvan mopon ja kuuttakymppiä ajavan auton väliin/alle.
"Mutku mä olin oikeessa, se piti liian pienen turvavälin". Ei lämmitä paljoa jos tulee vaikka halvaantuminen tai parin kuukauden sairaalareissu.
Välkytelkää jarruvaloja tai päästäkää nätisti ohi mieluummin.

30.10.2010 22:08

Eikö se ole muotia mopolla ajaa auton perseessä kiinni.. jos vain auto ajaa sitä tasan 50km/h 50 alueella. Ainakin itse huomannut monesti vasta auton mentyä ohitse, että siellähän ajoikin mopo takana. Ja sitten ne kaasuttelut siellä auton takana, kun yrietään esittää kuinka paljon tehoa siinä mopossa sitten on ja kohta tapahtuu ohitus siellä mopoilijan pääkopassa :lol:

Ja sitten aiheeseen. En kyllä näe yhtään mitään järkeä ohittamisessa mopolla, ellei se sitten ole jotain saksan maan viritettyjä (mitä suomessa ei kyllä ihan varmasti näe liikenteessä ajelevan). Pysähtynyt auto tienpintaan onkin sitten eri juttu.. sekä traktori tai jokin muu selvästi hitaampi ajoneuvo JA sekin ohitettava vain silloin kun takaa ei tule yhään ketään henkilöautoa! Vasta viime viikolla tälläsen perässä ajelin autolla ja olihan se mukavaa kun traktori painaa jotain 45 ja mopo painaa traktorin vieressä jotain monta sataa metriä päästäkseen ohi.. ei näin :roll: . Piti kyllä itse odotella siellä takana että mopojantteri ehtii edestä pois ja jonoa kertyy muutenkin taakse.

30.10.2010 22:31

Jos sen jarruvalon vilauttamisen jälkeenkin roikkuu siinä perseessä kiinni nii heräispä kaveri todellisuuteen ainakin kun perään pamauttas.
Mitä iloa tuosta on sinulle? Mahtaako olla sen väärtti että olet mahdollisesti pyörätuolissa lykättävänä loppuelämäsi tai olet henki pois ojan pohjalla?

Itse näkisin paljon mukavammaksi tavaksi molemmille puolille ajaa tien sivuun ja päästää se auto ohi. Kannattaa muistaa että kaksipyöräsellä ei ole liikenteessä oikeuksia, on vain velvollisuuksia.
Eikö se ole muotia mopolla ajaa auton perseessä kiinni..
niin siis nyt puhuttiin siitä että auto ajaa mopon persiissä kiinni.

30.10.2010 22:49

Aa niimpäs olikin :) . Sori luin huonosti, mutta joo eipä se mitään muuta, nyt kerroin vain oman mielipiteen eri asiasta.

31.10.2010 0:07

Jos 4 kaistainen (2 per suunta) tie niin siinä tulee usein mentyä ohi hitaammalla kaistalla olevista autoista (mikäli itse nopeammalla kaistalla) mutta, ihan joka tilanteessa ei ole järkevää lähteä vinguttamaan ohi. Esim. 60@ 65 vauhdilla jonkun letkan ohittamista ei kannata edes harkita varsinkaan jos jos näet että vastaan tulevaa liikennettä on tulossa vastaan (Ei pidä ajatella että "kyllä mä nyt tosta ehin").

Varmasti kaikki tietävät tunteen joka seuraa vakio mopolla 60@ alueella auton ohittamisesta alamäessä ;)

7.11.2010 2:24

tosi hienoa ohitella niitä mummoja mopoilla kun kuitenkin vähän ajan päästä puottaavat niillä ladoillansa ohi... lol<

26.2.2011 20:09

ite ajan ohi jos auto ajaa hiljaa,taikka vaihtelevin nopeuksin :D

26.2.2011 20:22

Tuli mieleen että kesällä ajoin RXällä yhen maitoauton ohi isolla tiellä, muna-asennossa niin kovaa kun mopo kulki :)