Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

6.8.2010 2:32

Jämpti kirjoitti:En muistakkaan koska auto olisi minut ohittanut.Mopo kulkee sinne 80km/h paremmalle puolelle ja kiihtyy melkosen hyvin niin ei paljon tartte amistenkaan yritellä ohi.



Mikä järki niiden autojen kanssa on alkaa kilpailemaan? Kyllä sen nyt jo järkikin sanoo, että kumpi siinä "kiihdytyskisassa" tulee voittamaan. Ajat vain normaalisti ja annat niiden mennä ohi. Vaikkakin tiedän kokemuksesta, että nämä ns. amikset tuppaavat ajamaan aivan perässä kiinni. Mutta muistakaa sekin, että kyllä siellä liikenteessä enimmäkseen on juuri näitä kunnollisiakin autoilijoita. Että ei kannata mennä mopoilijoiden mainetta pilaamaan viellä lisää yrittämällä ohittaa epätoivoisesti autoilijoita(silloin kun ei ole mitään kunnollista syytä)(Toki jos auto menee alinopeutta, niin silloin tietenkin on eriasia)

6.8.2010 9:56

Jos liikennevaloissa on pitkät jonot ni onko laillista pujotella siitä keskeltä jonon keulille niinku jotku motoristit tekee? :D

6.8.2010 11:28

TurboTaunus kirjoitti:Jos liikennevaloissa on pitkät jonot ni onko laillista pujotella siitä keskeltä jonon keulille niinku jotku motoristit tekee? :D


Ei.

7.8.2010 12:40

AAte kirjoitti:
TurboTaunus kirjoitti:Jos liikennevaloissa on pitkät jonot ni onko laillista pujotella siitä keskeltä jonon keulille niinku jotku motoristit tekee? :D


Ei.

Mä kun oon kuullu, että ei ois mitenkään laitonta, poliisisedät vaan ei tykkää hirveesti. :s

7.8.2010 12:45

KHeinone kirjoitti:
AAte kirjoitti:
TurboTaunus kirjoitti:Jos liikennevaloissa on pitkät jonot ni onko laillista pujotella siitä keskeltä jonon keulille niinku jotku motoristit tekee? :D


Ei.

Mä kun oon kuullu, että ei ois mitenkään laitonta, poliisisedät vaan ei tykkää hirveesti. :s


Ei oo laillista.

7.8.2010 14:14

Jos pystyy "turvallisesti" tekemään mp:llä ohituksen vaihtamatta kaistaa niin se on tietääkseni laillista, mopoista en tiedä.

9.8.2010 23:08

Joku Skoda-kuski meinas tänään tulla kolmion takaa kylkeen (ei ollut minulla silloin edes kovin paljoa vauhtia), hiillostaa sen jälkeen persuuksissa n. 80km/h vauhdissa ja tulee risteysalueella ohi. Ei siinä mitään, mutta jäi ajamaan muutaman sataa metriä kolmeakymppiä siihen minun eteen. Liekkö tuskissaan saanut jonkinnäköisen lihaskrampin, kun kaasu painui lopulta pohjaan.

Hehheh, mikähän lie aivovamma tuollakin oli.

15.8.2010 11:48

Itse en nää että mitä järkeä on sillä mp:llä lähteä poukkoilemaan jonon kärjille vaikka valoissa?
Ihan sama kun koulun ruokajonossa joku kävelee sinne kärkeen, koska tuntuu että itsellä on kovempi kiire kuin muilla.

15.8.2010 16:32

Tepitin kirjoitti:Itse en nää että mitä järkeä on sillä mp:llä lähteä poukkoilemaan jonon kärjille vaikka valoissa?
Ihan sama kun koulun ruokajonossa joku kävelee sinne kärkeen, koska tuntuu että itsellä on kovempi kiire kuin muilla.
Kyseinen toiminta on ihan laillista, katso oheinen keskustelu söhmistä:
http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.5

Nopeuttaa omaa matkantekoa ja ruuhkassa on taas yksi auto vähemmän seisomassa. Esimerkki ruokajonosta ei sovi tähän, koska ruokajonossa ohittava jää hidastamaan takana tulevien linjastoon pääsyä. Ohittava MP taas menee menojaan eikä vie kenekään paikkaa. Lisäksi MP:llä ohittelu on kaikille laillista kun taas ruokajonossa voi kiilata vain jos on opettaja tai kiilattavia ylemmällä luokka-asteella.

29.8.2010 2:42

Joskus tuloo ohitettua jos on kiire, tai edellä menevä matelee kuin etana :paha: Ja sit ku ohitetaan niin ei jäädä siihen eteen pyörimään vaan otetaan samantien pitempi välimatka prkl! Joskus vituttaa aika ankarasti ku jonku pitää päästä edelle esim, alueella jossa 80km/h rajotus ja itellä vauhtia 75-80km/h ja sit jäädään siihen eteen jarrutteleen :paha: Ja kyllä, voit olla varma että keskari tai nyrkki tulee näkymään jos jäät eteen jarrutteleen..

29.8.2010 3:59

-Masi kirjoitti:Joskus tuloo ohitettua jos on kiire, tai edellä menevä matelee kuin etana :paha: Ja sit ku ohitetaan niin ei jäädä siihen eteen pyörimään vaan otetaan samantien pitempi välimatka prkl! Joskus vituttaa aika ankarasti ku jonku pitää päästä edelle esim, alueella jossa 80km/h rajotus ja itellä vauhtia 75-80km/h ja sit jäädään siihen eteen jarrutteleen :paha: Ja kyllä, voit olla varma että keskari tai nyrkki tulee näkymään jos jäät eteen jarrutteleen..

Toi on niin normi 70kmh alueel. :lol:

29.8.2010 19:08

^Tapahtuu about joka toinen päivä amiksesta kotimatkalla :D
Eräs vakiohussen kuski tahtoo usein lähteä samoihin aikoihin kuin mä, sitten ohitetaan 60 alueella täyzii kun itse ajan about 60kmh, ja jarrutetaan heti ohituksen jälkeen, ja sit joudun ite jarruttamaan etten ajais perään.
:roll:

Sitten lievässä ruuhkassa ajellaan koko matka suunnilleen samaa vauhtia melkein 10km. :D
En mä siinä edessä ois yhtään hidastanut ketään... :nörtti:

29.8.2010 23:58

Jep, jos ohitetaan niin sit otetaan kunnon välimatka. Mikä tarve on ohittaa jos pitää siihen eteen jäädä jarrutteleen? Paria kaveria aina yrittää vetää ohi ja jäädä siihe mut ku tiedän sen jo valmiiks mitä ne meinaa niin eiku tuppi nurin jos tuloo rinnalle ;)

30.8.2010 0:26

MAPESA kirjoitti:^Tapahtuu about joka toinen päivä amiksesta kotimatkalla :D
Eräs vakiohussen kuski tahtoo usein lähteä samoihin aikoihin kuin mä, sitten ohitetaan 60 alueella täyzii kun itse ajan about 60kmh, ja jarrutetaan heti ohituksen jälkeen, ja sit joudun ite jarruttamaan etten ajais perään.
:roll:

Sitten lievässä ruuhkassa ajellaan koko matka suunnilleen samaa vauhtia melkein 10km. :D
En mä siinä edessä ois yhtään hidastanut ketään... :nörtti:


Se haluu katos näyttää miten a1 husse liikkuu :lol:

30.8.2010 12:09

-Masi kirjoitti:Joskus tuloo ohitettua jos on kiire, tai edellä menevä matelee kuin etana :paha: Ja sit ku ohitetaan niin ei jäädä siihen eteen pyörimään vaan otetaan samantien pitempi välimatka prkl! Joskus vituttaa aika ankarasti ku jonku pitää päästä edelle esim, alueella jossa 80km/h rajotus ja itellä vauhtia 75-80km/h ja sit jäädään siihen eteen jarrutteleen :paha: Ja kyllä, voit olla varma että keskari tai nyrkki tulee näkymään jos jäät eteen jarrutteleen..


Kaiken järjen mukaanhan minkään auton ei pitäisi hidastaa moposi nopeutta ennen, kun nopeus on niinkin alhaalla kuin 45kmh. Ja jos kaltaisesi mielenosoittaja osuu kohdalleni niin pirautan poliiseille ja ilmoitan, että liikenteessä olevan laiton kulkuneuvo. Meinaa mopothan eivät saa kulkea yli sitä 45 ;)