Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

11.5.2010 0:27

jakezi kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:ja toisella kerralla olin traktorilla ja kiilasin(tai noh, kiilasin ja kiilasin, en vaan väistänyt sitä) sen auton sinne keskikiville. Toivon hartaasti että jotain hajosi, että oppisi autoilija ajamaan kunnolla.

Ymmärsinkö oikein, tulit kolmion takaa liikenneympyrään, ja pakotit autoilijan väistämään keskikiville?


Ite ymmärsin niin että auto yritti tulla liikenneympyrän sisällä sisäkautta ohi traktorista eikä mahtunut tulemaan koska Slerpa ei antanut tilaa.

11.5.2010 11:11

Monta yritystä ollu ku hyvä alamäki yhellä tiellä, muttaku ohi niistä yrittää nii nää painaa vaa kaasua että mustasavu vaa jää :D Vaikka mun pv kulkee yli reippaasti yli 70 alamäkee :/ sittenku taas ristauksee päästää nii autokuskilla suu vaa hymyssä, että huumorilla näyttäävät ottavan nuo ;)

E: niin ja rajoitus tolla tiellä 60

11.5.2010 19:03

En ohittele nykyään. ;)
Viimeksi muokannut 'Allu päivämäärä 1.7.2010 20:08, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2010 20:38

Fiksu mies. Mihin voi olla niin kiire, että pitää mopolla lähteä rekkaa ohittamaan?

11.5.2010 20:44

En nykyään ohittele enään autoja ollenkaan :)
Viimeksi muokannut 'Allu päivämäärä 1.7.2010 20:08, muokattu yhteensä 1 kerran

11.5.2010 21:09

Ymmärsinkö oikein, tulit kolmion takaa liikenneympyrään, ja pakotit autoilijan väistämään keskikiville?
Et, vaan minä olin jo ympyrässä. Hiljaa ekoilla talvikelillä kun siinä pyörin kun se traktori ei meinaa kääntyä jos on jäätä. Sitten joku auto tulee takaa, ja yrittää ympyrän sisällä sisäkautta ohitse.

Eli minä olin jo siinä ympyrässä pyörimässä, ja minun takana tullut auto koitti ympyrän sisältä ohi.
Fiksu mies. Mihin voi olla niin kiire, että pitää mopolla lähteä rekkaa ohittamaan?
Jos sen ohitsekkin uskallat mennä, niin mikset samalla säästäisi benaa ja ajaisi imussa sitäkin matkaa.

Eikös niitä turhia ohituksia yms. kokeiluja kannattaisi silti välttää liikenteessä? En sitä edes ymmärrä että miksi pitää edes autojakaan ohittaa? Jotenkin tyhmää, kun sen tietää että jos se auto sitä kaasua jaksaisi painaa, niin mopo jää aina toiseksi. Toisen mopon ohittamistä vielä hiukan ymmärrän, vaikka sekin on täysin järjetöntä.

11.5.2010 21:37

Slerpa_ kirjoitti:Eli minä olin jo siinä ympyrässä pyörimässä, ja minun takana tullut auto koitti ympyrän sisältä ohi.

Täälläpäi olevista ympyröistä ei kyllä mitenkää mahu traktori ja auto menee vierekkäi :eek:

11.5.2010 21:41

No ei siitäkään ympyrästä mahdu ilman että sitä autoa olisi väistänyt. Kyllä niin mahtuisi että toinen ajaa ihan ulkoreunalla, ja toinen ihan sisällä. Itse ajoin ihan keskellä, joten en ymmärrä että miksi se auto edes lähti yrittämään ohi...

11.5.2010 22:31

'Allu kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eli minä olin jo siinä ympyrässä pyörimässä, ja minun takana tullut auto koitti ympyrän sisältä ohi.

Täälläpäi olevista ympyröistä ei kyllä mitenkää mahu traktori ja auto menee vierekkäi :eek:

kyllä ainakin täällä taitaa mahtuu. riippuu tosin traktorinkin koosta.

12.5.2010 12:16

Tos paripäivää sit ajoin 60@50 ni ruotsalainen täysperärekka lähtee ohi! :paha: Väänsin pösöstä kaikki ulos mitä lähti, mittaris joku 66 eli oikeeta aika lähel 65. Ni tä yks heebo vääntää ohi vaikka vastaantulevien kaistal tulee autoja sellanen ihana letka. Tuli vähän sellanen olo et täst ei selvitä naarmuit. Onneks ei käyny mitää. Pitihän sitä tietysti kansanvälistä käsimerkkiä näyttää rajanaapurille :lol:

12.5.2010 14:31

kannattaako tuossa tilanteessa enää kaasuu vääntää vaan päästää suosiol ohi? :roll:

12.5.2010 14:36

Ei kyllä kannata ottaa ragea siitä, että rekka lähtee ohittamaan asianmukaisesti, vaikka ajaisitkin ylinopeutta. Tää on tätä suomalaista liikennekulttuuria. :|

Pitäis joskus osata luopua niistä omistakin oikeuksista.

12.5.2010 14:54

Sebu-- kirjoitti:Ei kyllä kannata ottaa ragea siitä, että rekka lähtee ohittamaan asianmukaisesti, vaikka ajaisitkin ylinopeutta. Tää on tätä suomalaista liikennekulttuuria. :|

Pitäis joskus osata luopua niistä omistakin oikeuksista.


Ai se on asianmukainen ohitus :lol: et tulee 50 alueel 70 ohi? Ja myönnettäköön et mun ei ois kannattanu sitä ohitusta vaikeuttaa :|

12.5.2010 22:21

Pösöpoju kirjoitti:
Sebu-- kirjoitti:Ei kyllä kannata ottaa ragea siitä, että rekka lähtee ohittamaan asianmukaisesti, vaikka ajaisitkin ylinopeutta. Tää on tätä suomalaista liikennekulttuuria. :|

Pitäis joskus osata luopua niistä omistakin oikeuksista.


Ai se on asianmukainen ohitus :lol: et tulee 50 alueel 70 ohi? Ja myönnettäköön et mun ei ois kannattanu sitä ohitusta vaikeuttaa :|

No mieluummin siinä rekan takana imussa , kuin rekan renkaiden alla mopon kanssa.

12.5.2010 22:29

hassukka kirjoitti:
Pösöpoju kirjoitti:
Sebu-- kirjoitti:Ei kyllä kannata ottaa ragea siitä, että rekka lähtee ohittamaan asianmukaisesti, vaikka ajaisitkin ylinopeutta. Tää on tätä suomalaista liikennekulttuuria. :|

Pitäis joskus osata luopua niistä omistakin oikeuksista.


Ai se on asianmukainen ohitus :lol: et tulee 50 alueel 70 ohi? Ja myönnettäköön et mun ei ois kannattanu sitä ohitusta vaikeuttaa :|

No mieluummin siinä rekan takana imussa , kuin rekan renkaiden alla mopon kanssa.


No jos ny välttämät haluu noin asian nähdä :( Se ohitus oli vaa aika törkee liikenteenvaarantaminen.