Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

26.2.2010 23:30

Ketään varmasti oikeasti kiinnostaa että kuinka nopeasti joku auto menee verrattuna johonkin, tai että pääseekö sillä mopolla siitä ohi. Kun nuokin asiat riippuu auton kunnosta, ja ennen kaikkea siitä että kiinnostaako sitä autoilijaa se pelleilevä mopoilija

3.3.2010 21:49

Ainoa ohitukseni on ollut kiihdytyksessä rättisitikasta ohi. Se oli ainoa auto mistä olin varma että pääsen kiihdytyksessä ohi. Muuten en sitten ole erityisesti ohitellut, mitä nyt traktorin olen ja tämmäset.
mutta sit alko pappa kiihyttämään sen verran, että ajoi samaa vauhtia ku minä kaasu pohjassa ja se vaan naureskeli siel kadetissaan, eli oli pakko jättäytyä sen taakse kun suora loppu.
Tuota muuten monet autoikäiset kavereinikin tekevät:Kun mopo lähtee ohittamaan, niin pitää sen mopon siinä rinnalla kun se yrittää tuskissaan huudattaa sitä derbiään ohi. Vaikka kaikkea tälläistä vastustan, niin tuota jopa voisin itse tehdä. Pikatiellä ohi yrittäminen mopolla on omasta mielestä niin säälittävää että ihan piruuttani sille mopoilijalle voisi noin tehdä.

3.3.2010 22:20

Itse tuli vedettyä yksi päivä semmoisen minikokoisen traktorin ohi, ajeli semmoista 30km/h vauhtia, kerran tänä talvena yhdestä karhusta ohi kanssa. Muuten nyt tulee vakiomopoja ohiteltua kesällä.
Jos auto ajaa suurinpiirtein rajoitusten mukaan, niin ihan suotta sitä on lähteä ylinopeutta vetämään.

4.3.2010 23:51

Noita traktoreita lumilinkoineen tullut pari kpl ohitettua, ja varsinkin kun tuppaa lunta tippumaan tielle niin mahdollisimman nopeasti vaan ohite :)

2.4.2010 10:55

Aika harvoin sitä tulee ohiteltua ketää. Viime kesänä tuli vedettyä parin mopon ohi ja noita tiekoneita/traksoja joskus.

2.4.2010 11:51

Enpä paljon ohittele jos autot ajaa tosiaa iha rajotuste mukaa, muutenki mun mielestä vähä turhaa lesoomista. :D Jonku traktorin oon joskus ohittanu mut siihe se jää. (Ja tietty jtn muita mopoja/skoottereita, muttajuu).

2.4.2010 11:56

pari traktorii on tullu ohitettuu ja yks mummo, ajo 40@60 nii piti siitä ohi mennä.

25.4.2010 22:07

Eli oli tommonen pikkunen asvaltti tie jossa rajoitus 60km/h.Siihen tulee joku öky audi yrittämään ohi kun itselläni 65km/h vauhtia.Ajattele sitten et kokeilen lähteekö ohi jos tuppinurin 75km/h vingutan siinä ja vieläkin tulee ohi :lol: .Olis tullu ohi varmaan vaikka olisin painellu 90km/h.

25.4.2010 22:15

Kyllä ne mulkuimmat autoilijat, omien kokemusten mukaan erityisesti volvokuskit, menee ohi vaikka mikä olisi rajotus, ja vaikka mitä olisi vauhtia, ja änkee aina ympyrään, vaikka olisin siinä jo mopolla pyörimässä, ja ei väistä eikä mitään muutakaan periksi antavaa tee.

29.4.2010 11:26

Kyl meikä ainakin ohi päräyttää jos joku papparainen tulee kadetillaan kolmion takaa eteen...

29.4.2010 11:47

Kannattaa muistaa että se ajotaidoiltaan ei niin entisensä pappa voi olla aika arvaamaton, ja siksi en menisi semmosta ohittamaan.

Muista että mopoilija jää aina autolle toiseksi kolarissa.

29.4.2010 14:16

Slerpa_ kirjoitti:Kannattaa muistaa että se ajotaidoiltaan ei niin entisensä pappa voi olla aika arvaamaton, ja siksi en menisi semmosta ohittamaan.

Muista että mopoilija jää aina autolle toiseksi kolarissa.

Näinhän se on.Mutta yleensä joku kukkahattutäti tai pekka perheenisä täräyttää eteen sieltä kolmion takaa kun ei jaksa mopon perässä tulla.

10.5.2010 16:45

Ite en kyllä pahemmin ohitellu Typsalla muita kuin vakiomopoja.. Ihan jo senkin takia että se nyt vaan on niin vitun noloa ruveta vinguttamaan mopolla hitaasti ohi varsinkin jos edellä olija ajaa oikeaa nopeutta. En tajua miksi nää jotkut ei mieluummin pysy hengissä ja ajele (edes pääsääntöisesti) rauhallisesti kuin pommita joka paikassa. Kyllä Darwin aina korjaa omansa..

Tuli myös joskus koettua autoilijoiden puoleltakin ihan uskomattomia ohituksia. Esim. olin yks aamu ajelemassa kouluun mutkaisella tiellä jossa 40 rajoitus ja autoja tuli vastaan koko ajan. Yksi sankari päätti sitten paahtaa Avensiksellaan peräkärryn kanssa ihan helvetin kovaa ja vaarallisen näköisesti ohi, jonka jälkeen jarrutti tiukasti ja kääntyi siinä 50m päässä olevasta risteyksestä heti vasemmalle. Tais olla jätkällä tosi kiire jonnekkin..

Toinen tapaus oli kun olin ajelemassa ylästöntietä Jumbolle päin ja siinä ennen pellon poikki menevän tien alkamista päätin kääntyä vasemmalle ja vaihtaa siitä pyörätielle. Vilkku oli jo päällä ja ryhmityin vasemmalle kääntymistä varten kun joku hiton amisbemari paahtaa hirveellä vauhdilla ohi VASEMMALTA(!) puolelta. En tosiaan aluksi uskonut tapahtunutta enkä kyllä uskalla ajatellakaan mitä olis käyny jos oisin kääntynyt sen bemmun eteen.. Kuinka tyhmän ihmisen tollanen suoritus oikein vaatii?

Olisihan noita muitakin juttuja mutta tää jälkimmäinen oli kyllä pahin. Muistakaa nyt että kaksipyöränen häviää kolarissa AINA, on ihan vitun sama kuka oli oikeassa kun makaat haudassa tai sairaalassa halvaantuneena.

10.5.2010 19:24

Pitää kyllä paikkaansa, että jos mopopojat ohittelee toisiaan tyhmästi, niin kllä autot laittaa vielä paremmaksi.

Itteä on liikenne ympyrässä sisäkautta yrittäny ohi 2 kertaa, toisella kerralla väistin mopollani pois alta, kun se sieltä tuli, ja toisella keralla olin trkatorilla ja kiilasin(tai noh, kiilasin ja kiilasin, en vaan väistänyt sitä) sen auton sinne keskikiville. Toivon hartaasti että jotain hajosi, että oppisi autoilija ajamaan kunnolla.

Toinen ohitus oli linja-autopysäkin kautta yritti ohitse, olin taas tällä kertaa traktorilla liikenteessä, joten en sitä rattia jaksanut vääntää niin että olisin väistänyt, ja auto meni ojaan. Hiukan hiljensin, ja katsoin, että tartteeko auto hinausapua, tai että ei mitenkään pahemmin käynyt(en nyt kuitenkaan usko vauhtia oli jotain 20km/h), mutta kyllä se auto sieltä ylös rämpi.

Sitten on tietenkin näitä kun mopoilijat on pyörätien kautta ohitelleet, ja näitä kun auto tulee hidastetöyssyssä ohi.

Huonompi puoli näissä autojen ohituksissa on se, että he tappavat siinä pelleilyssään muitakin, mopoilija ei tapa muita kuin itsensä, näin karkeasti ottaen. Sitten on vielä tämä mulkuntuuri, että se kaahailija, tai typerä ohittelija jää henkiin, ja joku muu menettää henkensä, kuin se ohittelija/kaahaaja.

10.5.2010 21:24

Slerpa_ kirjoitti:ja toisella kerralla olin traktorilla ja kiilasin(tai noh, kiilasin ja kiilasin, en vaan väistänyt sitä) sen auton sinne keskikiville. Toivon hartaasti että jotain hajosi, että oppisi autoilija ajamaan kunnolla.

Ymmärsinkö oikein, tulit kolmion takaa liikenneympyrään, ja pakotit autoilijan väistämään keskikiville?