Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

22.1.2009 21:56

Larppari kirjoitti:
mr.Arponen kirjoitti:
leivanpaahdin kirjoitti:
Larppari kirjoitti:Kattokaa vaan sit ite, kun teillä on autokortti ja auto, että jaksatteko roikkua mopon perässä sitä säälittävää 50km/h vauhtia. :D


Ohituksenkin voi tehdä järkevästi...

ja sitte ne autot tulee siihe etee ajamaa ite sitä 50km/h :D


Ei, muttakun porukat täällä itkee että autot ohittaa kokoajan, niin muistelkaa sitte auton ratissa, kun näette mopoilijan, että millasta se oli mopoiässä.

Ei ne sitä valita että ohittaa vaan sitä kuinka tyhmästi he ohittavat/on pakko päästä ohittamaan vaikka esim. liikennevalot ovat melkein vieressä.

22.1.2009 22:27

Larppari kirjoitti:Kattokaa vaan sit ite, kun teillä on autokortti ja auto, että jaksatteko roikkua mopon perässä sitä säälittävää 50km/h vauhtia. :D

Joojoo, jotain 60 ajeltu 40 alueella ja silti sieltä painaa joku amiZcorolla ohi ja jää ite siihen eteen ja ajaa ku mikäki urpo.

23.1.2009 9:43

Eipä oo tullu ohiteltua kun mopoautoja jotka ajelee neljänkympin alueella selvää alinopeutta. Siinäkin kävi ohraisesti: Takana tuppi nurin, rinnalle ja mmboooo... Bensa loppu just vierelle, no, eikun varatankille ja ohi...

23.1.2009 9:55

Tulipa mieleen yksi ohitustilanne.. Olin kuorma-autolla liikkeellä ja edessä oli kohtalainen ylämäki..
n. parinsadan metrin päässä oli skootteri joka oli juuri lähdössä mäkeä ylös.. Alueella siis 60km/h rajoitus.. Mopoilija ajoi n. 50km/h.. Itse tulin abööt 65km/h, kuorma-autossa oli ahtoputki hieman ottanut osumaa ja tehoja ei oikein ollut, päällä oli vielä n.8 tonnin kuorma.. Noooh.. lähdin ohittamaan siinä mäessä kunnes totesin, et perkele tää hyytyy.. :D Siinä sitten latosin pienempää pykälää silmään ja yritin pitää ahdot edes 0,5 barissa (norm. n 1,4) Kuitenkin lopputulos oli sellainen, että tämä sama skootteri ohittikin minut siinä mäessä, kun oma auto ei mennyt kuin jtn 30km/h :D
Vähän offtopicia, mutta liittyipä tarinaan sentään skootteri :D

23.1.2009 14:56

DriveFast kirjoitti:Tulipa mieleen yksi ohitustilanne..


Tästäpä tuli mieleen toinenkin tarina johon liityy kuorma-auto ja skootteri. Isäni ajoi kuorma-autoa, itse istuin kyydissä. Yhdistelmä siis kyseessä ja hiekkakuorma päällä loivaan alamäkeen. Ensin vaihde päällä rajoittimelle (89km/) ja sitten vapaalle, jolloin vauhti vielä hieman kiihtyi. (90-100km/h) Tien vieressä kulki mopoille sallittu pyörätie. Katselin ikkunasta ulos ja havahduin siihen, että pyörätietä tulee skootteri ohi! Meillä vauhtia lähes 100km/h ja skootteri meni siis jonkin verran kovempaa, ei tainnut ihan vakio olla... :lol:

23.1.2009 15:27

Menee vähän ohi aiheesta, mutta menköön. Kyllä minä ainakin autolla jaksan roikkua mopon perässä. Johtuu joko siitä, että täälä on nopeita mopoja tai sitten mulla ei ole kiire mihinkään. :lol:
Lähtökohtaisesti liikenteesssähän ei pitäisi olla mikään kiire.

24.1.2009 2:05

Ei tuu ohiteltua muita kuin laiskempia mopoja. Autojen ohittelussa ei oikeen siistiä ole, vaan mitä isompi auto letka sen mukavampi on ajaa letkan jatkona :)

27.2.2009 0:28

Pari kertaa on tullu suoritettua "pakollisia" ohituksia.

Ekalla kerralla joku urpo ajeli 50km/h 80 alueella.
Ja tokalla piti pysyä kaverin peräs, ku se vääntää aina täysiä.
Ja autoja oli molemmat. Talvisin tääl päin ei paljo mopoja näy jokka matelis.

Kyllä tolla roxilla ohitukset onnistuu, ku kinnaa siihen 75km/h

28.2.2009 14:22

tossa syksyllä ku porukalla ajeltii ja kaveri siin roxilla ajo ekana, ku sillä hitain peli siinä 55-60 ja toinen kaveri nitrolla siin perässä ja mä vielä mäxällä viimosena.. sit siin yhes kohtaa huomasin vaa et säxä kuski tullu perässä vähä matkaa ja se sit lähti suoralla ohittamaa, ei siin mittää, mut kattelin ku menee hitaasti ohi ja säxä huutaa kuolemaa ja kuski vinguttaa menee sen mitä mopo kulkee muna asennossa :lol: asteen verran teki kyl mieli heittää ohi siitä, ku oma mopo ois kulkenu asteen verra enempi :)

28.2.2009 15:27

J-P@ kirjoitti:.
Ja tokalla piti pysyä kaverin peräs, ku se vääntää aina täysiä.

ja ton takia ne mopopojat sitte pääseekin tilastoihin, kun kaahetaan täysiä ku kaveriki ajaa

28.2.2009 16:22

FaiberGlass^ kirjoitti:Menee vähän ohi aiheesta, mutta menköön. Kyllä minä ainakin autolla jaksan roikkua mopon perässä. Johtuu joko siitä, että täälä on nopeita mopoja tai sitten mulla ei ole kiire mihinkään. :lol:
Lähtökohtaisesti liikenteesssähän ei pitäisi olla mikään kiire.


Juu ei pitäisi olla kiire. Jos mä joudun ajamaan jonkun mopoilijan perässä, niin pysähdyn vaikka bussipysäkille polttelemaan tupakit mieluummin kuin jatkan matkaa ties minkä hazardin perässä, joka saattaa ruveta tekemään sirkustemppuja kesken matkan. Onneksi ei ole paljoakaan tarvinnut perässä ajella. Vituttaa joka kerta. Piikkikuskit myös.

28.2.2009 19:20

Varmaan "mahtavin" ohitus ollut se kun lähdin kyliltä ajamaan kotia kohti ja mutsi sattui just ajamaan edessä jtn. 80km/h. Suoran tultua tuppi nurin ja ohi suu vehnäsellä.
Saihan siitä muutaman sanan kotona kuulla. :D

28.2.2009 19:43

TseiTsei kirjoitti:Varmaan "mahtavin" ohitus ollut se kun lähdin kyliltä ajamaan kotia kohti ja mutsi sattui just ajamaan edessä jtn. 80km/h. Suoran tultua tuppi nurin ja ohi suu vehnäsellä.
Saihan siitä muutaman sanan kotona kuulla. :D
varmaa kotona pieni selittely "miten nii viritetty?!!?, kaikki mopot kulkee vakiona vähintään 100km/h" :D

28.2.2009 19:55

Jotainhan mä selitin et kuri irtos putkesta nii ei voinut mitään. Kyllähän tuo mutsiin uppos kympillä. :lol:

28.2.2009 20:39

TseiTsei kirjoitti:Jotainhan mä selitin et kuri irtos putkesta nii ei voinut mitään. Kyllähän tuo mutsiin uppos kympillä. :lol:


"Kuri putos putkesta niin oli pakko ajaa 100km/h"
Eipä oo poliiseihin uponnu toi :D