Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

27.2.2008 16:49

Artturi kirjoitti:latviassa nyt on tapana että autot ja mopot on liikennevaloissa vierekkäin..

Sori ot, mut onko Artturi käynyt Latviassa? Siellä on neljä kaistaa, ja autot ajaa niin lähellä toisiaan, että peilien välissä on kymmenisen senttiä väliä. Ehkä ovat tottuneet siihen ettei tule tyhmiä mopoilijoita, jotka ohittavat vaarallisesti mistä sun sattuu.

27.2.2008 17:12

vilsua kirjoitti:
röpöttäjä92 kirjoitti:Kerran koitin ohittaa yht bemuu, no oikeesaa tiesin et se on joku amis ni ei päästä ohi. Se rupes painaa lämää ja sit taas hidasti. Ajettii sellane 80km/h koko ajan. :D Pient skabaa tuli siin verettyy. :P Kerran kävi samoin samalla tiellä ku rekkaa koitin ohitttaa. Aina ku tuli sopiva suora se rekkakuski iski lämän pohjaa. :D Ite normaalisti ohittelen sillon tällön. jos kyrsii ajaa jtn 40km/h ni yleensä painan ohi. riippuu autosta. ;)


Mitenkä niin tuttua? Jännä homma että rajotus tiellä (tuusula-kerava) on 80km/h mutta silti jengi vetää siellä 50-60km/h. Ja sen tietää miten lystiä on rueta ohittamaan ku eihän amiksesta ohi mopolla mennä...


Ai mikä tuttua? :D Kyl ne amikset melkei suosiol kannattaa jättää rauhaa. :)

27.2.2008 18:21

Joku ohitti mut eilen kirkkotiellä (haha) Citroen C6, joka oli luultavasti koeajossa.

Käännyin kirkkotielle jonkin auton perään. Se ajoi 40 alueella 40-> 50 alueella n. 45. Nätisti menin perässä kun ei ollut mihinkään kiire. Sitten yht'äkkiä C6 menee ohi siihen mun ja sen mun edellä olevan auton väliin. En mitään autoja nähnyt takanani enkä toisen auton perässä kun käännyin, eli C6 tuli roimaa ylinopeutta. Siitä tympeentyneenä 60 alueen heti alkaessa laitoin pienemmän vaihteen ja Turbokit vinkui 11 000 r/min. Ohitin C6:sen ja sen "hidastelija"-auton pienellä ylinopeudella. ;) Sit jäin siihen seuraavaan väliin ja ajoin 60 km/h =).

Tuntuu siltä, että autoilijoilla on kovasti mopoilijoita vastaan. Jos mopo on perässä->hidastellaan. Jos mopo on edellä->pakko ohittaa vaikka nopeus ja rajoitus olisivat mitä tahansa. Jos mopo ohittaa->painetaan lämä tiskiin. Ei näin.

t.Yleensä hiljaa ajeleva.

27.2.2008 18:25

Useammin ku pari kertaa on Mersu tullu ohitte järjetöntä vauhtia pienellä tiellä mis on 50 rajoitus ja ite ajan n.60.

Ei kaikki Mersu kuskit noin sentää tee, mut monta kertaa ku vastaavasti käyny, on ohittaja ajanu Mesellä.

27.2.2008 20:54

Mutakuono kirjoitti:
keijjo- kirjoitti:
KaMk kirjoitti:
_skyteam_ kirjoitti:Kaveri ohitti eilen jonku latvialaisen auton oikeelta ja auto meinas kiilata kaverin liikennevalois kumoon.
,
Ihan oikein, kun oikealta ei ohiteta.


Jaaha. Vai että saa sitä ajaa autolla mopon kumoon jos ohitetaan oikealta? Iha sama jos joku etuilee sua vaikka ruokajonossa niin tapatko sä sen automaattisesti siihen, sillä jonossa ei etuilla? EI NÄIN!


Itelle kävi vähän vastaava tapaus. Olin tulos kaverin kans niiden mökilt ja ajettiin semmosta isoa päätietä ja oikeaa laitaa nii mun vierelle tuli semmone vihiriä pakettiauto. Ajo jonku matkaa siin vierel ja sit alko kiilaamaan mua ojaan päin. Ei kait siinä, hiljensin ja monotin kylkeen nii paljon ku lähti, makia lommo tuli pakun kylkee :D

27.2.2008 21:17

Vittu mikä kusipää (et sie :D). Olisit ilmiantanu sen poliisille.

27.2.2008 21:48

Mutakuono kirjoitti:
Artturi kirjoitti:latviassa nyt on tapana että autot ja mopot on liikennevaloissa vierekkäin..

Sori ot, mut onko Artturi käynyt Latviassa? Siellä on neljä kaistaa, ja autot ajaa niin lähellä toisiaan, että peilien välissä on kymmenisen senttiä väliä. Ehkä ovat tottuneet siihen ettei tule tyhmiä mopoilijoita, jotka ohittavat vaarallisesti mistä sun sattuu.


Latviasta en tiedä, mutta Italiassa nuo ainakin pujottelivat nätisti ruuhkassa kaikkien autojen välistä.

27.2.2008 22:10

Mutakuono kirjoitti:
keijjo- kirjoitti:
KaMk kirjoitti:
_skyteam_ kirjoitti:Kaveri ohitti eilen jonku latvialaisen auton oikeelta ja auto meinas kiilata kaverin liikennevalois kumoon.
,
Ihan oikein, kun oikealta ei ohiteta.


Jaaha. Vai että saa sitä ajaa autolla mopon kumoon jos ohitetaan oikealta? Iha sama jos joku etuilee sua vaikka ruokajonossa niin tapatko sä sen automaattisesti siihen, sillä jonossa ei etuilla? EI NÄIN!

Keijjo, toi on todellakin hyvin eri asia.

Niin, eihän se nyt oikeaa ole että ihan työnnetään autolla mopoa kumoon.
Mutta hei, ei kannata oikealta mennä, ja me ei asuta siellä italiassa, kreikassa ja niissä maissa miten näin tehdään.

27.2.2008 23:01

Mutakuono kirjoitti:
Artturi kirjoitti:latviassa nyt on tapana että autot ja mopot on liikennevaloissa vierekkäin..

Sori ot, mut onko Artturi käynyt Latviassa? Siellä on neljä kaistaa, ja autot ajaa niin lähellä toisiaan, että peilien välissä on kymmenisen senttiä väliä. Ehkä ovat tottuneet siihen ettei tule tyhmiä mopoilijoita, jotka ohittavat vaarallisesti mistä sun sattuu.

olen käynyt ja siellä ne mopot veteli miten sattui. Liikennevaloissa kiilasi jonon kärkeen siihen autojen viereen ;)

28.2.2008 1:03

Meinas perse revetä ku mentiin 60alueella kaverin kaa, siinä joku auto körrötteli n.55 ensiks ite menin ohi ku oli pieni kiirus, sitten kaveri tulee n.60-65 kulkevalla apriliallaan myös auton ohi, meni n.15sec että kerkes ohittaa. On se jännä ku pitää aina isompia matkii

28.2.2008 2:26

Artturi kirjoitti:latviassa nyt on tapana että autot ja mopot on liikennevaloissa vierekkäin..


niin on myös esim. thaimaassa, jossa sen mopon päällä voi vielä olla 3-4hengen perhe+ koira. itse mitä thaimaassa olen "jokuseen" otteeseen liikenteessä ajellut kaksipyöräisellä, niin olen todennut sen koko meiningin olevan kaiken kaikkiaan melko perseestä. ei suomeen sellaista. ei vaikka se joittenkin mielestä kuullostaisi loogiselta.

28.2.2008 2:56

itse en yleensä ohita, ellei auto oikeasti aja alinopeutta. tai sitten edessä köröttelee joku vitun koppimopo tai kiinanvehje, niihin palaa kiinni.

mua häiritsee vaan autoilijoiden kärsimättömyys.
ajettiin serkun kanssa skååtterilla 2-päällä (vielä selkeämpi pakko ohittaa -merkki kun mopo) kolmenkympin alueella 65. oli kiire. ja eikös jumalauta tuu mersu taakse ja vedä ohi!
Kaiken kruunas tosin se tehoratsia mikä oli siellä mutkan takana:D mese pommitti tutkaan varmaan 70. ajettiin kaverin kanssa mittari 30, kun vastaantulevat jo vilkutti valojaan. poliisi pysäytti ja katoo rekisteriotteen ym. mopo oli viritetty, mutta onneks ratsia oli lähinnä autoille. ajeltiin sitten hymyssä suim kotiin kun skååtteripåjat oli tullu mesemiehelle kalliiks:)

28.2.2008 8:57

Tuolla italiassa ja vaikka missä ajavat ja ohittelevat miten sattuu.
Mutta liikenteessä kuoleekin siellä paljon enemmän porukkaa.

28.2.2008 11:12

Countach kirjoitti:
Ihqbeibe kirjoitti:
Countach kirjoitti:
Ihqbeibe kirjoitti:
vilsua kirjoitti:Tuli harrastettua kun oli kivaa kun mopolla pääsi auton ohi. Enää moinen ei enää kiinnosta kun kuutiomäärät nousee.
Egoa lisää tulevalla kevytmoottoripyörälläsi! vpenis +10cm!


Harmittaa, kun ei itelläs ole kemmua?

Kun ~vuosi sitten täytin 16, multa kysyttiin, että haluatko kevarin vai laitetaanko ne rahat sitten kunnolliseen autoon, niin valitsin sen hyvän auton. Kemmun ainoa idea ja tarkoitus on päästä näyttämään mopopojille miten se isin ostama (mito!) kulkee.


Auton idea? Jep, kännisiä pissiksiä kyytsäämään. Parempi vaihtoehtoko? No kukin tyylillään.

Jos haluat jatkaa, niin yv:llä kiitos.
Ei vaan ei tarvi vetää millään vitun piikillä max.150km/h muna-asennossa kaatosateessa.

28.2.2008 13:46

panikka kirjoitti:Tuolla italiassa ja vaikka missä ajavat ja ohittelevat miten sattuu.
Mutta liikenteessä kuoleekin siellä paljon enemmän porukkaa.

joo kyllä siellä kuoleekin enempi porukkaa, mutta on niitä ihmisiä siellä liikenteessäkin vitusti enempi kun suomessa. minusta paljon paremmin liikenne toimii italiassa kun suomessa...