Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

Re: Ohittaminen

12.3.2012 16:45

Tropikki kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että mopot pitäisi kieltää kokonaan, koska häiritsevät liikaa muuta liikennettä sekoilullaan. Toki ikäraja 18 vuoteen on myös toinen vaihtoehto.
Samoin mopoautot jo pelkästään siksi, että ovat niin rumia.



Voi morjesta. Mikäs keski-iän kriisi sulla on? Ai nii oot jo eläkeläinen. :lol:

Kuitenkin vitsailut sikseen. En oikeasti ymmärrä näitä mopojamppoja, että miksi pitää sillä vakiolla mopolla lähteä ohittelemaan? Ajaaka oikeasti liikennesääntöjen mukaisesti niin teidänkin dissaus loppuisi eikä aina valitettaisi, että" Mopoilijat on maailman pahan alku ja juuri." Nyt kun itse tullut autoiltua niin alkaa oikeasti välillä ne mopopojat ärsyttämään, kun painavat ohite ja sitten pamahtavat keulaa hipoen eteen. Teidän ei tarvitse todistella mitään, vaikka teillä olisi se Malossin MHR siellä kiinni niin voi ajaa liikenteen mukaisesti eikä törppöillä siellä.

Kiitos ja anteeksi.

Re: Ohittaminen

12.3.2012 18:26

Jonttu_96 kirjoitti:Ajaa kiltisti 10km 20-30kmh kouluun traktorin takana.


Kyllä se antaa tietä jossain kohdin, jos vaan ilmaiset itsesi jotenkin. (Hox, tämä ei tarkoita sitä, että hypit kaistan reunalta toiselle painaen tööttia samalla nyrkkiä näyttäen..)

Olis ainaki hyvä syy myöhästyä tunnilta? Itse saattaisin ehkä jopa vittuillakseen tehdä noin, tietysti opettajasta riippuen, mutta se ei liity enää tähän aiheeseen mitenkään. :roll:

Re: Ohittaminen

12.3.2012 18:31

Jälkeenpäin ajatellen, niin ei olisi ollut pakko ohittaa, aina voi ajaa vaan perässä 30-20 tosiaan. Mutta tehty mikä tehty, aina oppii uutta ;)

Re: Ohittaminen

12.3.2012 19:51

Kuitenkin vitsailut sikseen. En oikeasti ymmärrä näitä mopojamppoja, että miksi pitää sillä vakiolla mopolla lähteä ohittelemaan?
Samaa mieltä, ei autoilijatkaan ohita jos auto on niin laiska ettei yksinkertasesti vaan pääse ohi, koska se on ihan silmittömän vaarallista. Sama mopolla, mutta vaan sata kertaa vaarallisempaa.

Nyt kun itse tullut autoiltua niin alkaa oikeasti välillä ne mopopojat ärsyttämään, kun painavat ohite ja sitten pamahtavat keulaa hipoen eteen.
Tämä pitää myös paikkaansa. Mopolla kun ajoi pelkästään, ei sitä tullut tajuttua. Nyt kun on autoillut, ymmärtää myös sen autoilijoiden yleisen näkökulman, joka on se, että mopot ovat pahan alku.

Tänäänkin joku herra tuli skootterilla ihan imuun ajamaan, ja kun liikenneympyrästä lähdin mäkeen, koitti ohi. Kiihdytin suht reippaasti auton siihen 50, mikä oli rajotuksena, eikä se laiskalla mopolla päässyt ohi, vaikka oli jo rehvakkaasti ajanut vastaantulijoitten kaistalle. Ajoin tasasesti 50, yritti tämä herra pariin kertaan ohittaa, mutta aina tuli vastaan auto ja joutuu hän mopollaan perääntymään autoni taa. Lopulta tämä mopoilija teki säälittävyyden kuningastempun ja ajoi hidastetöyssyssä ohi (vaikka vastaantulijoiden näkyvyys on nolla tossa kohtaa...). Tämän jälkeen tämä mopoilija oli mennyt bussipysäkille ruopimaan loskan päälle :lol:

Re: Ohittaminen

13.3.2012 13:39

Tuo kuulosti jo hyvinkin naurettavalta tapaukselta :lol:

Re: Ohittaminen

13.3.2012 23:25

Kyllä se on mopolla joo (varsinki vakiolla) aika naurettavaa lähtee mitää autoi ohittaa. Tietty jos joku traktori junnaa nii siitä sit voi hyvässä kohassa mennä ohi, mutta kyllä muistuu viime kesältä hervoton tapaus kun ajeltii serkun kanssa mopoilla 40km/h alueella ja edessä ajo mersu varmaan sitä 35-40, nii eikös se mun serkku päätä lähteä siitä ohi kinroadilla mikä hädin tuskin 45 ees menee :D. Kyllä sitä hetken tuli iteksee naurettuu ja oli kyllä mese kuskiki ihmeissää :D

Re: Ohittaminen

13.3.2012 23:43

No pitäähä sitä kerran eläissään Mersu ohitta vakiomopolla. :lol:

Re: Ohittaminen

14.3.2012 22:27

Itte oon tasan kerran ohittanu auton, ja seki oli niitä aikoja kun oli ekan kerran tehari kiinni :D Jälkeenpäin kun aattelee niin ois sen voinu jättää tekemättäki... Ja on sitte tietenki näitä että on kaksikaistanen tie ja 60kmh rajotus ja siinä paukuttaa autosta ohi toisella kaistalla, en sitte tiiä onko tuo mikää ihmeelline ohitus :D

Re: Ohittaminen

14.3.2012 22:53

Eipä tolla mun mopolla paljon muita ohitella kuin traktoreita ja hitaampia mopoja. Kerran ohitin eikkuupuimurin. Hitto ku pelotti ku ei oikein nähny mitä siellä on tulossa, mut aattelin ettei sieltä ketään tuu ku edessä ajava autokin ohitti sen.. Tiiä sitten kuinka järkevää toikin oli. Luottaa edessä ajavaan autoon.....

Re: Ohittaminen

15.3.2012 10:53

No varmaan ittekin tajuat että aika helvetin typerää ohittaa sokeasti.. Toisessa paikassa toiseen aikaan susta ei olisi jäänyt jäljelle kuin hautakivi ja tilastomerkintä liikenneonnettomuuksien uhreihin. Itellä on ollu se periaate mikä autokoulussakin opetettiin eli jos vähänkin epäilyttää niin älä mene. Pätee muihinkin tilanteisiin kuin ohitukseen..

Re: Ohittaminen

15.3.2012 11:18

joo ymmärrän kyllä ettei tuo ollut kovin fiksua. Mutta kun tuo edellä ajava autokin lähti niin aattelin ettei sieltä ketään tuu.

Re: Ohittaminen

15.3.2012 11:23

Pointti onkin että pitää itse omilla silmillä nähdä ettei ketään ole tulossa. Muiden tekemisillä ei ole mitään arvoa.