Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

En ohita, turhaa lesoomista/moponi tehot eivät riitä
655
26%
Silloin tällöin/jos auto ajaa "alinopeutta"
1348
54%
Aina kun mahdollista tuppi nurin ja ohi
473
19%
 
Ääniä yhteensä : 2476

30.5.2008 14:03

JL- kirjoitti:
Juhuts kirjoitti:Vähän veikkaan, että hikistä tulee olemaan ohittelu kevarillaskin ;)

Toi nyt riippuu täysin kevarista.

Ihanko tota :D Viittasin lähinnä, siihen, kun pyörä tiedoissa luki, että tulossa Yzf-r125. Veikkaan ma, että ei viimestään moottoritie nopeuksissa ei enään hirveitä ohitella, eikä 80/100:sen alueella oikein riitä kiihtyvyys, kuin suht pitkillä suorilla. Sitä pienemmissä vauhdeissa, kuten taajamaassa on taas turha periaatteessa ohitella ketään... Tosin voihan niitä ylimatalia korolloja ja golffeja ohitella :) Niitä jätättelee nelarillakin :D Mutta joo... Ei tuoda nelari vs 2t väittelyä tänne puolelle (vaikka itse sen taisin aloittaakkin...).

30.5.2008 14:57

ite ohittelen silloin tällöin mut autolijat kyl ohittelee mua enemmä ku mää niitä esim. joku vanha nainen yritti ohittaa mu liikenneympyräs joskus aikaa sitte :S

30.5.2008 17:46

Juhuts kirjoitti:
JL- kirjoitti:
Juhuts kirjoitti:Vähän veikkaan, että hikistä tulee olemaan ohittelu kevarillaskin ;)

Toi nyt riippuu täysin kevarista.

Ihanko tota :D Viittasin lähinnä, siihen, kun pyörä tiedoissa luki, että tulossa Yzf-r125. Veikkaan ma, että ei viimestään moottoritie nopeuksissa ei enään hirveitä ohitella, eikä 80/100:sen alueella oikein riitä kiihtyvyys, kuin suht pitkillä suorilla. Sitä pienemmissä vauhdeissa, kuten taajamaassa on taas turha periaatteessa ohitella ketään... Tosin voihan niitä ylimatalia korolloja ja golffeja ohitella :) Niitä jätättelee nelarillakin :D Mutta joo... Ei tuoda nelari vs 2t väittelyä tänne puolelle (vaikka itse sen taisin aloittaakkin...).

Juu no oikeessa kyllä oot :D

31.5.2008 18:30

No yleensä ajan normaalisti eli 50 km/h , mutta jos tulee esim scode tyttöjä niin keula pystyssä ohi. Ja se on kivaa tai sitten lämmin kesä ilta ja mopo kulkee yli satasta siinä on mukava huristella. Mut toi on tyhmää ja sen takia oon myymässä viriosat pois.

31.5.2008 21:53

Autoja ei pysty ohittamaan esim. mopolla, joka menee 60kmh. Monesti yrittäny niin heti alkaa auto kiihdyttämään. Ei niitten ego kestä että mopo menee ohi ;(

3.8.2008 3:39

Ite en ohita autoja jos ei aja 50km/h rajotuksella 30.. Yks päivä ajoin mopolla ja joku amis auto käänty siihen eteen ja ajo 50 rajotuksella n.20-25km/h sitten ajattelin et ajan ohi mut se vaihto kaistaa vastaan tulevien kaistalle ku yrity ohittaa. Seuraavissa liikken valoissa lähin kaasu pohjassa ja pääsin ohi niistä sitten seuraavaksi sama amis ajaa viereen avaa ikkunan ja alkaa huutamaan jotain ja kohta taka ikkunakin aukes ja sielt alko kauhee mesoominen ja sitten sieltä lensikin seuraavaksi 1.5l vettä päälle ja amikset lähti painelemaan niin saatanasti :D sain aika hyvät naurut :lol:

3.8.2008 7:06

itte lähen aina kävelytielle jos joku tulee kiusaa

3.8.2008 10:14

Mulla ne lähti perään ku vilkutin pitkiä. :lol:

Onhan tommost ''kiusaamist'' ollu mm. tota hidastelua.

3.8.2008 10:28

Kivakiva. Eilen mun ja kaverin eteen tuli joku amisauto pelleileen. Kaveri sit ohitti sen (aika vaivalloisesti, koska ne kiihdytti), mut mä en viittiny. Muistin lukeneeni joskus täältä, että jos sellanen amisauto näkyy edessä, niin kannattaa pitää pientä välimatkaa. Mähän sit pidin, mutta ne silti jäi siihen hidasteleen ja lopulta ne pysähty kokonaan siihen keskelle kaistaa.
En alentunu siihen, että olisin pysähtyny siihen niitten taakse, vaan menin sinne toiselle puolelle tietä ajamaan (katoin tietysti ensin tarkasti, ettei tuu autoja, oli se tyhmää silti).
Ei ne sit kauaa jaksanu keikkua siinä, joten mä pääsin takasin omalle puolelle.

Mietin vähän aikaa sitä ohittamista, mut ei ne ois kuitenkaan päästäny. Sit kun oli vielä kaveri kyydissä, niin tuntu, ettei koko mopo muutenkaan ois kiihtyny mihinkään.

Edit: Ohittelen kyllä sitten traktoreita, panssarivaunuja (siis niitä mitä saa ohittaa) ja autoja, jotka menee 40km/h alueella 18km/h.
Viimeksi muokannut MissK päivämäärä 3.8.2008 11:04, muokattu yhteensä 1 kerran

3.8.2008 10:55

Hehe täälläkin on kokemusta noista amiksista. Tultiin kaverin kanssa huoltoasemalta kotiin ja sitten siinä edessä oli joku Kadetti joka oli täynnä porukkaa ja vain mateli siinä meidän edessä. Sitten kaveri lähti ohittamaan sitä ja Kadetti alkoi myös kiihdyttää, no sitten se kaveri pääs ohi ja Kadetti hiljensi taas siihen mun eteen. Menin sitten ohi seuraavassa töyssyssä ja sen jälkeen kuului muutamia tööttäyksiä.
Viimeksi muokannut Vesmo päivämäärä 3.8.2008 11:27, muokattu yhteensä 1 kerran

3.8.2008 11:14

mut se olis kiva jos olis high end kamat sit joku amis tulee :D haha mahtaa miettii sen jälkee et mitä tapahtu

3.8.2008 12:24

Itsehän en ohittele johtuen siitä et suurin osa paikallisista autoilioista on sellasia kusipäitä, et ne ajaa tahallaan alinopeutta et mopoiliat ohittaa ja sitkun pistää mopolla ohi niin heti kiihytetään sataseen. Itellä oma Pieru kulkee reippaat 65 ja kiihtyy ihan kohtuullisesti, että kyllä se ohitteleminen mahdollista olis mut emmä kehtaa ;P .

3.8.2008 12:55

täälläpäin ajetaan normaalisti autotiellä 60 alueella se 70-80 ja kun ajan omalla rassilla sen 75 nii ei saa yhtää autoja kii ja sit tuntuu ettei kulkis mihinkää :D

3.8.2008 13:55

Kyllä meilläpäin tiedetään ketä pitää väistää! Ajoin räxälläni pysäkille ni eiköhän jostain risteyksestä kiilaa traktori eteen. Ei siinä mitään se hiljens vauhtia ja väisti et mä pääsin ohi. Ja eiku vaihetta pienemmälle ja ohi :p läppä. Ajoin mä yhesti keskustassa kaverin skootterilla jonkun vanhan fiatin ohi. Aika hikisesti meni mut vähän ku vingutti ni kyl se ohi meni :D Kyl mä jossain 40 alueella ohittelen jos tulee tilaisuus eikä vastaan tule ketään ja on tarpeeksi suoraa ajaa ohi.

4.8.2008 15:58

MissK kirjoitti:Kivakiva. Eilen mun ja kaverin eteen tuli joku amisauto pelleileen. Kaveri sit ohitti sen (aika vaivalloisesti, koska ne kiihdytti), mut mä en viittiny. Muistin lukeneeni joskus täältä, että jos sellanen amisauto näkyy edessä, niin kannattaa pitää pientä välimatkaa. Mähän sit pidin, mutta ne silti jäi siihen hidasteleen ja lopulta ne pysähty kokonaan siihen keskelle kaistaa.
En alentunu siihen, että olisin pysähtyny siihen niitten taakse, vaan menin sinne toiselle puolelle tietä ajamaan (katoin tietysti ensin tarkasti, ettei tuu autoja, oli se tyhmää silti).
Ei ne sit kauaa jaksanu keikkua siinä, joten mä pääsin takasin omalle puolelle.

Mietin vähän aikaa sitä ohittamista, mut ei ne ois kuitenkaan päästäny. Sit kun oli vielä kaveri kyydissä, niin tuntu, ettei koko mopo muutenkaan ois kiihtyny mihinkään.

Edit: Ohittelen kyllä sitten traktoreita, panssarivaunuja (siis niitä mitä saa ohittaa) ja autoja, jotka menee 40km/h alueella 18km/h.

Tossa pitäs monottaa kylkeen sen minkä kerkee ja karkuun perkele.

E: Tossa yks yö oltiin porukalla ajelemassa kaupungilla ja ajettiin letkassa. Muut ajo oikeeta laitaa ja minä ajoin vasenta laitaa. Sit joku isin Alfa 156 täynnä pellejä tulee sitä vasenta laitaa vastaan ikkunat auki ja sieltä ne huitoo. Ei sit vittu lähempää ois voinu enää mennä.. Vauhtii siinä molemmilla varmaan jotain yli 50km/h.

Mulla kun on Riejussa koropala, niin se ei pysy jalalla, jos ei oo joku puupalikka tms. jalan alla. Pidän sitä palikkaa maskin takana ja nyt vituttaa ku en kerinny heittää sitä sen Alfan ikkunasta sisään. Seuraavalla kerralla tulee palikasta, ku joku isileasing alkaa vittuilee :lol:

DaHanski kirjoitti:Itsehän en ohittele johtuen siitä et suurin osa paikallisista autoilioista on sellasia kusipäitä, et ne ajaa tahallaan alinopeutta et mopoiliat ohittaa ja sitkun pistää mopolla ohi niin heti kiihytetään sataseen. Itellä oma Pieru kulkee reippaat 65 ja kiihtyy ihan kohtuullisesti, että kyllä se ohitteleminen mahdollista olis mut emmä kehtaa ;P .

Voin kertoo, että ei se sun Riejus maha mitään autolle, vaikka susta tuntus että se kiihtyy. Totuus on että ei se minnekkään kiihy ja mopolla ei ohitella.