Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

9.1.2011 3:23

Juu, itse laitoin piilotekstillä koska ei varsinaisesti kuulunut topikkiin.. :roll: :)

9.1.2011 14:14

Jos ei ole keskustassa ruuhka (joka vaan pahenee pysähtelemällä), niin kyllä annan tietä. Kun eipä mulla yleensä mopolla ajellessa ole kiire.

9.1.2011 15:23

Jokainen osapuoli pääsee paljon nopeammin jos ei ala turhaan pysähtelemään kun ajelee mopolla, kun muuta liikennettä ole.
Monesti kun pyörällä vie sotkin, niin kiltisti jäin odottamaan kun näin kauempaa että auto tulossa. Odottelin hetken, sitten auto tulee kohdalla, monesti liinat lukkoon tällä autolla. Tai vaihtoehtoisesti aletaan 100m ennen suojatietä hidastamaan pikkuhiljaa, jolloin aikaa menee vielä enemmän. Vaikka selvästi huomaa tosiaan että minä olen pysähdyksissä ja odotan tämän auton ohi menemistä.
Kumpikin olisi päässyt nopeammin jos auto/mp olisi jatkanut matkaa pysähtymättä. Eri asia on sitten tietysti jos liikennettä on enemmän, jolloin jalankulkijankin on vaan survastava johonkin väliin, että joskus pääsee ylikin.

Eri asia on tietty pikkulapset ja muutkin, joiden eteen tulee monesti pysähdyttyä, tilanteesta riippuen kyllä

9.1.2011 18:36

ajoin tänää tuol pikku kylässä ni peräs tuli sellanen beige maasturi. nopeusrajotus oli 50km/h, maasturi roikkui ihan perseessä kii ja näytin kädellä huitomalla et ``ohi vaan``, mut ei, maasturi roikkui silti kii. Sitten en keksiny muuta ku vetästä bussipysäkille ja päästin ohi. Katoin ku maasturi meni ohi ni eikös siel ollu joku vanha mummo, ja puhu puhelimeen. :eek:

9.1.2011 21:56

Jos rajotusten mukaan ajetaan niin ei niillä ole mitään hyvää syytä ruveta ohittelemaan.
Eivät heidän ongelmat/syyt/motiivit eivät ole sinun ongelmasi. Jos joku haluaa kaahata, anna kaahata. Ei sinun siitä tarvitse välittää. Jätä poliisin hommat poliisille. Mitä muutenkaan hyödyt että ajat jonkun autoilijan edessä?

Aina kun on mennyt kukkoilemaan autoilijalle, mennään sen jälkeen johonkin suomi24/motot.nettiin kirjoittamaan miten mulkku auto sattui kohdalle, ja kaikki mitä itse tuli tuossa tilanteessa tehtyä unohdetaan, tai sitten ne kirjoitetaan "kovana juttuna".

sitä vaan luullaan niin kuningasta olevan liikenteessä kun on se isompi kulkuneuvo.
Noin homma juuri käytännössä menee, eikä siihen voi vaikuttaa sillä että kukkoilee mopon kanssa autolle. Keskaria ja tööttiä voi käyttää, mutta isompia hommeleita ei ole mitään järkeä alkaa tekemään.

Autot kukkoilee tasan tarkkaan niin kauan kun tulee isompi ajoneuvo vastaan. Niinhän se on melkein aina mennyt Suomen liikenteessä:isompi määrää, ja pienemmän on alistuttava.

9.1.2011 22:58

Täytyy sanoa, että itselläkin kukkoilu on jäänyt tööttiin ja käsimerkkeihin. Mitä nyt kertaalleen opetettiin sillalla autoilijalle tapoja, kun roikkui persiissä kiinni ja oltiin ajamassa kaverin kanssa rinnakkain rajoituksen mukaan (toinen isompi pyörä). Noh, madeltiinpa sitten kävelyvauhtia hetki (ohituskieltoalue) ja oppi meni ilmeisesti perille. Yleensä jos on mahdollisuus ja joku roikkuu perässä isommalla tiellä, niin ajan pysäkille ja päästän ohi, jos ei käsimerkeistä tajua antaa väliä tai mennä ohi.

10.1.2011 0:10

Slerpa_ kirjoitti:Autot kukkoilee tasan tarkkaan niin kauan kun tulee isompi ajoneuvo vastaan. Niinhän se on melkein aina mennyt Suomen liikenteessä:isompi määrää, ja pienemmän on alistuttava.


Itse en ainakaan alistu ilman "tappelua" :D

10.1.2011 8:36

Just toi onse ongelma. Ei herneitä Voittamaton teiniknightrider vakioputkel ja metral ( :D ) Ei varmaan anna auton mennä ohi. Yhtä kannattavaa on sillonku auto lähtee ohittamaa, nii potkasta ovee komea lommo, ku lähteä sen kanssa kilpasille. Tuut häviämään kuitenkin. Noh, kukin taplaa tyylillään.. :roll:

10.1.2011 12:06

dööpi kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Autot kukkoilee tasan tarkkaan niin kauan kun tulee isompi ajoneuvo vastaan. Niinhän se on melkein aina mennyt Suomen liikenteessä:isompi määrää, ja pienemmän on alistuttava.


Itse en ainakaan alistu ilman "tappelua" :D

TUossa juuri se ongelma onkin kun kaikki ohitukset koetaan haasteena tappeluun, tai kilpailuun, vaikka se sitä ei ole...

10.1.2011 15:54

Ei, vaan se kun pitää ohittaa vaikkei niillä mitään tarvetta ole.. :roll: Miks niitten pitäs antaa mennä ohi? Ei nekään päästä jos mopolla koitat vinguttaa kaiken mikä siitä paskasta pääsee kun painaavat vaan kaasua ettei varmana tuommoset mopojantterit ohi tule..

10.1.2011 16:04

Ja tuossa on mopoilijan mielipide asiaan:

Vaan se kun pitää ohittaa vaikkei niillä (Autoilla!) mitään tarvetta ole.


Autoilijan mielipide:

Ei varmana tuommoset mopojantterit ohi tule.


Tulos pahimmassa tapauksessa:Kuva

Kuvan lähde:

Selitys asiaan:

Miks niitten pitäs antaa mennä ohi? Ei nekään päästä jos mopolla koitat.


Perus "Jos toiki ni määki" tyylillä nähtävästi mennään.
Viimeksi muokannut AGK päivämäärä 10.1.2011 16:47, muokattu yhteensä 1 kerran

10.1.2011 16:11

Väärässä olet. itse en mopolla ohittele varsinkaan autoja. En vaan ymmärrä sitä autoilijoitten pakottavaa tarvetta päästä heti ohi jos mopo on edessä. No kai sen itsekkin vuoden päästä huomaa kun auton rattiin pääsee.

10.1.2011 16:46

Tuo saattoi olla ehkä vähä väärinymmärretty quote, sikäli meinasin tuolla, että mikä tarve autoilijoilla on päästä ohi.

10.1.2011 17:40

Ohituksen syitä on monia, eikä niitä voi jäädä selittelemään siinä. Yksi syy mopoissa on se haju, kaksitahtisissa siis. Yksi syy voi olla että monesti varsinkin isompi mopojoukko ei osaa ajaa, ja autoilija oman turvallisuutensa takia posottaa ohi. Yksi melko huono tekosyy on tietysti kiire.

Itse kun on autossa tullut oltua, niin kyllä sitä tietää että ohituksille on syynsä. Siksi en vedä pultteja jos auto sattuu ohi menemään. Tietty jos ohitus tehdään päin persettä ojaan kiilaten asenteella "vittu nyt mennään ohi ja lujaa, mopot pois tieltä" -asenteella, niin tietty sellainen laittaa kansainväliset käyttöön

Talvella minä ainakin ajan ennemmin auton takana kuni edessä, vaikka ajankin Mankilla monesti 40@40. On se paljon rennompaa ajaa liukkaalla omaan tahtiin ja miettimättä että tonnin painava metallikasa voi tulla niskaan jos sattuu kaatumaan. Varsinkin kun melko moni auto tykkää ottaa sen mopoilijan kiinni, muttei tajua ohi mennä. Tälläisessä tilanteessa monesti kurvaan bussipysäkille ja pakotan auton menemään ohi

10.1.2011 21:59

Yksi suurin syy ohittelemiseen on varmasti mopojen kovat äänet (tehariderbit). Ei kyllä jaksais kuunnella vingutusta jos autolla ajaisin mopon takana. Muttajoo, asiaan.