Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

13.3.2010 21:02

Extriim kirjoitti:
_skyteam_ kirjoitti:
topppsu kirjoitti:Tepitin ainakin puhu mopoista, ja oletin että niin Virheilmoituskin?


Oletin, että virheilmoitus puhuu kaksipyöräisistä niin kuin kirjoitti.


Kakspyöränen voi olla mopo?

kakspyöränen voi olla moottoripyörä?

13.3.2010 21:09

Kumpaakoha tuossa nyt tarkotettiin...järkeä saa käyttää. Tuskin kukaan viritetyllä mopolla lähtee kilpailemaan jonkun mooottoripyörän kanssa...

12.5.2010 10:35

Saatanpa antaakin. Toisinaan jos ärsyttää, ni en todellakaan.

7.1.2011 20:11

Joskus annan tietä, joskus en ;) Kesällä tuli parin kaverin kanssa härnättyä autoilijoita, ensin ajettiin vierekkäin normaalisti n, 60km/h ja siitä alettiin pikkuhiljaa hidastamaan vauhtia. Välillä saatettiin mennä ykkönen sisäs pintakaasulla 4-5km/h. Siitä kun auto lähti yrittämään ohi niin lämä tiskiin 90km/h asti mentiin auto vierellä mikäli ketään ei tullut vastaan.

Eräskin uudenkarhea musta bimmeri kyllästyi 2 ohitusyrityksen jälkeen ja polki kaasu pohjassa ohi mutta jäi kumminkin meidän eteen jarruttelemaan, ilmeisesti vitutusmaximus iski :lol: Yksi kaveri jäi bemarin taakse kun toisen kaverin kanssa vedettiin nurmikon kautta jalkakäytävälle ja siitä bimmerin ohi. Alkoi kuskilla vissiin päässä kellot soida, lähti seuraamaan meidän yrittäessä mopoilla pakoon. Loppujenlopuksi ei enää päässyt perään kun ajettiin erään mettäpolun kautta uimarannan puistoon piiloon :D

Joo järki ei paljo päätä pakota ja hulluilla on halvat huvit, invaliideilla ilmaaset ;) :lol:

7.1.2011 22:39

Säälittävää suorastaan tollanen.. :roll: Ite en tietä anna koska en näe tarvetta sille kun ajan kuitenkin rajotusten mukaan. Ohi jos haluaavat mennä niin siinähän meneevät kun en väistä silloinkaan. Kesällä tuli kyllä kevarilla vittuiltua autoilijoille reilusti enemmän kun kusipäät vetäävät eteen vaikka pitäisi väistää. Sillon suoraan vaan ohi ja kunnolla jarrua siinä edessä niin oppiivat. Tyhmää tuokin mutta eivät ole toista kertaa eteen kiilannut.

7.1.2011 23:40

Itse ainakin teen niin että jos joku yrittää ohi tulla vaikka ajan rajoituksen mukaan / vähän kovempaa,
niin kaasu pohjaan vaan. :D

7.1.2011 23:50

laazeri kirjoitti:Säälittävää suorastaan tollanen.. :roll: Ite en tietä anna koska en näe tarvetta sille kun ajan kuitenkin rajotusten mukaan. Ohi jos haluaavat mennä niin siinähän meneevät kun en väistä silloinkaan. Kesällä tuli kyllä kevarilla vittuiltua autoilijoille reilusti enemmän kun kusipäät vetäävät eteen vaikka pitäisi väistää. Sillon suoraan vaan ohi ja kunnolla jarrua siinä edessä niin oppiivat. Tyhmää tuokin mutta eivät ole toista kertaa eteen kiilannut.
Mielestäni tuo sinun tekstisi on yhtä säälittävää luettavaa...samalla tavalla itse olet kusipää, jos moposi/kevarisi kanssa niitä autoja härnäät. Jos toinen on tyhmä, niiin itse ei tarvitse tuhat kertaa tyhmempi. Jos toinen aiheuttaa sinulle hengenvaaran, niin miksi vielä sen jälkeen lähdet aiheuttamaan sitä hengenvaaraa itsellesi lisää?

Luulisi nyt järkikin sen sanovan että jos autolle lähtee mopolla tai muulla 2 pyöräsellä kukkoilemaan, niin toiseksi jää ihan aina. Nuo autot ei kyllä osaa väistää mopoa, mutta ei niitä ole mitään järkeä alkaa mopolla kiilaamaan ja uhoamaan. Autoilija voi tehdä vain pienen ratin liikkeen ja mopo on atomeina ojan pohjalla, niin kuin mopon kuskikin.

Sanotaan että nuo autot ovat välillä unohtaneet tämän liikenteessä alati vallitsevan "isompi määrää" hierarkian, ja ovat alkaneet kiilata minua, vaikka olen traktorilla ollut liikenteessä. Tuollaisessa tilanteessa tietää ettei jää toiseksi, ja voi olla väistämättä sitä autoa, joka sieltä kolmion takaa tai liikenneympyrään syöksyy, vaikka pitäisi väistää. Mopolla taas jää itse aina toiseksi, ja ei ole mitään järkeä olla väistämättä sitä autoa.

Itse ainakin teen niin että jos joku yrittää ohi tulla vaikka ajan rajoituksen mukaan / vähän kovempaa,
niin kaasu pohjaan vaan.
Ja siinä on toinen...miksi sitä autoa ei voisi päästää ohi? Miksi sen kanssa pitää alkaa kilpailemaan kun tietää jo etukäteen että auto sen kisan vie? Sama kun lähtisi vakio mopolla krossipyörää vastaan viivalle.

8.1.2011 0:21

Kuten jo tuossa viestissäni sanoin ja tiedostin itselleni;

-Masi kirjoitti:järki ei paljo päätä pakota ja hulluilla on halvat huvit, invaliideilla ilmaaset ;) :lol:


Ehkä hieman offia..? :nolo: Ja kuten Slerpa sanoi, ihme kyllä autoilijat ajelevat mitenkä sattuu vaikka on traktorilla liikenteessä. Tosin enemmän ne silti "kunnioittaa" sua esim, risteyksessä kuin mopolla liikenteessä ollessa. Muutamaan otteeseen meinasi auto kurvata alle kun olin traktorilla kylällä ja ei muuta kuin kaasua.

Huomasin myös että autoilijat ohittelevat traktoreita ihan ihme paikoissa, itselläkin oli tilanne jossa 4 auton letka tuli vastaan ja takana tuleva farmari volvo päätti lähteä ohittamaan. Päätin jatkavani normaalisti, kävi miten kävi koska ei ollut tilaa väistää tien sivuunkaan, enpähän ole se joka siinä kolarissa toiseksi jää. Volvo ehti juuri ja juuri ohittaa kun vastaantuleva letka tuli kohdalle, jos tämä farmari volvo olisi puolta metriä aiemmin vetänyt takaisin omalle kaistalleen olisi pökännyt traktorin keulaan ja jäänyt alle. Siitä tuskin olisi kaunista jälkeä tullut.

(teksti saattaa olla hieman sekavaa nukkumattoman yön jälkeen :lol: )

8.1.2011 0:36

Tiedän varsin hyvin että olen kusipää liikenteessä, se johtuu täysin autoilijoista. Muuten ajan ainakin enimmäkseen niin kuin pitääkin, ei vaan pää kestä kun joku saatanan pelle amis tai joku muu vanha patu sieltä tulee paskallansa suoraan eteen ja minun täytyy tehä väistöliikkeet yms että selviän hengissä. Piikillä kun moista tein että eteen ajoin ja jarrua, en meinannut että helvetinmoisen jarrutuksen teen siinä että varmasti perään tulee. Hiljensin vauhtia niin paljon kunnes kuskia vitutti ja sen jälkeen kiihdytin samaa tahtia ettei ohi tule. En minä rupea liikenteessä sietämään moista pelleilyä että eteen kiilataan ja ollaan kuin ei mitään ois tapahtunu, totta kai niille pitää näyttää ettei ne ole ainoat liikenteessä kun autolla ovat liikkeellä.

8.1.2011 1:24

Tiedän varsin hyvin että olen kusipää liikenteessä, se johtuu täysin autoilijoista.
Ei,vaan se johtuu sinusta. Ei kannata olla kaksinverroin tyhmempi mitä muut ovat.

Piikillä kun moista tein että eteen ajoin ja jarrua, en meinannut että helvetinmoisen jarrutuksen teen siinä että varmasti perään tulee. Hiljensin vauhtia niin paljon kunnes kuskia vitutti ja sen jälkeen kiihdytin samaa tahtia ettei ohi tule.
Eikö olisi vaan ollut helpompaa päästää se autoilija ohi, ja antaa ajaa siinä edellä? Tai sitten olisit voinut vaihtoehtoisesti pysähtyä, ja odottaa että auto menee jonkun matkaa, ja lähteä uudelleen ajamaan kun auto on vähän matkan päässä. Tuskin edes sinulla on niin suuri kiire että et ehtisi puoleksi minuutiksi pysähtymään?
En minä rupea liikenteessä sietämään moista pelleilyä että eteen kiilataan ja ollaan kuin ei mitään ois tapahtunu, totta kai niille pitää näyttää ettei ne ole ainoat liikenteessä kun autolla ovat liikkeellä.
Samalla tavalla se autoilija miettii, kun menet sen eteen peeloilemaan.

Suomalaisen liikenteen ongelmat juuri johtuvat tästä äärimmäisestä kostonhimosta, jos jouk töpeksii autolla, vahingossa tai tahallaan, on aina siitä "kärsivä" osapuoli valmis kiilaamaan ja töpeksimään niin että se auto "kärsii" siitä töpeksimisestä. Hammurabin laki on voimassa tässäkin kohtaa molempien mielissä. Juuri tuon "Ei minun tommosta tartte sietää, silmä silmästä ja hammas hampaasta" ajatusmallin mukaisesti lähtee sitten toinenkin osapuoli tuohon töpeksimiskilpailuun. Näin on molemmat osapuolet leimautuneet kusipäiksi liikenteessä vain yhden ainoan ajovirheen/toisen osapuolen vammaisuuden vuoksi, ja aiheuttaneet tusinan vaaratilanteita. Pahinta vielä on että tämä järkevämpi osapuoli on vaikka mopolla liikenteessä, jolloin vaaraan joutuu noista kahdesta pelkästään se mopoilija.


Sanotaan omana kokemuksena, että itse ajattelin juuri noin silloin kun ajelin mopolla ensimmäistä vuotta. Nyt kun hieman olen asiaa miettinyt, olen sen tajunnut ettei ole mitään järkeä laittaa itseään suureen vaaraan sen vuoksi että autoilija on vammainen/teki ajovirheen.

8.1.2011 1:56

Siinä vaiheessa kun itse ajelee 60km/h viidenkympin alueella ja auto tulee roimaa ylinopeutta ohi, vielä melkein kaiteeseen kiilaten (Ei muuten kaukaa hakenut kerran), niin kyllähän siinä sappi tietty kiehahtaa. Keskarit lentää ja töötti huutaa hetken, mutta kyllä siinä jokainen voi kohdallaan miettiä että onko siinä järkeä lähteä enää kiilaamaan ja perseilemään liikenteessä.
Minun mielestäni on ihan järkevää näyttää toiselle että nyt ei olla tyytyväisiä tähän liikennekäytökseen, mutta ei se ketään palvele että lähdetään siellä liikenteessä riskeeraamaan itseään ja muita

Itse olen mopolla ajaessani antanut autojen mennä ohi jos ovat mennäkseen. Mankilla ajaessa annan monesti tietäkin väistämällä johokin levennykselle, kun ei siitä sitä vauhtia löydy kuin ~40km/h. Derbistä jos ohi haluaa, niin saa kyllä mennä ihan omalla vaivalla. Oikeassa laidassa menen silloinkin nätisti. Sillä tulee kuitenkin ajettua aina rajoitusten mukaan tai lievää ylinopeutta

8.1.2011 3:05

Kertaakaan en ole muita moisissa tilanteissa riskeerannut kuin itseni. Ja näin teen sen joka päivä kun yleensäkkin ajamaan lähden.. Pinna ei minulla liikenteessä paljoa kestä. Suurin osa mitä näitä kusipäitä on liikenteessä vastaan tullut ja kiilannut eteen yms, on aivan varmasti tahallaan tehtyjä. Huomaahan sen jo kuskista kun ohi ajaa sen jälkeen eikä kiinnitä edes huomita yms. Monta kertaa olen myös sivulle ajanut ja keskaria kuskille näyttänyt ja palannut auton taakse, lähes aina on jonkun tyylistä vittuilua autokuskeilta jatkunut. Tapojani en tule muuttamaan, ajan kuten itse ajan. Muita kun en ole kertaakaan "pelleilyjeni" takia vaarantanut joten mitä sitten? Oman henkeni voin laittaa linjalle ihan milloin tahansa.

8.1.2011 13:26

Slerpa_ kirjoitti:
Luulisi nyt järkikin sen sanovan että jos autolle lähtee mopolla tai muulla 2 pyöräsellä kukkoilemaan, niin toiseksi jää ihan aina.


Oletko nyt ihan varma että millään 2 pyöräsellä ei autolle pärjää?

8.1.2011 13:39

riippunee mitä tuolla toiseksi jäämisellä meinataan. vauhdisa vie kyllä moniki 2pyörnen, kolarisa taas 2pyöränen "jää toiseksi" helposti

8.1.2011 13:47

Kääntä kirjoitti:riippunee mitä tuolla toiseksi jäämisellä meinataan. vauhdisa vie kyllä moniki 2pyörnen, kolarisa taas 2pyöränen "jää toiseksi" helposti


Tuo on kyllä totta. :D