Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

25.7.2009 18:31

Kyllähän sitä tulee itsekin silti pysähtyä siihen, sillä en halua a) sakkoja b) joutua auton alle tms c) luopua ajokortista. :D

27.7.2009 1:30

viime vuonna menin töihin nii joku ukko pomppaa talon pihalta mootorisaha käesä mun eteen nii mietin vieläki että miten ois käyny jos en ois ehtiny pysähtyy ku siin ei ollu ees teräsuojaa paikallaan :D
ja kaupungisa ei ees aina huomaa liikenne valoja (puun takana) nii tullu pari kertaa vejettyy punasii päin. mut yritän muistaa aina paistää jalankulkijat tien yli

27.7.2009 2:15

ÖsQ kirjoitti:ja kaupungisa ei ees aina huomaa liikenne valoja (puun takana) nii tullu pari kertaa vejettyy punasii päin.

Kannattaa laittaa tietoa jonnekkin tekniseen lautakuntaan tai vastaavaan, voivat tehdä aloitteen siellä että saavat valot näkyviin. Itse ainakin olen sillä tavalla suht rauhallinen ajaja, että tuommoissa paikoissa varmaan melkein pysähtyisin, jos en valoja näkisi.

27.7.2009 23:45

Tepitin kirjoitti:
ÖsQ kirjoitti:ja kaupungisa ei ees aina huomaa liikenne valoja (puun takana) nii tullu pari kertaa vejettyy punasii päin.

Kannattaa laittaa tietoa jonnekkin tekniseen lautakuntaan tai vastaavaan, voivat tehdä aloitteen siellä että saavat valot näkyviin. Itse ainakin olen sillä tavalla suht rauhallinen ajaja, että tuommoissa paikoissa varmaan melkein pysähtyisin, jos en valoja näkisi.

no sitte ku käyn kaupungisa nii katompa tien nimen..
vedimpä tänään taas samasta kohtaa punasia päin :roll:

31.7.2009 15:38

.
Viimeksi muokannut MSK päivämäärä 19.8.2009 20:02, muokattu yhteensä 1 kerran

31.7.2009 20:18

Melkein kaikille annan tietä.. Perheellisille, pikkulapsille, vanhuksille.. Oman ikäiset "fiksut" nuoret saavat odottaa :D

7.8.2009 18:47

Juu tottakai kaikille.. Sitte vielä yks KETUTTAVA asia.. Kun ajelen pyöräteillä vähän pitempiäkin matkoja, jotka on sallittu mopoille, niissä on VAARALLINEN ajaa.. Rullaluistelioita, pyöräilijöitä ja kävelijöitä jotka eivät osaa mitään! Minun tapa on jarruttaa kiivaasti heti ku nään jonkun olevan edessä. Ensin he menevät keskellä tietä, sitten siirtyvät vasemmalle ja sittekun lähden ohittamaan oikealta ni kaartavatkin yhtäkkiä oikealle! Ovat iha paineessaan ja niitä on vaarallinen ohittaa!! Menisivät suosiolla vaan oikeaan reunaa, monesti mneinannu ajaa päälle.

7.8.2009 19:36

Mene sinä suosiolla autotielle. :roll:

7.8.2009 20:59

Toki annan, paitsi jos kyseessä on suoralippiksinen punttisukka, sillon joutaa odotteleen..

7.8.2009 21:08

skobasti kirjoitti:Mene sinä suosiolla autotielle. :roll:

Eipä kaikissa paikoissa saa ajaa. Esimerkiks täällä Helsingissä itsekin joudun ajaa useasti Vihdinbtien vartta, eikä vihdintiellä saa ajaa mopolla. Useita kilometrejä pyörätietä, useasti on nyrkit heilunut.

7.8.2009 23:33

Itse en yhtään tykkää ajaa pyörätiellä, enkä tykkää jos joku ajaa pyörätiellä kun minä kävelen tai fillaroin siellä. Jos vaikka ajetaan kaveriporukalla, ja muut lähtevät pyörätielle, niin minä ainakin lähden aina autotielle ajamaan.
Vakiomopot on vähän tukkona ja tiellä kaikkialla.

8.8.2009 2:15

Nemo kirjoitti:Pitää pysähtyä. Eihän siitä merkistä olisi mitään apua, jos vain jonon ensimmäinen pysähtyy ja loput ajaa suoraan läpi.



Toinen tilanne sitten tuli todistettua tänään: Tultuani "isoa tietä", joka menee stop-merkin risteyksen ohi, näin yhden auton siinä vasemmalla puolella pysähtyneenä, joten ajattelin jotta se jää siihen antamaan tietä. No oletti minun olevan kaukana, joten lähti ajelemaan, no ei siinä mitään, mutta samalta suunnalta lähti 15 autoa(laskin) tämän kyseisen auton mentyä, eli kaikki olivat odottaneet siellä jonossa ja ensimmäisen lähdettyä lähti myös koko letka menemään. Eli täällä ei pysähtele kaikki siihenkään, itse olen pysähtynyt ja olen myös nähnyt monia muita pysähtyneen minun lähdettyäni.


Tuli sellainen ruuhka siihenkin, muuten olen ihmetellyt aina yhtä asiaa: Jos minä siis tulen sitä tietä pitkin, jossa ei ole stop-merkkiä, mutta vasemmalla ja oikealla olevilla se on, niin miksi autot aina tunkevat eteen, vaikka heillä se Stop-merkki on ja samalla myös vasemmalta tulevilla on myös kolmio siinä. Siksi ikinä siitäkään uskalla ajaa kovin kovasti, kun telläävät eteen yht'äkkiä. Eli onko heillä jokin oikeus mennä ennen minua siitä merkiltä(joka ei sääntöjen mukaan ole totta) vai onko heillä vain oletuksena se, jotta "kyllä minä kerkeän mennä"?

8.8.2009 11:37

Kyllähän se tahtoo yleisesti ajattelutapana olla autoilijoilla, että "kyllähän tuosta kerkiää", "mopohan se sieltä vain tulee, antaa mennä" tosin tuo nopeuden ja etäisyyden arvioiminenkin on todella vaikeaa joillekin(itsellenikin yleensä), mutta parempi jäädä odottamaan, että muut on menny, ellei ole kiire tonne pilvenreunalle istuskelemaan.

8.8.2009 14:36

skobasti kirjoitti:Kyllähän se tahtoo yleisesti ajattelutapana olla autoilijoilla, että "kyllähän tuosta kerkiää", "mopohan se sieltä vain tulee, antaa mennä" tosin tuo nopeuden ja etäisyyden arvioiminenkin on todella vaikeaa joillekin(itsellenikin yleensä), mutta parempi jäädä odottamaan, että muut on menny, ellei ole kiire tonne pilvenreunalle istuskelemaan.


Parasta on se kun piikkejäkin usein luullaan mopoiksi niin siinä tulee joskus ihan oikeasti kiire jarruttaa, kun on vähän enemmän vauhtia.

8.8.2009 15:52

^Juu tuo se vasta onkin Veemäistä.
On se hienoo, varsinki sadekelillä tai sateen jälkee (+mahdollisesti uusi asfaltti), niin tuppaa lähtee perä sivuluisuun tai jos paniikissa painaa etujarruu, ni sit ollaanki turvallaan ja mahdollisesti liu'utaan vielä autoon. :s

Juu kyllä annan tietä, ellei ole vitutus päällä.