Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

23.6.2009 17:39

blockhead kirjoitti:En kenellekkään koska aina kun antaisin tietä niin ihminen jää vaan kattomaan siihen tien sivuun.


Hiljennä ajoissa. Eikai kukaan siittä uskalla mennä, jos endoot siihen 30cm päähän suojatiestä.

25.6.2009 20:51

Yleensä kaikille mutta mielialan mukaan.
yzäri_92 kirjoitti:yleesä autot ajaa persiissä kii ni miten rupeet siinä tietä antaa. voi käydä kalpaten.
No samaa mieltä.. Mite jarruttaa ku tänäänki bemari paino kannassa kii.. saatanan snobit

25.6.2009 21:50

Eilen oli vänä pakko päästää liikenneympyrässä yksi auto edelle. Sen auton takana tulevat huomiosivat kuitenkin kolmion, mutta tämä ko. auto ajoi suoraan minun edelleni ja väliä oli korkeintaan jotain 2-5m. En sitten viitsinyt rysäyttää jotain viiden sarjan Bemaria kylkeen, vaikka mieli teki. Btw töötti kyllä huusi siinä tilanteessa. Sitte ku olin pois siitä liikenneympyrästä niin joku jätkä, tais olla joku kolmekymppinen niin näytti mulle peukkua, varmaan kun tööttäsin sille. en kuitenkaa ole mikää tryy bömber ku tööttäsin autoilijalle vaan ku meni hermot, eli älkää vinkuko. olen puhunut :D
Viimeksi muokannut topppsu päivämäärä 25.6.2009 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran

25.6.2009 22:07

Tuli taas kaupungilla yksi päivä mukava tilanne, kun yksi rekka alkoi tulla liikenneympyrään. Minä posotin kaupungista, kun rekka alkoi sitten tulla toisesta liittymästä siihen eteen. Pitihän siinä sitten väistää.
Veikkaisin kyllä ettei rekka nähnyt minua tuossa tilanteessa, ja siksi tuli ympyrään.

25.6.2009 22:16

Tepitin kirjoitti:Tuli taas kaupungilla yksi päivä mukava tilanne, kun yksi rekka alkoi tulla liikenneympyrään. Minä posotin kaupungista, kun rekka alkoi sitten tulla toisesta liittymästä siihen eteen. Pitihän siinä sitten väistää.
Veikkaisin kyllä ettei rekka nähnyt minua tuossa tilanteessa, ja siksi tuli ympyrään.




Juu ei ne yleensä huomaa mopoja, kun ovat sen verran ylempänä siinä penkissä.

25.6.2009 22:48

Motorsport24 kirjoitti:Juu ei ne yleensä huomaa mopoja, kun ovat sen verran ylempänä siinä penkissä.


Sitten venytetään kaulaa, eli katsotaan kunnolla. Ei se korkealla istuminen ole mikään tekosyy ajaa päälle.

25.6.2009 23:03

Gesytsi kirjoitti:
Motorsport24 kirjoitti:Juu ei ne yleensä huomaa mopoja, kun ovat sen verran ylempänä siinä penkissä.


Sitten venytetään kaulaa, eli katsotaan kunnolla. Ei se korkealla istuminen ole mikään tekosyy ajaa päälle.




No eipä sitä näe kovin usein, tosin tänään kyllä näin liikenneympyrässä.

25.6.2009 23:11

Rekan päästää ihan hyvänä tekona eteen, sen pysäyttäminen ja uudelleen kiihdyttäminen on tuskaisempaa kuin vakiomopolla. Vaikka en mopolla ajakaan niin usein tulee päästettyä rekat ja joskus kuorma-autotkin jatkamaan matkaa sujuvasti ja luovuttua omasta etuajo-oikeudesta. Jos liikenteessä haluaa tilaa, niin sitä on joskus itsekin annettava ja voi saada jopa hyvän mielen itselleen, että toiselle liikkujalle. Tekee vaan selväksi omalla ajokäyttäytymisellään mitä aikoo, niin ei tarvitse ihmetellä kun kumpikaan ei mene ja liikenne seisoo.

p.s lähes poikkeuksetta sieltä nupista näkee liikenteen normaalia paremmin, juuri siksi koska se on niin korkealla.

25.6.2009 23:19

Nemo kirjoitti:Rekan päästää ihan hyvänä tekona eteen, sen pysäyttäminen ja uudelleen kiihdyttäminen on tuskaisempaa kuin vakiomopolla. Vaikka en mopolla ajakaan niin usein tulee päästettyä rekat ja joskus kuorma-autotkin jatkamaan matkaa sujuvasti ja luovuttua omasta etuajo-oikeudesta. Jos liikenteessä haluaa tilaa, niin sitä on joskus itsekin annettava ja voi saada jopa hyvän mielen itselleen, että toiselle liikkujalle. Tekee vaan selväksi omalla ajokäyttäytymisellään mitä aikoo, niin ei tarvitse ihmetellä kun kumpikaan ei mene ja liikenne seisoo.

p.s lähes poikkeuksetta sieltä nupista näkee liikenteen normaalia paremmin, juuri siksi koska se on niin korkealla.



Juu kyllä olen päästänyt ne aina menemään ensiksi, kuten tänään. Tosin itse rekka myös pysähtyi liikenneympyrään, vaikkakin olin jo aikaisemmin tullut siihen ja jäin odottamaan. Halusi kai varmistaa, jotta en lähde ajamaan.

26.6.2009 14:20

Nemo kirjoitti:Rekan päästää ihan hyvänä tekona eteen, sen pysäyttäminen ja uudelleen kiihdyttäminen on tuskaisempaa kuin vakiomopolla. Vaikka en mopolla ajakaan niin usein tulee päästettyä rekat ja joskus kuorma-autotkin jatkamaan matkaa sujuvasti ja luovuttua omasta etuajo-oikeudesta. Jos liikenteessä haluaa tilaa, niin sitä on joskus itsekin annettava ja voi saada jopa hyvän mielen itselleen, että toiselle liikkujalle. Tekee vaan selväksi omalla ajokäyttäytymisellään mitä aikoo, niin ei tarvitse ihmetellä kun kumpikaan ei mene ja liikenne seisoo.

p.s lähes poikkeuksetta sieltä nupista näkee liikenteen normaalia paremmin, juuri siksi koska se on niin korkealla.

Itse väistän ainakin Itellan/postin jakelu autoja sen verran niillä kyytiä kaupungissakin.
Ja apumiehen hommia tehneenä voin sanoa,että sieltä rekan hytistä näkee helvetisti paremmin kuin sen derbin päältä visiiri huurussa ;) katve alueita ei käytännössä ole johtuen peilejen määrästä jos haluat kuitenkin ajaa piilossa rekalta,niin vetele aivan keskellä takana alle 5m päässä puskurista.

27.6.2009 15:49

huikka kirjoitti:
Nemo kirjoitti:Rekan päästää ihan hyvänä tekona eteen, sen pysäyttäminen ja uudelleen kiihdyttäminen on tuskaisempaa kuin vakiomopolla. Vaikka en mopolla ajakaan niin usein tulee päästettyä rekat ja joskus kuorma-autotkin jatkamaan matkaa sujuvasti ja luovuttua omasta etuajo-oikeudesta. Jos liikenteessä haluaa tilaa, niin sitä on joskus itsekin annettava ja voi saada jopa hyvän mielen itselleen, että toiselle liikkujalle. Tekee vaan selväksi omalla ajokäyttäytymisellään mitä aikoo, niin ei tarvitse ihmetellä kun kumpikaan ei mene ja liikenne seisoo.

p.s lähes poikkeuksetta sieltä nupista näkee liikenteen normaalia paremmin, juuri siksi koska se on niin korkealla.

Itse väistän ainakin Itellan/postin jakelu autoja sen verran niillä kyytiä kaupungissakin.
Ja apumiehen hommia tehneenä voin sanoa,että sieltä rekan hytistä näkee helvetisti paremmin kuin sen derbin päältä visiiri huurussa ;) katve alueita ei käytännössä ole johtuen peilejen määrästä jos haluat kuitenkin ajaa piilossa rekalta,niin vetele aivan keskellä takana alle 5m päässä puskurista.

Jaa rekalla/kuorma-autolla ei oo katvealueita. Niillähän juuri niitä on ajoneuvoista eniten. Pilarit ja juuri mainitsemasi peilit luovat suuret katvealueet. Kuolleita kulmiakian löytyy kyljiltä ja takaa. Muuten ihan hyvä postaus kyllä :lol: :lol:

27.6.2009 15:54

huikka kirjoitti:katve alueita ei käytännössä ole johtuen peilejen määrästä jos haluat kuitenkin ajaa piilossa rekalta,niin vetele aivan keskellä takana alle 5m päässä puskurista.


Onkos paljonkin tullut ajeltua kuorma-autolla kun näin varmaa tietoutta löytyy? Niitä katvealueitahan todellisuudessa on aika paljonkin. Eikä se peilien määrä siihen katvealueiden määrään juuri vaikuta, ei niitä kaikkia voi yhtä aikaa seurata... Esimerkiksi peilin taakse mahtuu helposti linja-auto, pilarin taakse mopoilija. Apukuskin puolelle hytin viereen ei näe kunnolla, ei myöskään aivan auton eteen. Missä välissä näitä kaikkia paikkoja edes ehtii vahdata kun pitäisi ajaakin sitä autoa, vaihtaa vaihdetta, ohjata...

Kokeilkaa ensin ja sanokaa vasta sitten että kuorma-autolla ajaminen on helppoa!

28.6.2009 1:36

Varsinkin koiranulkoiluttajille ja ihmisille joilla on pieniä lapsia. nehän saattaa juosta eteen.

28.6.2009 11:27

Pitää itsekkin alkaa opettelemaan tuo tien antaminen, nyt kun mopokin pysyy lapasessa hyvin. Kakspäällä ei hirveästi vielä viitsi alkaa pysähtelemään keskellä kaupunkia, joten silloin täytyy vähän surutta ajella suoraan.

28.6.2009 21:40

Pappis79 kirjoitti:
huikka kirjoitti:katve alueita ei käytännössä ole johtuen peilejen määrästä jos haluat kuitenkin ajaa piilossa rekalta,niin vetele aivan keskellä takana alle 5m päässä puskurista.


Onkos paljonkin tullut ajeltua kuorma-autolla kun näin varmaa tietoutta löytyy? Niitä katvealueitahan todellisuudessa on aika paljonkin. Eikä se peilien määrä siihen katvealueiden määrään juuri vaikuta, ei niitä kaikkia voi yhtä aikaa seurata... Esimerkiksi peilin taakse mahtuu helposti linja-auto, pilarin taakse mopoilija. Apukuskin puolelle hytin viereen ei näe kunnolla, ei myöskään aivan auton eteen. Missä välissä näitä kaikkia paikkoja edes ehtii vahdata kun pitäisi ajaakin sitä autoa, vaihtaa vaihdetta, ohjata...

Kokeilkaa ensin ja sanokaa vasta sitten että kuorma-autolla ajaminen on helppoa!

juu u onse hyvä kun asiantuntia valistaa. ainakin uudemmista löytyy peilit joista näkee juuri tun oikean sivun ja nokan eteen. jos vielä tykkäät asiasta vääntää,niin jatka yv:eel
Ja ammatti mies ajaessaan lukee vaikka lehteä ;)