Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

21.9.2008 11:37

paindyyd kirjoitti:tosi harvon anna tietä :D


Esimerkilinen kuski.

Ihan, kun ei olis jo tarpeeks suomen liikentees.

21.9.2008 22:27

onneks asun tääl perämettäs, (kohtalaise perämettäs) ni ei tuu muit tilaa antamisii ku koulutiel jotai 13 vuotiat pahiksii :D

21.9.2008 23:26

en anna ikinä tietä kellekkään, ajan ihan kunnolla tietä pitkin :I ei siinä paljo katella et ketä tulee takaa, vakiomopolla ei oo todettu että mitä kävis :D

22.9.2008 7:21

Aina annan latua suojatiellä kulkeville, pitäähän sitä nyt hyvät tavat muistaa... :D

22.9.2008 8:52

" Mun mopo kulkee nii kovaa ettei tarvi antaa tietä ku ei ne kerkee ees tielle astuu ku oon jo keulinu ohi ". Hyvien tapojen, ja lain mukaan tulee tietä annettua.

22.9.2008 21:14

En ole antanut tietä kenellekkää ei oo saanu mahtumaa pakettii, joku vois kyllä toho pihalle antaa tien pätkän

22.9.2008 22:23

Joskus ku ne syöksyy sinne suojatielle ja joskus muutenkin ihan mukavaa antaa tietä.

8.1.2009 22:20

Muijille ja eläkeläisille : D

8.1.2009 22:32

oon huomannu et vaikka pysähtyis suojatien etee ni ei porukka uskalla mennä tien yli vaikka kuin näyttäis merkkii et menkää... taitaa ajatella "toi on mopopoika ni se varmaa keulii meijän yli ku ollaan tos tiel" ottaa välil oikee päähä ku miettii, et vaikka kuika yrittää olla ystävällinen ja pysähtyy ni mopoilijoita mollataan silti

8.1.2009 22:33

yleesä autot ajaa persiissä kii ni miten rupeet siinä tietä antaa. voi käydä kalpaten.

8.1.2009 22:40

mbk_92 kirjoitti:yleesä autot ajaa persiissä kii ni miten rupeet siinä tietä antaa. voi käydä kalpaten.

Ite meinasin jäädä pakun alle 60km/h vauhissa tollain, kun annoin jalankulkijoille tietä, onneksi ei lähteny jalankulkijat ylittää, muuten olis tullu ruumiita: S

8.1.2009 22:45

Pyrin antaa tietä aina kun mahollista. Kaikille autoille oon aina antanut tietä, varsinkin jos ajan yksin ja auto pistää vilkun päälle ikäänkuin pyytääkseen eteenpääsyä. En päästä jos fiilis on sellanen "Pois tietä mä tulen nyt". Itekkin joudun useasti tilanteeseen jossa autoja on vierekkäisellä kaistalla peräperässä, ja pitäs päästä vaihtaa kaistaa. Usein mukavat autoilijat antaa tietä ;)

Sympatia on jo kadonnut ryssänrekkojen ja autojen liikennekäyttäytymiseen. Tietä en itsekkään enää anna.


E: Tohon perseessä ajamiseen oon yleensä tupannut vilkutella jarruvaloa, ikäänkuin huomion antamiseen.

Ainakin vakiomopolla noihin läheltäohittamistilanteisiin oon varustautunut sillä, että ajan vasemmalla olevan kaistaviivan tuntumassa, ja kun auto lähtee ohittamaan, ajan tien oikeeseen reunaan. Näin takaan turvavälin.

8.1.2009 23:22

no yleensä annan tietä tyypeille. mut tääl on niit helvetin hidaste töyssyi nii sit ku on hirvee kiire ja ajaa siit 50km/h yli nii siihe etee hyppää jotai hippei jotka kuvittelee et antaisin niille aina tietä... mut yleesä tulee kyl annettuuu

9.1.2009 1:12

harppa kirjoitti:no yleensä annan tietä tyypeille. mut tääl on niit helvetin hidaste töyssyi nii sit ku on hirvee kiire ja ajaa siit 50km/h yli nii siihe etee hyppää jotai hippei jotka kuvittelee et antaisin niille aina tietä... mut yleesä tulee kyl annettuuu
Erikoinen yhteensattuma että juurikin kyseiseen kohtaan on moisia hidasteita rakennettu. Ja kaikennäköistä sitä ihmiset kuvittelevat, muka saisivat rauhassa astella suojatiellä. Jotkut muuten väittävät kiireen olevan vain huonoa organisointikykyä mutta eipä siitä sen enempää.

9.1.2009 18:20

Jos joku on ylittämässä tietä sillai, että on matkaa siihen niin hidastan ja päästän yli. Jos taas jalankulkija pamahtaa siihen odottamaan, kun olen 2m päässä suojatiestä ja 50km/h vauhtia niin en tee mitään äkkijarrutusta. Toki myös pikkulapsille ja eläkeläisille tulee annettua tietä. Poikkeuksena kuitenkin mummot, jotka luulee omistavansa koko maailman sen rollaattorinsa kanssa. Tekis mieli ajaa semmosten yli. Kun pakko tunkea se rollaattori eteen ruuhkassa ja huutaa ja huitoa.