Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

25.8.2008 20:51

Aina päästän, jos joku yrittää ylittää tietä muualta ku suojatien kohalta, nii sillon en anna armoa. Kunnioitan siis suojatietä, mutta ne jotka ei käytä sitä, saa varoa 8)

28.8.2008 20:20

Vähän kaikille, miksipä en ku ei kiire ole.
Aika lapsellista jarrutella vaan joidenki "hyvännäkösten tyttöjen" vuoksi tms. Noloa huomionhakuisuutta, sanon ma.

4.9.2008 5:05

Perkeleen akat, tässäkin ne voittaa :lol:

Vähän riippuu miten ton tienantamisen ottaa, eli autoille, mopoille, kävelijöille, takaa tuleville? Aina annan tietä jos ajan 80+ alueella, ja rekat saa tulla lähes aina ohi, ei yhtään hutsita ajaa rekan edessä, varsinkaan liukkaalla. Jalankulkijoille annan aina tietä, jos siihen tarvetta. Risteyksessä annan aina tietä, jos autoilija näyttää vihaselta, tai mulla kolmio.

4.9.2008 22:45

Annan, mutta eilen meinas viedä mun hengen tai ainakin sattua pahasti sen takia..

5.9.2008 7:38

93syntyny93 kirjoitti:Annan, mutta eilen meinas viedä mun hengen tai ainakin sattua pahasti sen takia..

mitä kävi? :s

5.9.2008 14:37

T-Doggy kirjoitti:
93syntyny93 kirjoitti:Annan, mutta eilen meinas viedä mun hengen tai ainakin sattua pahasti sen takia..

mitä kävi? :s

Tuli paketti-auto takaata, eikä huomannu, että olin päästämässä ihmisiä yli tien, koska katsoi jonnekkin muualle hetkeksi, sitten n.5metriä ennen hän havahtui ja katsoi tietä, jossa olin päästämässä lasta ja äitiä yli, jolloin hän sai juuri ja juuri väistetty (alle metri oli väliä pakul ja mulla). Kuski meinas ajaa tolppaan sen jälkeen, mutta sai korjattu ja pääs turvallisesti tien sivuun jonne mäkin sitten menin. Kuski kyseli että osuinko tai kävikö mitään, sitten kertoi, että vauhtia oli n.60km/h ja arveli mitä olis tapahtunu jos ois ajanu mun selkään.. Kädet täris varmaan tunnin vielä sen jälkeen :D Oli karua kattoa peilistä kuinka se paku tuli sieltä lujaa vauhtia ja kuski töllötti muualle, ajattelin että nytten se on sitte tervemenoa :S Lähdin vaistomaisesti työntämään mopoa sivulle joka tod näkösesti pelasti mut.

5.9.2008 16:33

Aina kun liikennesäännöt niin määräävät.

6.9.2008 15:52

93syntyny93 kirjoitti:Tuli paketti-auto takaata, eikä huomannu, että olin päästämässä ihmisiä yli tien, koska katsoi jonnekkin muualle hetkeksi, sitten n.5metriä ennen hän havahtui ja katsoi tietä, jossa olin päästämässä lasta ja äitiä yli, jolloin hän sai juuri ja juuri väistetty (alle metri oli väliä pakul ja mulla). Kuski meinas ajaa tolppaan sen jälkeen, mutta sai korjattu ja pääs turvallisesti tien sivuun jonne mäkin sitten menin. Kuski kyseli että osuinko tai kävikö mitään, sitten kertoi, että vauhtia oli n.60km/h ja arveli mitä olis tapahtunu jos ois ajanu mun selkään.. Kädet täris varmaan tunnin vielä sen jälkeen :D Oli karua kattoa peilistä kuinka se paku tuli sieltä lujaa vauhtia ja kuski töllötti muualle, ajattelin että nytten se on sitte tervemenoa :S Lähdin vaistomaisesti työntämään mopoa sivulle joka tod näkösesti pelasti mut.


Hyvä ettei käynyt mitään. Näitä mopo/moottoripyörä onnettomuuksia on aivan liikaa.

Asiaan, Sillon tällöin tulee annettua, vähän kaikille. Tuossa muutama päivä sitten ku annoin tilaa lapsiperheelle, Nainen nosti käättä ja kiitti, Noh mies ei ollut niin hyvällä tuulella vaan nosti kättä ja näytti keskaria. Siinä sit vähän ihmettelin ja seuraavissa valoissa purskahdin nauruun. Tais olla se mies jostain katkera :(

6.9.2008 16:46

Tos yks päivä ajoin yhen vanhuksen ohi. Alueella oli 30kmh suositus mummeli siinä veteli semmosel rollaattorilipotkulaudal. Ajoin tossa kohdassa 15kmh :nörtti: (vanhuksen takia) Ohitin sen mummon, kuitenkin hyvällä turvavälillä. Kaveri oli menny jo edeltä. Ja odotti siinä ja sanos: ''Kato taakse''
OMG: Mummo makaa maassa :s (oli kaatunut koska siinä oli hidastetöyssy että asfaltti oli vähän notkolla.) Siitä sitten auttamaan mummoa ylös. 8)

E: vanhuksilla on reaktiokyky huonotunut. Ajoin vielä 50% alle suosituksen Samonku pikkulapset vanhuksii kandee varoa. :roll:

9.9.2008 10:06

T-Doggy kirjoitti:Tos yks päivä ajoin yhen vanhuksen ohi. Alueella oli 30kmh suositus mummeli siinä veteli semmosel rollaattorilipotkulaudal. Ajoin tossa kohdassa 15kmh :nörtti: (vanhuksen takia) Ohitin sen mummon, kuitenkin hyvällä turvavälillä. Kaveri oli menny jo edeltä. Ja odotti siinä ja sanos: ''Kato taakse''
OMG: Mummo makaa maassa :s (oli kaatunut koska siinä oli hidastetöyssy että asfaltti oli vähän notkolla.) Siitä sitten auttamaan mummoa ylös. 8)

E: vanhuksilla on reaktiokyky huonotunut. Ajoin vielä 50% alle suosituksen Samonku pikkulapset vanhuksii kandee varoa. :roll:


tuli tos noi komeet stoppiet vedettyy kun olin menos aamulla himaan ja sit joku tarha ryhmä meni suojatien yli (2 ryhmää) sit siit ensimmäisestä ryhmästä lähtikin se nappula pinkomaan takas siihen 2 ryhmään mikä odotti siel toisella puolella ylitystä...-->kyllä kamelin etu jarru toimii hyvin 8)

9.9.2008 10:12

Kyllä aina pyrin päästämään jalankulkijat suojatien kohdilta yli, riippumatta siitä kumpaa sukupuolta tai mitä ikäpolvea tien ylittäjä edustaa.

Aina välillä jalankulkijan roolissa harmittaa, kun niin monet kuljettajat eivät ymmärrä suojatien merkitystä.

Muutamaan otteeseen on jopa takanatulija ruvennut huudattamaan tööttiä??! kun olen päästänyt porukkaa suojatien ylitse.
Näillä kerroilla kyllä tekis mieli laittaa kooteri jalalle ja käydä repäsemässä kaverilta vilkkuviiksi irti...

12.9.2008 16:20

Kyllä näitä tavan polkupyöräilijöitäkin kannattaa varoa. Tänään ajoin kevyenliikenteenväyläää kotiin ja nin että eessä menee pyörä keskellä sitä väylää. Sitten aloin hiljentelemään ja kohdalla on jtn 35-40 vauhtia. Niin tämä urpo päättää vetästä yhtä-äkkiä mun eessä semmosen liikkeen, että se käy sen väylän toisella puolella. Ajaa siis ensin oikealla sitten kurvaa taakseenkattomatta vasemmalle ja taas oikeelle. Ja tyyppi on 15. Onneks oli hiljanen vauhti ja sain jarrutettua etten ihan päälle aja. No sitten se väistää, ajan ohi, ja tyyppi moikkaa ihan niinku mittään ei ois tapahtunu. Kerran en ihan pysähtynykkäään yhen naskin kohalla mikä noin teki, ja pösön kanssa oltiin ojassa väistöliikkeen seurauksena. No moposta tanko väänty vähäsen ja toiselta aukes kengän nauha :D Mutta ei mittään pahempaa. Että ei aina kaikki varottavat urpot oo lapsia tai vanhuksia.

Minä ainakin hidastan aina kun näkee että lapsia on tiellä. Niiden aivotukset ei ainaa oo ihan viisaimmasta päästä, ja ne saattaa hypätä siihen eteen ilman syytä. Kannattaa muidenkin pitää mielessä.

14.9.2008 21:46

Takaa tuleville annan suurimmaksi osaksi tietä, mutta en voi ymmärtää sitä jos 50km/h alueella ajan 53km/h ja edessäni on auto ja silti takaa tulevat ohi.

Yleensä ne jäävät rinnalle ja hiljentävät tajutessaan miten tyhmää on änkeä siihen väliin. Tällöin tulee aina lyötyä lämää tiskiin ja ajettua keskemmälle tietä. Vauhdin tiputan piruuttani siihen 50km/h ja pyrin etteivät mistään pääsisi ohi.

Toivottavasti ne joskus oppis ajamaan mopoilijoiden perässäki.. PRKL!

19.9.2008 17:27

No 80 alueella annan tietä aina, ja jos tulee jotain ihmisiä suojatieltä niille yleensä annan tietä, 60 alueella vedän autojen kaa samaa tahtia, tai ohi, niille ei tarvii sillon tietä antaa.
Pari kertaa oon meinannu jysäyttää jonkun auton perään kii, kun oon aamulla ollu puoliunessa, mut aina on jarrut pelastanu.

19.9.2008 23:17

tosi harvon anna tietä :D