Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Annatko tietä.

Tytöille/Naisille
530
33%
Pojille/Miehille
6
0%
Eläkeläisille
33
2%
Vähän kaikille
627
39%
Kaikille jotka on suojatien sivussa.
248
15%
En kenellekkään
168
10%
 
Ääniä yhteensä : 1612

2.7.2009 19:57

Tänään tuli kevyenliikenteen väylällä sellanen 3 muorin polkupyörä marttakerho taas vaihteeksi vastaan. Hidastin vauhdin noin 10km/h ja ajoin aivan reunaa ja sieltä ne tulee kaikki kolme rinnakkain mua kohti. Yksikään ei meinannukkaan väistää :lol: Siinä sitten hiljensin vielä vauhtia ja totesin että vedetään sitte ojan kautta ku päälle ne olis muuten tullu :D Katto muorit vähä pitkään päälle ku vetäsin ojan kautta :roll:

3.7.2009 14:48

Täälläkin pikkukylässä se ongelma ettei ole tietä mitä antaa. :( Mutta kaupungissa ajellessa pyrin antamaan.

3.7.2009 15:53

Äsken kun tulin töistä, alkoi joku takana oleva tööttäilemään kun pysähdyin ennen risteystä,jotta ambulanssi pääsisi vapaasti kulkemaan. Sillä oli siis valot ja pillit päällä.

3.7.2009 16:16

Hypoksia kirjoitti:Äsken kun tulin töistä, alkoi joku takana oleva tööttäilemään kun pysähdyin ennen risteystä,jotta ambulanssi pääsisi vapaasti kulkemaan. Sillä oli siis valot ja pillit päällä.

Nämä on näitä. Sama jos pysähtyy stop-merkin taakse, jos näkee vähän kauempaa tulevan auton. Mieluusti aina pysähtyy ja antaa reilusti sen toisen auton mennä ohi, kuin ottaa riski ja syöksyä pysähtymättä stop-merkin takaa auton alle.
Täytyy kyllä myöntää, etten itse pysähtele stopin taakse, ellei näkysvyys ole oikeasti huono. Vauhtia kyllä hiljennän lähes nolliin, mutten pyähdy.

13.7.2009 21:59

Juu tosiaan aikalailla tilannekohtaista. Ainakin silloin päästän yli kun on jo suojatietä ylittämässä. Mutta suurimmaksi osaksi kaikki tytön tylleröt pääsee yli ;) Tuleehan tuota aina muitakin päästettyä ylitse ja antaahan se hyvän mielen kun näkee pieniä kiitokseneleitä. :)

13.7.2009 22:33

Mopolla ajaessa, on ruvennut takana olevat autot hiillostamaan, kun pysähdyn risteyksessä kolmion, tai stop-metkin taakse, odottelen että autot menevät ohi. Vaikka matkaa seuraavaan autoon olisi 100 metriä, tai sinnepäin, vakiomopolla ei aina kerkeä, varsinkin kun kyseessä on 4-kaistainen tie ja pitäisi täysin toiseen reunaan päästä. Tätä ei tunnu autoilijat ymmärtävän, vaan vilkuttelevat valoja ja soittavat torvea...
Sama asia, kun muutamat kerrat olen pysähtynyt suojatien eteen oikeaoppisesti, kun ruuhkassa vaikka toinen kaista odottelee liikennevaloja. Muutaman kerran meinattu tulla päälle...

13.7.2009 23:42

Sebu-- kirjoitti:Sama asia, kun muutamat kerrat olen pysähtynyt suojatien eteen oikeaoppisesti, kun ruuhkassa vaikka toinen kaista odottelee liikennevaloja. Muutaman kerran meinattu tulla päälle...

Tämä sama on tulltu itselläkin esille: Joskus kun pysähtyy suojatien eteen, niin jo alkaa autoilijat hiillostamaan. En yleensä näistä välitä, eivät ne sieltä koskaan päälle tule.

14.7.2009 15:17

Tepitin kirjoitti:
Hypoksia kirjoitti:Äsken kun tulin töistä, alkoi joku takana oleva tööttäilemään kun pysähdyin ennen risteystä,jotta ambulanssi pääsisi vapaasti kulkemaan. Sillä oli siis valot ja pillit päällä.

Nämä on näitä. Sama jos pysähtyy stop-merkin taakse, jos näkee vähän kauempaa tulevan auton. Mieluusti aina pysähtyy ja antaa reilusti sen toisen auton mennä ohi, kuin ottaa riski ja syöksyä pysähtymättä stop-merkin takaa auton alle.
Täytyy kyllä myöntää, etten itse pysähtele stopin taakse, ellei näkysvyys ole oikeasti huono. Vauhtia kyllä hiljennän lähes nolliin, mutten pyähdy.



Yksi henkilö sai 90€ sakot, kun ei pysähtynyt stop-merkille. Siviilipoliisit olivat vahtimassa. Kannattaa vain pysähtyä siihen, koska poliisit eivät oikein tykkää, jos ei pysähdy siihen.

14.7.2009 20:23

siinä vaiheessa näytetään kädellä selvästi mummolle että tie on vapaa, ylittäkää se. :D

25.7.2009 13:20

Motorsport24 kirjoitti:Yksi henkilö sai 90€ sakot, kun ei pysähtynyt stop-merkille. Siviilipoliisit olivat vahtimassa. Kannattaa vain pysähtyä siihen, koska poliisit eivät oikein tykkää, jos ei pysähdy siihen.


Stop-merkin ohittaminen pysähtymättä on melkein sama kuin ajaisi punaisia päin. Sakot tulee ja inssissä esimerkiksi välitön hylkääminen. Ei niitä merkkejä turhaan ole...

25.7.2009 13:54

Nemo kirjoitti:
Motorsport24 kirjoitti:Yksi henkilö sai 90€ sakot, kun ei pysähtynyt stop-merkille. Siviilipoliisit olivat vahtimassa. Kannattaa vain pysähtyä siihen, koska poliisit eivät oikein tykkää, jos ei pysähdy siihen.


Stop-merkin ohittaminen pysähtymättä on melkein sama kuin ajaisi punaisia päin. Sakot tulee ja inssissä esimerkiksi välitön hylkääminen. Ei niitä merkkejä turhaan ole...

Tuli muuten stop-merkistä mieleen: Jos edellä ajaa vaikkapa auto, joka pysähtyy stop-merkin eteen, ja minä pysähdyn myös takana, pitääkö minun sitten pysähtyä kanssa uudestaan siihen merkin kohdalle? Tuntuu vähän tyhmältä pysähdellä monta kertaa saman merkin kohdilla.

25.7.2009 14:05

Pitää pysähtyä. Eihän siitä merkistä olisi mitään apua, jos vain jonon ensimmäinen pysähtyy ja loput ajaa suoraan läpi.

25.7.2009 14:26

Nemo kirjoitti:Pitää pysähtyä. Eihän siitä merkistä olisi mitään apua, jos vain jonon ensimmäinen pysähtyy ja loput ajaa suoraan läpi.




Merkillistä, nimittäin yksikään auto ei ole pysähtynyt ikinä stop-merkille, jos on ajanut edellä olevan auton takana ja siis tullut samaan aikaan stop-merkille. Eli edellä olevan auton takana oleva auto on aina lähtenyt samaan aikaan kuin edellä oleva. Ainakaan täällä.

25.7.2009 14:46

Nemo kirjoitti:Pitää pysähtyä. Eihän siitä merkistä olisi mitään apua, jos vain jonon ensimmäinen pysähtyy ja loput ajaa suoraan läpi.

?!?
Kun suoritin tänä vuonna tuon A1 kortin, niin opettaja(t) kyllä siitä jaksoi jauhaa, että STOP merkkiä ennen pitää pysähtyä tai sen kohdalla ja jos on se viiva, millä on merkitty missä kohtaa _viimeistään_ pitää pysähtyä, jos edellä on joku ajoneuvo, joka pysähtyi siihen ja itsekin on kerinnyt pysähtymään _ennen_ sitä merkkiä/viivaa sen ajoneuvon takana, ei tarvitse uudestaan psähtyä sen kohdalle.

Koittakaa saada selvää. :D En kyllä tiedä, mitä laissa sanotaan, mutta autokoulun opettajat tosiaan sanoivat noin.

Ja aiheeseen!
Itse annan tietä mielialasta riippuen. Jos kyrsii jostain syystä erittäin paljon niin en anna tietä ja joskus tulee tollases tilantees annettuu lisää löylyä. Ja tiedän, että tuo on typerää ja nykyään koitan välttää ajamista, jos päässä höyryää. :roll:

25.7.2009 16:04

Jaa-a, ainakin tuo oli vuonna '03 autokouluopettajan kanta, että pitää pysähtyä. Kaikki eivät tietenkään tuota tee, mutta itse olen elänyt siinä uskossa...

Eikä siihen stop-merkin kohdalle pidä pysähtyä koska se voidaan pystyttää mihin sattuu, eikä itse merkki osoita pysähtymiskohtaa. Sellaiseen paikkaan stoppailee, että näkee koko risteysalueen riittävän hyvin. Monissa paikoin joutuu ajamaan kymmenen metriäkin merkin ohi, että näkee kunnolla. Pysäytysviiva on toinen juttu.