Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

25.11.2006 17:54

-Alpinestars- kirjoitti:
FaiberGlass^ kirjoitti:
Jarzka kirjoitti:Ajat kolarin, nii vakuutus ei välttämättä korvaa mitään, jos ne tietää et se on viritetty ;)

Kyllä mun ja kaverin kolareissa ainakin on vakuutus korvannu vaikka on ollu viritetty mopo. Enkä tiedä motot.netissäkään yhtään tapausta jossa virittämisen takia olisi korvaukset evätty.
Saattaa tosin olla, että siinä tapauksessa vakuutusyhtiö vähentää korvauksia jos kolari johtuu kovasta nopeudesta tyyliin 80km/h mersun kylkeen.
Isommissa pyörissä ainakin jos esim. pyörä papereissa 25kw ja kuskilla pikku-a, todellisuudessa pyörän tehot jotain aivan muuta, vakuutus ei korvaa jos tehojen nostolla (mopojen tapauksessa siis nopeudella tai rakenteellisilla muutoksilla) on selkeästi osoitettava yhteys onnettomuuteen.
korjauskulutkin varmaan hieman isommat isommissa pyörissä? ;) ja eniten mulla ainakin vaikutti bensan kulutus.. varsinki kesällä ku sai maksaa 1,40 litrasta.

25.11.2006 18:10

Onnettomuus on mielestäni pahin, varsinkin jos jollekkin toiselle ihmiselle käy jotain niin sittenpähän makselee loppuelämänsä korvauksia vaikkei olisi onnettomuus ollut oma vikakaan. Jos mopoa virittää niin se pitää vaan hyväksyä että jos jää kiinni niin verot/sakot on huomattava summa rahaa ja ne on maksettava, niitäkin enemmän vituttaisi kortin siirtyminen mutta jos pelkää niin sittenpähän ajaa vakiolla, tai osaa ja uskaltaa lähteä karkuun mikä ei kyllä välttämättä ole kovin järkevää.

25.11.2006 19:00

Poliisit, verot ja vanhempien valitus (isukin lähinnä).
Toki edellä mainittu onnettomuus olisi vaihtoehdoista pelottavin, mutta sitä lukee itsensä niin hyväksi kuskiksi, että se vaihtoehto ei mitenkään mahdu egon kanssa samaan lohkoon. Ei sitä tiedä, mikä päivä teet ajovirheen ja halvaannut. :(

Poliisien ja verojen kannalta on jo suunniteltu, että jos ei viritysosien myynti riitä sakkojen maksamiseen niin lähtee koko mopo myyntiin. Melkoista lottoamistahan tämä on, mutta niin se jokaisella tuppaa tekemään.

25.11.2006 20:52

Mua ei oikeestaan haittaa mikään. Ja mulla on ainakin bensan kulutus vaan pienentyny sitä mukaan ku oon ottanu kureja pois.

28.11.2006 23:29

kylläs onnettomuus taitaa eniten. Jonku kävelijän pyörätuoliin saattaa nii avot. :E

29.11.2006 0:51

Täälläpäin viritetyllä mopolla ei oo oikeestaan mitään haittoja ku poliisit ei tajua mopoista juurikaan mitään. Kunhan ajaa järkevästi ja ottaa muut huomioon ni ei tarvi poliiseja pelätä.

29.11.2006 0:54

mikä ihmisiä vaivaa kun alotteletvat tämmösiä äänestyksiä, kiinnostaako topicin alottajaa muka oikeasti mikä esim. minun mielestäni on suurin "viritetyn mopon haitta"


Hellurei

29.11.2006 0:59

VoiD kirjoitti:mikä ihmisiä vaivaa kun alotteletvat tämmösiä äänestyksiä, kiinnostaako topicin alottajaa muka oikeasti mikä esim. minun mielestäni on suurin "viritetyn mopon haitta"


Hellurei

nää on tosiaan aika päättömiä kyselyitä mut ehken topicin perustajalla on ollu tylsä perjantai ja se on halunnu kuulla mopopoikien pelkoja ja sit nauranu koneen takana kippurassa ;)

30.11.2006 16:45

tai sit se halus rispektii ja tietää miltä tuntuu tehä oma topic? :D

10.12.2006 16:11

Jos poliisit pelottaa, tai ei ole rahaa maksaa sakkoja, niin aja vakiolla!

10.12.2006 16:37

kaikkein eniten vituttaa bensankulutus ku ei oo rahaa :/ jouluna onneks tulee taas jonkuverran massia mut seki varmaan menee mopon virittämiseen :S

10.12.2006 17:03

Laitoin "poliisien pelko".
Eiköhän sitä jokainen ensimmäisenä poliiseja pelkää ja sitten sen jälkeen veroja, jos ja kun jää kiinni. Tämähän on vain minun "mielipide" asiasta.

10.12.2006 17:04

*Tuplapostaus* :S

10.12.2006 18:27

[quote="Mikkis^"]Laitoin "poliisien pelko".
Eiköhän sitä jokainen ensimmäisenä poliiseja pelkää ja sitten sen jälkeen veroja, jos ja kun jää kiinni.
Tämä ei ole jokaisella paikkakunnalla suurin haitta. Ylipäätään miksi sitä pitäisi antaa poliiseille syytä pysäyttää ku voi ajaa ihan normaalistikki ;)

10.12.2006 18:28

Mopon hajoaminen