Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

12.4.2011 0:59

ei jaksanu millää kelailla topicia kokonaa läpitte, mut onko kuinkaki yleisesti vakuutusyhtiöt jaellu korotettuja vakuutusmaksuja ? kuulostaa vaa aika hulppeelta toi 7x vakuutukset + verot. ois yli tonnin keikka plus sakot :D

12.4.2011 7:36

Eipä tuota ilmeisesti kovin usein tapahdu, mutta onhan niitä nähtykin. Riippuu vakuutusyhtiöstä tämäkin. Olisivatko IF ja Lähivakuutus näitä jaelleet, ellen aivan väärin muista?

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 15:52

En loytanyt muutakaan topiccia mihin kirjoittaa, mutta eilen poliisit katto oman riejun, ja saivat sen kuskattua 65kmh ylamakeen, ja 70 alamakeen. Tuloksena tietavastikkin kevariverot, ja 84e sakko. En itse olisi uskonut etta se kulkee noin paljon, silla olen ajatellut etta mittari nayttaa ylakanttiin.. Mutta kysymykseni onkin, etta onko poliisin mittaama nopeus oikea, jos he ajavat poliisiautolla perassa GPS mittauksella? SIis voinko tehda valituksen, etta he eivat kokeilleet mopon oikeaa nopeutta tutkalla?

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 16:04

GPS on tarkempi kuin tutka. Tutkasta voidaan vähentää vielä se 3km/h, mutta kepsistä ei yhtään.

Mites ne testas? Oliko kouluratsia vai muuten vain ajoit vastaan liian kovaa?

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 16:12

Verot ei kiinnostais ja vanhemmatkaa ei oikee tykkäis >_>
Missä vaiheessa ne verot lähtee pois vai jääkö ne niiQ 4ever siihen :D

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 17:14

no maksat ne verot kerran ja that's it. tietysti jos jäät useammin kiinni niin useamman kerran saat maksaa :lol:

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 17:17

Itseltä lähti 6.5 kilvet ja kortti. Verot tulee perästä, mutta itselle ei ole onneksi tulossa korotettuja vakuutusmaksuja (soitin vakuutusyhtiöön). Huonoin asia mopon virittämisessä on ehdottomasti kortin lähteminen. Bensan kulutuksesta sen verran että jos ostaa tehoputken ----> bensankulutus laskee 8)

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 18:56

|tepe| kirjoitti:GPS on tarkempi kuin tutka. Tutkasta voidaan vähentää vielä se 3km/h, mutta kepsistä ei yhtään.

Mites ne testas? Oliko kouluratsia vai muuten vain ajoit vastaan liian kovaa?


Ajoin vastaan 60 alueella n. 60/65, kaks paalla. Vituttaa kun muuten ajelen suht rauhallisesti ja ensimmainen pysaytys, vuoden oon tolla ajellu kurittomana ilman ongelmia/pysaytyksia.

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 20:24

Jippaj kirjoitti:
|tepe| kirjoitti:GPS on tarkempi kuin tutka. Tutkasta voidaan vähentää vielä se 3km/h, mutta kepsistä ei yhtään.

Mites ne testas? Oliko kouluratsia vai muuten vain ajoit vastaan liian kovaa?


Ajoin vastaan 60 alueella n. 60/65, kaks paalla. Vituttaa kun muuten ajelen suht rauhallisesti ja ensimmainen pysaytys, vuoden oon tolla ajellu kurittomana ilman ongelmia/pysaytyksia.
Damn. Tuo tezzari taas ei paljonkaan mopolta näytä niin aika huoletta saa lämä pohjassa vedellä kuhan muistaa välillä peilistä kurkistella, ettei pollari oo takana jolloin näkee kilven. Monesti on tullut ajeltua se 80km/h poliisia vastaan 70 alueella. 8)

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 21:34

Pummi123 kirjoitti:Itseltä lähti 6.5 kilvet ja kortti. Verot tulee perästä, mutta itselle ei ole onneksi tulossa korotettuja vakuutusmaksuja (soitin vakuutusyhtiöön). Huonoin asia mopon virittämisessä on ehdottomasti kortin lähteminen. Bensan kulutuksesta sen verran että jos ostaa tehoputken ----> bensankulutus laskee 8)

Siis saikko jotenki puhuttua ne ympäri ettei lähetä vai mitä sanoit niille? :D

Re: Viritetyn mopon haitat

9.5.2011 21:57

OT Tykkään sun allekirjotuksesta :D

Tämä selevä, aattelin jo et veroja sitte maksellaan vähän pidemmän aikaa :D

Re: Viritetyn mopon haitat

10.5.2011 19:41

temeee. kirjoitti:
Pummi123 kirjoitti:Itseltä lähti 6.5 kilvet ja kortti. Verot tulee perästä, mutta itselle ei ole onneksi tulossa korotettuja vakuutusmaksuja (soitin vakuutusyhtiöön). Huonoin asia mopon virittämisessä on ehdottomasti kortin lähteminen. Bensan kulutuksesta sen verran että jos ostaa tehoputken ----> bensankulutus laskee 8)

Siis saikko jotenki puhuttua ne ympäri ettei lähetä vai mitä sanoit niille? :D

En minä tiedä miksi he eivät kerää niitä, ehkä eivät halua huonoa mainetta(?). Vakuutusyhtiö on pohjola.

Re: Viritetyn mopon haitat

15.5.2011 19:37

Harvoin ne korotetut vakuutusmaksut tulee, pohjola tuskin niitä jakelee mutta se vuosittainen vakutuus on taas pohjolalla pirun kallis, itellä on 170e ja pelkkä liikennevakuutus.

Re: Viritetyn mopon haitat

12.6.2011 14:33

mun mielest ainaski se kortin lähtemine ja poliisit on ne ainoot pelon aiheet viritetys mopos. :D

Re: Viritetyn mopon haitat

13.6.2011 16:06

Mä nyt en poliiseja pelkää, mutta ei niitä huvitais hirveesti nähä kun on aina riski että ne pysäyttää ja testaa. Eikä huvittais että kortti lähtee kun se haittaa kaikkee muutaki sitet, eikä niitä verojakaan kiva olis maksella...