Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

12.8.2006 13:16

Viritetty mopo on aina haitta, poliisin on otettava sellaiset liikenteestä. Mopo saisi kulkea 45-50km/h minun mielestäni, muuten se on vaarallinen.

Mp-poliiseille pitäis opettaa vanhojen ja uusienkin virimopojen tekniikkaa että huomaisivat kaikki maailman rajoittimet sekä putket ja laitokset. Hyvä olisi Suomen kadut vaarattomat, ja kuka ei koe pahaa mieltä ajaa virimopolla.

12.8.2006 14:08

ralliraita kirjoitti:Viritetty mopo on aina haitta, poliisin on otettava sellaiset liikenteestä. Mopo saisi kulkea 45-50km/h minun mielestäni, muuten se on vaarallinen.

Mp-poliiseille pitäis opettaa vanhojen ja uusienkin virimopojen tekniikkaa että huomaisivat kaikki maailman rajoittimet sekä putket ja laitokset. Hyvä olisi Suomen kadut vaarattomat, ja kuka ei koe pahaa mieltä ajaa virimopolla.


45-50 sopii munki mielestä vanhoille suomiröpöteille ja mankeille, pevukoille etc, MUTTA nää uudenaikaset skootterit ja uusenskat on tehty paljon kovemmille nopeuksille levyjarrujensa ja runkojensa puolesta ja siksi niillä on niin nihkeätä jurnuttaa viittäkymppiä. Näiden uusien mopojen nopeusrajoitus voisi hyvin olla siellä ~60-65, mutta vanhemmista peleistä tulee kyllä vaarallisia niissä vauhdeissa. 70 lasissa ja rumpujarru edessä.. hyi saatana.

12.8.2006 14:57

Cirya kirjoitti:
ralliraita kirjoitti:Viritetty mopo on aina haitta, poliisin on otettava sellaiset liikenteestä. Mopo saisi kulkea 45-50km/h minun mielestäni, muuten se on vaarallinen.

Mp-poliiseille pitäis opettaa vanhojen ja uusienkin virimopojen tekniikkaa että huomaisivat kaikki maailman rajoittimet sekä putket ja laitokset. Hyvä olisi Suomen kadut vaarattomat, ja kuka ei koe pahaa mieltä ajaa virimopolla.


45-50 sopii munki mielestä vanhoille suomiröpöteille ja mankeille, pevukoille etc, MUTTA nää uudenaikaset skootterit ja uusenskat on tehty paljon kovemmille nopeuksille levyjarrujensa ja runkojensa puolesta ja siksi niillä on niin nihkeätä jurnuttaa viittäkymppiä. Näiden uusien mopojen nopeusrajoitus voisi hyvin olla siellä ~60-65, mutta vanhemmista peleistä tulee kyllä vaarallisia niissä vauhdeissa. 70 lasissa ja rumpujarru edessä.. hyi saatana.


Täysin samaa mieltä.

Re: Viritetyn mopon haitat

12.8.2006 15:02

jussi91 kirjoitti:Onko teille ollut minkälaisia haittoja viritetystä moposta/skootterista?

Jos vastaus on jokin muu niin kerro.
se että se on sun isäs.

13.8.2006 18:20

kyl noi verot on pahin :D

13.8.2006 18:30

verot ehdottomasti niit pelkään eniten :D

13.8.2006 22:34

Itseäni pelottaa, jos joskus kävisi joku kolari ja syyt tulisivat minun niskoilleni vaikka en olisi sitä aiheuttanut.

13.8.2006 22:56

.
Viimeksi muokannut Non Stop päivämäärä 21.10.2007 10:15, muokattu yhteensä 1 kerran

13.8.2006 23:08

Cirya kirjoitti:45-50 sopii munki mielestä vanhoille suomiröpöteille ja mankeille, pevukoille etc, MUTTA nää uudenaikaset skootterit ja uusenskat on tehty paljon kovemmille nopeuksille levyjarrujensa ja runkojensa puolesta ja siksi niillä on niin nihkeätä jurnuttaa viittäkymppiä. Näiden uusien mopojen nopeusrajoitus voisi hyvin olla siellä ~60-65, mutta vanhemmista peleistä tulee kyllä vaarallisia niissä vauhdeissa. 70 lasissa ja rumpujarru edessä.. hyi saatana.
Toisaaltahan se on noin, mutta laki on laki! Mopot ei saa kulkea yli 45km/h:ssa! Se on vain uskottava! Ja tuskin on moneen vuoteen ainakaan merkittävästi muuttumassa tuo säädäntö... Toisaalta hyvä niin.
Viimeksi muokannut JaJuMi päivämäärä 13.8.2006 23:11, muokattu yhteensä 1 kerran

13.8.2006 23:09

Non Stop kirjoitti:Mopon kestävyys sekä jarrujen tehottomuus ovat suurimmat syyt miksi en Soliferiani viritä. Kaiken lisäksi minun mielestä on hölmöä viritellä (raiskata) vanhempia mopoja. Ellei alkuperäiseksi muutto jälkeenpäin ole mahdollista. Ainakaan jos alkuperäisosia rupeaa muokkaamaan. (ei käydä vakio pyttyä viilailemaan yms) (Tässä kuitenkin mielenkiintoinen poikkeustapaus:
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /name/tuge

Olen täysin tyytyväinen Soliferini nopeuteen (40km/h). Katseet se kääntää muutenkin.
Tässä on järkevää puhetta!

Viritetyn mopon haitat

14.8.2006 20:09

en pelkää poliiseja enkä veroja, ja jos onnettomuus tulee ni sit tulee. eli viritetyssä ei oo mitään haitta, mulle.[/img]

14.8.2006 20:45

Cirya kirjoitti: 70 lasissa ja rumpujarru edessä.. hyi saatana.


Mulla on 70 lasissa ja rummut edessä & takana. :(

14.8.2006 20:46

on se sairasta homma.. varsinki sit ku rumpu alkaa kuumenee, toki jos hyväs kunnos on ni kyl pv:ki pysähtyy 70 vauhdista. Lisäks ku massaa on aika vähä ni eiköhän siinä ala eturenkaan pito karata nopeesti, joten voi olla vaikee saada tosi nopee pysäytys aikaa.

14.8.2006 20:58

Mun pevus toimi hyvin jarrut viel 70 vauhdis... :D mut eniten mua haittaaa verot koska ei oo rahaa maksaa niitä...muulla ei väliä...paitti bensa kyl... :D

14.8.2006 21:01

A1-kortin saanti on niin lähellä että vakiolla ajan, sen jälkeen tuntuu TT-kevarilla ajo aikas pirusti paremmalta :).