Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

3.9.2009 16:02

Wiibo kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.

Vai että kevarissa ja mopossa molemmissa Rotaxin kone... No onhan vaikka mankissa ja CBR:ssä molemmissa Hondan koneet? Ja Pv:ssä ja vaikka piikki Tessussa?

Ei niissä silti suuremmin mitään samoja osia ole.

Puhuttiin nykymopoista, ja rungollisesti lähes identtisiä kevareiden kanssa.

3.9.2009 18:17

Itseäni ei oikein muut viritetyssä mopossa haittaa, kuin verojen pelko, helvetilliset äänet ja eipä toi vanhempienkaan kommentointi mitenkään mukavaa oo ollu...

4.9.2009 22:17

Äänet saa pois hitsaamalla kupla volkkarin änkän pakoputken perään.

30.3.2010 21:56

Juu en tiiä onko OT mut pahoittelen jokatapauksessa tätä ihmettelyäni eli: Mikä niissä poliiseissa pelottaa? Ei se paha poliisisetä sua pamputa vaikka nyt on virit kiinni :D Itteäni ainaski pelottaa verot ehdottomasti, koska niitä kummiskaa oo varaa maksaa :P

30.3.2010 22:01

No sinäpä sen sanoit itse! Jos itse pelkäät veroja, niin pelkäät luultavasti poliisejakin, koska poliisi sen veron sinulle antaa.

Itse pidän aina sen verran rahaa tilillä, että on ne verot varaa maksaa, ettei sitten tartte lähteä mitään myymään ihan pilkka hintaan.

30.3.2010 22:05

Juu eipä tossa ajamisessa mikään pelota. Mopon pitää alle verorajan kulkevana, jos jää kiinni niin so what. Katsastusasemalta ne kilvet takaisin saa. Jos nyt ei useampaa kertaa 1-2v sisään kiinni jää.
Vaikka kulkisi yli verorajan ja maksettavaa tulisi ~300e, ei sekään olisi maailmanloppu. Tää vaan tarkoittais sitä, että olisin kortiton ja suorituskiellon alainen. En saa alottaa suorittamaan autokorttia syksyllä, enkä voi kesällä töissä käydä. -> Ei mopoa, ei rahaa. Mopoa tarvii työmatkoihin.

1.5.2010 2:19

ite jäin tänää kii virimopol :( kerkesin just vaihtaa 105 suuttimen ja menin toho viereiselle suoralle tielle kokeilee, nii ku olin siel päässä heittäny lenkin nii oliki just tullu sivarit kytiksee -.- no ajoin sit 50 alueel 63 :D oishan se pitäny tajuta et kun oli poliisit tien pääs ku näin jo kaukaa et sielt takaakin koht tulee, olis pitäny kääntyä vaan aikasemmin ja lämä samantien tiskii et ois voinu mahdollisesti keretä pois ... nyt on si kilvet katsastus asemal ja 50€ sakkoo ku kulki vaa 63km/h :D tarkkaan mitotettu nopeus kröhöm :D:D ja viel alamäkee -.- no maanantaina kilvet takasi ja kurit vittuu, ei tolla luumulla aja sit yhtä reissua pidempää. ja mikä on mahdollisuus et jää uudestaa kk sisäl, ku saan a1 kortin ens kuussa. mutta sanon jo teillekki : kerran kun kokeilee niin sillon siitä jää kiinni, en tiedä miks mut näin se menee :D ite en oo KOSKAAN muulloin ylinopeutta ajanu

1.5.2010 2:32

joopajoo111 kirjoitti: mutta sanon jo teillekki : kerran kun kokeilee niin sillon siitä jää kiinni, en tiedä miks mut näin se menee :D ite en oo KOSKAAN muulloin ylinopeutta ajanu


Toi on kans aika paljon tuuristakin kiinni, sillä itse olen useat kerrat ajellut ylinopeutta ei ole egoilua eikä siltikään ole sakkoja tullut. Siis en siinä mielessä ole liian kovaa ajanut että sakkoja haluaisin, kun muuten vaan kiire ollut. :)

1.5.2010 2:51

lueskelin tossa just toista foorumia ja sit luki vaan et bensahana. sit tajusin et, voi vittu ois pitäny bensahana sulkee nii ois ollu setä sinisillä ihmettelemistä ku yhtäkkii hyyty tielle, sit ois voinu sanoo et nyt se si leipo :D:D:D mut njoo, olin vaa rehellinen (jos oisin sanonu mtn vastaan vaikka olikin aluks ihan kusipää poke, ois tullu varmaa joku päälle 100€) . taino en tie oisko ne ollu niin mukavia ihan loppuvaihees jossei mun faija ois sattunu tulee, ku pikkuveli oli just lähös kamulle ja oli si huomannu mut ku pysäytti siinä meiän pihan vieres melkei :D mut kyllä nyt respecti laski poliiseja kohtaan.
et kyllä poliiseillakin pitäs järjenkäyttö olla sallittua, aivan tyhjä tie ja muutenkaan siinä ei oo liikennettä melkein ikinä. ja jos kerran on niin hirveetä tää mopojen virittely, niin kaupungin piikkiin hommais sitten ajoratoja tänne missä saa vetää lämä tiskissä sillä viripyörällä, ni ei tarvi liikentees ajaa sit nui kovaa -.-

1.5.2010 8:10

joopajoo111 kirjoitti:niin kaupungin piikkiin hommais sitten ajoratoja tänne missä saa vetää lämä tiskissä sillä viripyörällä


Toi on kyllä totta. Saisivat tehdä asvalttisia ajoratoja myös noiden monttujen lisäksi. Ei sinne montulle virimopollakaan viitsi mennä ajelemaan, jos ei yhtään kokemusta ole ennen ollut. Ja eipä mopon jousetkaan kovin paljon niistä luultavasti tykkäisi. Jos tuommoisia ajoratoja tulisi, siellä olisi hyvä harjoitella myös ajamaan mitä tahansa kulkuneuvoa.

1.5.2010 10:56

Ei mitään muuta, paitsi, että manki vie huomattavasti enemmän bensaa isommalla kaasarilla.

1.5.2010 14:33

Itellä poliisien pelko. OT: Onhan veroraja sen 65? Kun mulla menee 60...

1.5.2010 15:01

SuZuKi!1! kirjoitti:Itellä poliisien pelko. OT: Onhan veroraja sen 65? Kun mulla menee 60...


no ainaki itellä poliisit saivat pärrästäni 63kmh irti eikä tullu kun 50€ sakkoo (josta suurinosa ylinopeudesta 63 - varmuusvähennys 3 @ 50 ). eli kunhan se menee oman perseen alla 65 niin poliiseilla luultavasti vähemmän kun painoa tulee lisää (itellä kun koitin tossa ennen sakkoja niin kulki n. 65-68kmh)

1.5.2010 16:41

Tällä hetkellä haittaa se kun tolla skodella ei oikein pääse poliisia pakoon tarpeen tullen. Xps:l ei olisi ollut temppu eikä mikään, huiput +90 ja maastokelpoisuutta vaik muille jakaa ;)

1.5.2010 17:49

Slerpa_ kirjoitti:No sinäpä sen sanoit itse! Jos itse pelkäät veroja, niin pelkäät luultavasti poliisejakin, koska poliisi sen veron sinulle antaa.

Itse pidän aina sen verran rahaa tilillä, että on ne verot varaa maksaa, ettei sitten tartte lähteä mitään myymään ihan pilkka hintaan.


Poliisi ei kylläkään niitä veroja anna maksettavaksi. Ite pelkään eniten kortinlähtöä ja suorituskieltoa, suorituskieltoa ehkä enemmän, koska kevarikortti pitäs hommata ens keväänä.