Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

20.8.2009 21:51

h3mu^ kirjoitti:Mopon hajoaminen


Mites se viritetty mopo muka hajoo helpommin,kyllä se vakiokin leviää tienposkeen.

20.8.2009 22:14

<Wille> kirjoitti:
h3mu^ kirjoitti:Mopon hajoaminen


Mites se viritetty mopo muka hajoo helpommin,kyllä se vakiokin leviää tienposkeen.


Jos vaihat näihin 50 kuutioisiin muoviluoteihin teharii ja isompaa kaasarii jne, nii alkaa kone ottaa kuule enemmän kierroksia kun vakiona - kone lämpenee enemmän ja suurempi riski esim. lämpöleikkaamiseen ja muutenki mitä enemmän kierroksia sitä suurempi riski et koneesta levii jotain paskaa. :lol:

21.8.2009 19:50

Voi se kone silti keittää vakionakin, ja kone tykkää enemmän kun ei ole vaikkapa kuria ahistamassa.

22.8.2009 2:23

Slerpa_ kirjoitti:Voi se kone silti keittää vakionakin, ja kone tykkää enemmän kun ei ole vaikkapa kuria ahistamassa.

Kyllähän mikä vaan voi pullaa tehdä kuhan huoltaa tarpeeks huonosti ja raiskaa konetta tarpeeks, mutta kyllä mä väittäsin että se mopo nopeemmin leipoo missä on kunnolla viriä kiinni, kuin vakio. Kuritonhan on asia erikseen, kun on kuitenkin käytännössä vakiotekniikka, mutta ei vaan ole niitä ahistajia kiinni, ja se saattaa jopa parantaa koneen käyttöikää ja monissa tapauksissa kulutusta kun ei laillisissa vauhdeissa tarvi huudattaa 9500rpm. Mutta tosiaan eri asia jos onkin kiinni teharia, kaasutinta yms palikkaa.

22.8.2009 2:41

Viritysaste nousee -> huoltoväli tihenee -> huoltojen laiminlyönti -> leviää. Eli suomeksi, oikein huollettuna ja käytettynä ei leviä.

22.8.2009 14:48

Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.

22.8.2009 14:54

Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.


Tässä nyt ilmeisesti puhuttiin moottorin kestävyydestä. Mäkin haluisin tietää, missä kevarissa on tekniikaltaan samoja osia kuin mopossa? :lol:

22.8.2009 17:28

Vakiot ei edes kierrä lähellekään niin korkealle kun viritetyt, joten kone ei joudu niin koville vakiolla.
Eli kestää pidempään.

22.8.2009 17:31

khor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.


Tässä nyt ilmeisesti puhuttiin moottorin kestävyydestä. Mäkin haluisin tietää, missä kevarissa on tekniikaltaan samoja osia kuin mopossa? :lol:
125cc jamahasa on sama vesipumpunkoppa kuin minarellissa! eipä kyl vaikuta koneen kestävyyteen. :lol:

22.8.2009 21:34

khor kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.


Tässä nyt ilmeisesti puhuttiin moottorin kestävyydestä. Mäkin haluisin tietää, missä kevarissa on tekniikaltaan samoja osia kuin mopossa? :lol:
Ainakin jossainpäin maailmaa muistaakseni oli aprillioissa mopoissa ja kevareissa rotaxin kone.
Vakiot ei edes kierrä lähellekään niin korkealle kun viritetyt, joten kone ei joudu niin koville vakiolla.
Eli kestää pidempään.
Nykyajan mopo kestää viritettynäkin koko elinikänsä, jos huoltaa hyvin, mutta silti sanon että järki pitää olla mukana virityksessä.Ei kannata alkaa tunkemaan 125cc pyttyä solifer smään esimerkiksi.On niitä järjettömiä virityksiä nähty mopoissa ja sitten valitetaan että on huono mopo kun 200cc kisaosilla varustettu solle hajoaa.

22.8.2009 22:41

Slerpa_ kirjoitti:
Vakiot ei edes kierrä lähellekään niin korkealle kun viritetyt, joten kone ei joudu niin koville vakiolla.
Eli kestää pidempään.
Nykyajan mopo kestää viritettynäkin koko elinikänsä, jos huoltaa hyvin, mutta silti sanon että järki pitää olla mukana virityksessä.Ei kannata alkaa tunkemaan 125cc pyttyä solifer smään esimerkiksi.On niitä järjettömiä virityksiä nähty mopoissa ja sitten valitetaan että on huono mopo kun 200cc kisaosilla varustettu solle hajoaa.

Tottakai, kyllähän nämä nykyiset kestävät hyvin.
Mutta isommilla vireillä kone kuluu aina nopeammin kun vakio.

22.8.2009 22:53

Noo enimmäkseen nuo verot ja poliisi. Mutta onneksi en ole joutunut kummankaan kanssa tekmisiin =)

22.8.2009 23:37

Lähinnä sen vuoksi olen ajanut vakiolla aina kun tuumaan hommata A1-korttiluokkaa. Myös verojen myötä ja suorituskiellon takia tämä jäisi minulta. Sakot ja verot on sen kortin verran ainakin. Ennemmin ajan laillisesti sitä 100km/h kuin pelätä poliisia aina.

Vakio derbi kestänyt ihtellä tosihyvi. Mitää vikaa koskaan ole ollut.

23.8.2009 1:16

Slerpa_ kirjoitti:Ainakin jossainpäin maailmaa muistaakseni oli aprillioissa mopoissa ja kevareissa rotaxin kone.


Jos nyt pysytään ihan faktatiedoissa ja Suomeen tuotavissa mopoissa.

23.8.2009 9:19

Slerpa_ kirjoitti:Eipä ne nykyajan mopot hajoa jos pitää järjen mukana virityksissä, kun on paljon samoja osia kevareiden kanssa.

Vai että kevarissa ja mopossa molemmissa Rotaxin kone... No onhan vaikka mankissa ja CBR:ssä molemmissa Hondan koneet? Ja Pv:ssä ja vaikka piikki Tessussa?

Ei niissä silti suuremmin mitään samoja osia ole.