Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

6.6.2009 13:34

Kyllä noi sakot ja verot ottaa hieman päähän. Ja bensaahan säästyy kun ei tarvitse ajaa niin suurilla kierroksilla :roll:

8.6.2009 2:24

Sakot ja verot ei haittaa koska se on vaan rahaa :D kortin siirtyminen ja ajokielto taas haittaa :lol:

8.6.2009 2:26

^näinpä. Nimim. autokortti alle 300 päivän päästä?

21.6.2009 14:39

Poliisit.

22.6.2009 23:13

Poliisit ja naapurit ei tykkää :P

29.6.2009 23:22

Pitää koko ajan kattella ettei tuu mistään kyttiä ja toi perkeleellinen bensan kulutus, hyväl tuurilla tankil pääsee +100km. Jos ajaa mittariin n.50-60 niin sillon tankil pääsee jotain 150-200km, mut kuka hullu ajaa noin hiljaa kun pääsee paljon lujempaakin :lol:

29.6.2009 23:27

Saari^ kirjoitti:Pitää koko ajan kattella ettei tuu mistään kyttiä


Tuon oon kyllä itekki huomannu :D. Kylällä pitää koko ajan vilkuilla peiliin ja vastaantulevia autoja :lol:

29.6.2009 23:30

On muute melko vähäinen osa äänestäny "onnettomuus". Meinaan jos esim. halvaantuuki ni sitte tuntuis vaikka nuo muutamanki sadan euron verot aika pieneltä pahalta. mutta onhan tietenki nuo onnettomuudetki useemmi kevyempiä (kai?), joten tiedä sitte.. :roll:

29.6.2009 23:42

aawiz kirjoitti:On muute melko vähäinen osa äänestäny "onnettomuus". Meinaan jos esim. halvaantuuki ni sitte tuntuis vaikka nuo muutamanki sadan euron verot aika pieneltä pahalta. mutta onhan tietenki nuo onnettomuudetki useemmi kevyempiä (kai?), joten tiedä sitte.. :roll:

Usemmalta henkilöltä se poliisi vie kilvet, kuin porukkaa halvaantuu virimopon takia.

29.6.2009 23:43

RaCeR! kirjoitti:
Saari^ kirjoitti:Pitää koko ajan kattella ettei tuu mistään kyttiä


Tuon oon kyllä itekki huomannu :D. Kylällä pitää koko ajan vilkuilla peiliin ja vastaantulevia autoja :lol:


No eipä toi vielä mitään mutta sittenkun saa jatkuvasti katsoa olkansa yli että takana ei oo poliiseja ennenkun lähtee kunnolla kiihdyttämään, voi on tää ilman peiliä ajelu perseestä mut minkäs teet kun peilin kolosta on menny kierteet ja muutenki mopo on hienompi ilman peiliä. :D

30.6.2009 0:03

Lazyzombie kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
Saari^ kirjoitti:Pitää koko ajan kattella ettei tuu mistään kyttiä


Tuon oon kyllä itekki huomannu :D. Kylällä pitää koko ajan vilkuilla peiliin ja vastaantulevia autoja :lol:


No eipä toi vielä mitään mutta sittenkun saa jatkuvasti katsoa olkansa yli että takana ei oo poliiseja ennenkun lähtee kunnolla kiihdyttämään, voi on tää ilman peiliä ajelu perseestä mut minkäs teet kun peilin kolosta on menny kierteet ja muutenki mopo on hienompi ilman peiliä. :D

Noi pösön peilit on ihan paskat, ei niistä nää onk se maija vai lada kun tulee :D

30.6.2009 19:44

Mopon hajoaminen:D ei kestäny talvella oikein 80cc Polini Gussia kone :lol: No enää ei oo niin paljon pelkoa mistään noista ;)

1.7.2009 14:12

Saari^ kirjoitti:
Lazyzombie kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
Saari^ kirjoitti:Pitää koko ajan kattella ettei tuu mistään kyttiä


Tuon oon kyllä itekki huomannu :D. Kylällä pitää koko ajan vilkuilla peiliin ja vastaantulevia autoja :lol:


No eipä toi vielä mitään mutta sittenkun saa jatkuvasti katsoa olkansa yli että takana ei oo poliiseja ennenkun lähtee kunnolla kiihdyttämään, voi on tää ilman peiliä ajelu perseestä mut minkäs teet kun peilin kolosta on menny kierteet ja muutenki mopo on hienompi ilman peiliä. :D

Noi pösön peilit on ihan paskat, ei niistä nää onk se maija vai lada kun tulee :D

Osta mun peili, ei näy ku oma hauis :nolo:
Ei pelota verot sakot ja vastaavat vaan ne korotetut vakuutusmaksut.

19.7.2009 17:16

hmm tälläne kysymys? olen nyt tasan 17 ja puoli vuotias. eli 6kk kun täytän 18. Satuin nyt humaltuneena keksimään että otan kaverin mopon ja kytät vastaan. eli ilman kypärää, viritetty mopo (tosin minulla A1 kortti), ja tarkkuus alkometriin 0.54mg/l eli törkeä rattijuopumus.. niin mitenköhän tällätteessä tapauksessa siirtyy tuo auto kortti. Onko se aina sillais että se aika mikä nyt määrätäänkin vaikka vuosi niin alkaa siitä päivästä ku jäin kiinni mopolla eli saisin suoritusluvan takaisin 18.5 vuotiaana vai onko se niin että jos autokortti siirtyy ja aika on se vuosi niin että saisin 19 vuotiaana kortin eli päivien laskeminen alkaisi 18 vuotis syntymäpäivästä. moralisoinnin voitte jättää sit pois!

19.7.2009 18:57

babel kirjoitti:hmm tälläne kysymys? olen nyt tasan 17 ja puoli vuotias. eli 6kk kun täytän 18. Satuin nyt humaltuneena keksimään että otan kaverin mopon ja kytät vastaan. eli ilman kypärää, viritetty mopo (tosin minulla A1 kortti), ja tarkkuus alkometriin 0.54mg/l eli törkeä rattijuopumus.. niin mitenköhän tällätteessä tapauksessa siirtyy tuo auto kortti. Onko se aina sillais että se aika mikä nyt määrätäänkin vaikka vuosi niin alkaa siitä päivästä ku jäin kiinni mopolla eli saisin suoritusluvan takaisin 18.5 vuotiaana vai onko se niin että jos autokortti siirtyy ja aika on se vuosi niin että saisin 19 vuotiaana kortin eli päivien laskeminen alkaisi 18 vuotis syntymäpäivästä. moralisoinnin voitte jättää sit pois!


Ei pitäs tulla suorituskieltoo kun et oo kortitta ajanut. Tosin kortti voi olla aika kauan pois ton törkeen rattijuopumuksen takia. Eli mun järjen mukaan voit saada autokortin 18v.