Mopoihin ja moposkoottereihin liittyvät jutut joille ei ole omaa aluetta. Myös mopoväen ajovarusteet.

Mikä näistä haittaa eniten?

Sakot
160
5%
Verot
1203
37%
Poliisien pelko
762
23%
Mopon hajoaminen
165
5%
Liiallinen bensan kulutus
167
5%
Maksoi liikaa
35
1%
Vanhempien valitus
162
5%
Huono omatunto
52
2%
Onnettomuus
95
3%
En omista viritettyä mopoa niin ei haittaa mikään
258
8%
Ei mikään
205
6%
 
Ääniä yhteensä : 3264

26.5.2010 22:16

Offroadprox kirjoitti:Joo itte jäin kiinni kun oli viikko ollu kortti kädessä. Metrakitti kiinni ni poliisi ajo tutkaa 72 ku testas. Verot,sakot ja 1kk ajokielto. Eihän tää vaikuta mitenkää autokortin saamiseen? Ja millanen suorituskielto tulee piikkikortin kans? Nyt taijan ajella tyhjäl vakioputkel ainakii sen aikaa ku jaksaa 65 rullutella :D

Jos sulle suorituskielto määrätään, se on usein se 12kk.
Kiinnijäämispäivästä 12kk eteenpäin, sen jälkeen saat vasta alottaa suorittamaan kevari / autokorttia.
Jos sulla on piikkikortti, ei sulle tule muutakuin verot + kilpienmenetys.

27.5.2010 15:29

Sebu-- kirjoitti:
Offroadprox kirjoitti:Joo itte jäin kiinni kun oli viikko ollu kortti kädessä. Metrakitti kiinni ni poliisi ajo tutkaa 72 ku testas. Verot,sakot ja 1kk ajokielto. Eihän tää vaikuta mitenkää autokortin saamiseen? Ja millanen suorituskielto tulee piikkikortin kans? Nyt taijan ajella tyhjäl vakioputkel ainakii sen aikaa ku jaksaa 65 rullutella :D

Jos sulle suorituskielto määrätään, se on usein se 12kk.
Kiinnijäämispäivästä 12kk eteenpäin, sen jälkeen saat vasta alottaa suorittamaan kevari / autokorttia.
Jos sulla on piikkikortti, ei sulle tule muutakuin verot + kilpienmenetys.

kyllähän sitö vissiin saa alottaa suorittaan ennen, teoriatunteja

27.5.2010 23:05

Ite ajattelisin että se inssiajo siirtyisi eteeenpäin.

3.6.2010 19:27

Ajokorttilupa siinä siirtyy! eli inssi ja teoriakoe siis käytännössä.

3.7.2010 12:55

Itteäni eniten haittaa toi bensankulutus tolla suuttimella ja kurittomalla putkella vie vähän liiankin paljon bensaa ja oon jo varmaan työntänyt pelkästään mopoa 50km :lol: .

3.7.2010 13:00

No mitenkäs iso se suutin sitten on jos kerta niin järjettömästi pensaa vie?

3.7.2010 13:16

Että saa kulkemaan tolla kurittomalla putkella toisinkun kaverilla jolla oli pieni suutin mopossaan sillonkun oli kuriton ni ei oikeen käyntiin lähteny muutakun ryypyllä ja vaihteet piti ryypyllä vaihtaa ;)

3.7.2010 19:31

Niin? MItes iso se suutin sitten lainkaan on että se aivan törkeästi pensaa vie? Itellä tällä hetkellä 122, ja ryyppy päällä, ja silti se mopo ei kovin paljoa vie pensaa, jos vaan pitää kaasukäden siinä mallissa.

3.7.2010 19:51

  • Verot - Niitä ei minun vanhemmat maksais eikä mulla ois varaa maksaa niitä, siksi en viritä
  • Bensan kulutus - Enemmän rahanmenoa :|
  • Kortin siirtyminen/suorituskielto
  • Onnettomuus
  • Jos hommaa uusia erillisiä viri osia niin sehän maksaa ja paljon :s
  • Ja lopuksi vielä, mulla ei oo mitään pelkoa noihin, koska en viritä ;)

Siinäpä ne oliki.

4.7.2010 10:51

temeee. kirjoitti:
  • Verot - Niitä ei minun vanhemmat maksais eikä mulla ois varaa maksaa niitä, siksi en viritä
  • Bensan kulutus - Enemmän rahanmenoa :|
  • Kortin siirtyminen/suorituskielto
  • Onnettomuus
  • Jos hommaa uusia erillisiä viri osia niin sehän maksaa ja paljon :s
  • Ja lopuksi vielä, mulla ei oo mitään pelkoa noihin, koska en viritä ;)

Siinäpä ne oliki.


Verot - Pidä max nopeus alle 65km/h niin ei niistäkään pitäisi olla pelkoa
Bensan kulutus ei edes nouse kauheesti
Kortin siirtymistä/suorituskieltoa ei yleensä tule ekalla kerralla kun jää kiinni
Onnettomuus - Eipä se sen todennäkösempää ole kuin vakiolla. Turvavälit autoihin ja kattoo tuleeko suojeteiltä ihmisiä yms.
Ei ole pakko hommata erillisiä viri osia.

4.7.2010 15:13

Mettäläinen kirjoitti:
temeee. kirjoitti:
  • Verot - Niitä ei minun vanhemmat maksais eikä mulla ois varaa maksaa niitä, siksi en viritä
  • Bensan kulutus - Enemmän rahanmenoa :|
  • Kortin siirtyminen/suorituskielto
  • Onnettomuus
  • Jos hommaa uusia erillisiä viri osia niin sehän maksaa ja paljon :s
  • Ja lopuksi vielä, mulla ei oo mitään pelkoa noihin, koska en viritä ;)

Siinäpä ne oliki.


Verot - Pidä max nopeus alle 65km/h niin ei niistäkään pitäisi olla pelkoa
Bensan kulutus ei edes nouse kauheesti
Kortin siirtymistä/suorituskieltoa ei yleensä tule ekalla kerralla kun jää kiinni
Onnettomuus - Eipä se sen todennäkösempää ole kuin vakiolla. Turvavälit autoihin ja kattoo tuleeko suojeteiltä ihmisiä yms.
Ei ole pakko hommata erillisiä viri osia.


Jos sä ajat 65km/h tai enemmän ja tulee jostain tieltä auto eteen niin et sä mitenkään ehdi jarruttamaan yhtä nopeaa mitä vakiolla joka kulkee 45-50km/h
Joten yksinkertasesti onnettomuuden vaara nousee.

4.7.2010 16:57

Ja vaikka mopo kulkiskii yli 65 ni voi ostaa rajottimen ja sit jos ei ajele aina täysii ni on aika epätodennäköstä et jää kiinni. (Mä kyl jäin mut poikkeus vahvistaa säännön. Ja ajoin melkin aina täysii jos ajelin yksin) :D

4.7.2010 17:09

Slerpa_ kirjoitti:Niin? MItes iso se suutin sitten lainkaan on että se aivan törkeästi pensaa vie? Itellä tällä hetkellä 122, ja ryyppy päällä, ja silti se mopo ei kovin paljoa vie pensaa, jos vaan pitää kaasukäden siinä mallissa.

150 suutin ja ajelen täyziä yleensä

4.7.2010 17:12

Spörde kirjoitti:Ja vaikka mopo kulkiskii yli 65 ni voi ostaa rajottimen ja sit jos ei ajele aina täysii ni on aika epätodennäköstä et jää kiinni. (Mä kyl jäin mut poikkeus vahvistaa säännön. Ja ajoin melkin aina täysii jos ajelin yksin) :D

Entäs mopot mihin ei saa rajotinta? :D

4.7.2010 17:39

mikseri100 kirjoitti:Jos sä ajat 65km/h tai enemmän ja tulee jostain tieltä auto eteen niin et sä mitenkään ehdi jarruttamaan yhtä nopeaa mitä vakiolla joka kulkee 45-50km/h
Joten yksinkertasesti onnettomuuden vaara nousee.

Totta kai tilannenopeus sopeutetaan tilanteeseen sopivaksi, kulki se mopo sitten vaikka 200km/h. Sitä ei suurinosa tunnu tajuavan.

ConneX kirjoitti:Entäs mopot mihin ei saa rajotinta?

Mopoa, johon ei elektronista tai mekaanista rajoitinta saa, ei ole olemassa.